AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Har en meget fysisk tung jobb og merker at det sliter på kroppen.., og det er ikke mulig ned andre arbeidsoppgaver. Så har begynt å se etter andre jobber. Skal jeg bare vere ærlig med sjefen og si at jeg ser etter ny jobb? Har jobbet med dette i 7 år, og stortrives på arbeidsplassen og ha kjekke kolleger.. men kjenner stadig at det blir tyngre og tyngre. 😕 Anonymkode: b50fe...c03
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Nei. Du gir beskjed før du utgir de som referanse til evt intervju. Ikke før. Anonymkode: 10fd1...78c 3
Optimus Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Jeg ville sett an lederen og arbeidsplassen. Det er ikke nødvendigvis negativt å være åpen om sånne ting. Jeg har vært i samme situasjon, og valgte da å være ærlig med lederen min om at jeg måtte søkte nye jobber på grunn av helsen. Selv om han synes det var veldig dumt, og skulle ønske at jeg kunne fortsatt, var han veldig forståelsesfull. I tillegg benyttet han seg av sitt nettverk til å hjelpe meg finne bedrifter som trengte nye folk (altså ikke utlyste stillinger), og ga meg kjempegod referanse underveis i prosessen. Men, jeg ville vært varsom! Hvis du tror at lederen din kan reagere negativt eller "straffe" deg på noe vis, ville jeg ikke sagt noe. Jeg ville heller ikke sagt noe hvis ikke jeg var helt sikker på at jeg måtte bytte jobb, og at jeg mest sannsynlig ville få meg ny jobb innen rimelig tid. Lykke til med jobbsøking! 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Ærlighet er ikke noe man kan være der penger er innvolvert. Du forblir en løgnhals av en synder så lenge du skal tjene penger. Slik er livet dessverre. Penger er roten til alt ondt. Anonymkode: 77548...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 Nei, det trenger ikke sjefen å vite. Høres ikke ut som du kan få noe ut av det i form av bedre arbeidsvilkår e.l. Kanskje snarere tvert imot, hvis tiden går og sjefen ser at du ikke får noe annet. Anonymkode: ad9c1...6df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå