Gå til innhold

Alternativene til videre studier er NAV?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om noen har realisert dette før, men hvis man er fulltidsstudent uten deltidsjobb eller ikke greier å lande jobb etter studier, så gjenstår egentlig 3 alternativer for å kunne bare overleve videre:

1. Studere videre uten motivasjon.

2. NAV.

Så... hvordan skal man overleve etter studiene uten jobb, - sånn egentlig?

Anonymkode: 6e1ab...2b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det 3dje alternativet?

Anonymkode: 0dec4...39e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaffe jobb: men caset er jo dette: ferdig studert, har ikke jobb.

Realiteten er jo at pengene må komme fra et sted...

Enten fra NAV eller stipend ved videre studier. Penger kan jo ikke komme fra andre steder enn de 3.

AnonymBruker
Skrevet

Ringevikar på alle byens butikker, kiosker og bensinstasjoner. Pu-boliger, sykehjem, barnehager.

Det er alltids nok jobb til den som ØNSKER å jobbe.

Anonymkode: 6ba77...58b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om noen har realisert dette før, men hvis man er fulltidsstudent uten deltidsjobb eller ikke greier å lande jobb etter studier, så gjenstår egentlig 3 alternativer for å kunne bare overleve videre:

1. Studere videre uten motivasjon.

2. NAV.

Så... hvordan skal man overleve etter studiene uten jobb, - sånn egentlig?

Er du uvitende eller prøver du å provosere alternativt engasjere folk til svar her?

Friske folk som kan forsørge selg selv via Lånekassen får ikke noe ytelser fra Nav. 

Nav er ikke en sovepute for folk som ikke gidder. Skjerp deg. 

Anonymkode: 4aa1f...410

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da må du finne en "kjipere" jobb da...

Du har dessverre ingen rettigheter hos nav, annet enn du kan søke sosialhjelp. Men da må du først bruke oppsparte midler, selge eventuelt bilen, flytte til et billigere sted...

Anonymkode: e754c...300

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om at du har valgt feil karrieretning. Bytt studie til noe som er mer interessant, og noe som det er enklere å få jobb innen! :) Kanskje noe med få rutiner, der du kan være kreativ og kanskje styre din egen arbeidshverdag på?

Kanskje starte en egen bedrift? Det er mye spennende! Det er liksom ikke sånn at enten så er du hotelldirektør, eller så er du pølsesteker på Shell.

Hva studerer du nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Høres ut som om at du har valgt feil karrieretning. Bytt studie til noe som er mer interessant, og noe som det er enklere å få jobb innen! :) Kanskje noe med få rutiner, der du kan være kreativ og kanskje styre din egen arbeidshverdag på?

Kanskje starte en egen bedrift? Det er mye spennende! Det er liksom ikke sånn at enten så er du hotelldirektør, eller så er du pølsesteker på Shell.

Hva studerer du nå?

Hadde ikke du ødelagt ryktet ditt her på KG😂? Det var noen som påstod det i en tråd i går:fnise:.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke du ødelagt ryktet ditt her på KG😂? Det var noen som påstod det i en tråd i går:fnise:.

Tja, det må vel være i sammenheng med debatten om kristelige tradisjoner? :P 

Jeg ble kalt det meste, både egoistisk, uoppdragen og alt som er fordi jeg mente at en må få lov til å vaske klærne sine og hoppe på trampoline selv om at Jesus ble heng på korset for X antall år siden.

Har sluttet å lese i tråden. Ble så provosert, så aner ikke hva de sier om meg nå :P Haha

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

tror du er sammen med en nedstemt miljø uten retning, tror du trenger å finne et miljø som gir deg en helt annen retning i livet, finne en puls av inspirasjon og glede. Nå er du bare i en mørk dal, der bør du ikke være for lenge. 

Anonymkode: f6760...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å forstå tankegangen min?

Du kan få penger via 3 metoder:

Jobb. Studier. NAV.

Hvis du ikke vil studere videre, og ikke får deg jobb: NAV.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å forstå tankegangen min?

Du kan få penger via 3 metoder:

Jobb. Studier. NAV.

Hvis du ikke vil studere videre, og ikke får deg jobb: NAV.

De er litt trege her på KG..De leser ikke skikkelig, og så hopper de til nærmeste fordom. 

Anonymkode: 71877...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det stemmer. Klarer man ikke å få jobb etter studier, og ikke har hatt jobb under studiene, slik at man ikke har rett til dagpenger, så ender man opp på NAV sosialstønad, til man får seg en jobb. Noen velger å "studere" en stund videre, og får da mer meningsløs studiegjeld + stipend, som de lever av.  

Anonymkode: 71877...f4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden aap er strammet inn, er det sosialstønad som evt blir utfallet hvis du går på nav

Anonymkode: baade...da9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Tja, det må vel være i sammenheng med debatten om kristelige tradisjoner? :P 

Jeg ble kalt det meste, både egoistisk, uoppdragen og alt som er fordi jeg mente at en må få lov til å vaske klærne sine og hoppe på trampoline selv om at Jesus ble heng på korset for X antall år siden.

Har sluttet å lese i tråden. Ble så provosert, så aner ikke hva de sier om meg nå :P Haha

Det var denne😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt Manpower (rekrutterings og vikarbyrå). De har sørget for jobb til meg på dagen. Du kan prøve mye rart mens du venter på å få tilslag på en jobb. Kanskje de tilogmed kan ordne et vikariat innen det du har studert. Ofte er det mulighet for ansettelse etter endt vikariat også..

Btw. Fabrikkjobb er godt betalt og veldig hyggelige folk. 

Anonymkode: 12d45...abb

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden aap er strammet inn, er det sosialstønad som evt blir utfallet hvis du går på nav

Anonymkode: baade...da9

AAP var da aldri et alternativ for en person som tilsynelatende er helt frisk.

Arbeidstrening og tiltakspenger er mer realistisk, dersom de er rom for det i kontorbudsjettet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnes da et alternativ til for de fleste - flytte hjem og snylte på mamma og pappa til man får seg jobb.. 

Anonymkode: 0e911...e64

• Liker 2
Skrevet

NAV er dessverre ingen mulighet dersom du ikke har opparbeidet deg dagpengegrunnlag... Har du ikke jobbet de tre siste årene gir de deg ikke en krone, med mindre du kvalifiserer til sosialhjelp. For å få sosialhjelp må du selge alt du eier og tømme alle kontoer for verdier først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til til dere: jobb er ikke bare jobb.

Ja, jeg kan selvfølgelig få jobb på andre siden av verden som vaskehjelp hos en liten familieeid kebab-sjappe. Det vet alle. Men tror ikke helt det er DET som er grunnen til at jeg studerer hahah.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...