Gå til innhold

dere som som søker barnehage til små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er mor til 15 gammel barn, er mitt første.

som sagt, hvordan er det å starte på barnehage så tidlig? Er det vanskelig for dere «foreldre?» 

Jeg har hatt permisjon til nå, men mer kan jeg ikke være hjemme, da det er vanskelig mår bare en jobber. Jeg har angst, hva hvis det skjer noe med han, hva hvis han gråter og savner meg? 

Han vil sove 2 ganger på dagen, må mates, vil ha kos hele tiden. Blir det vanskelig for han uten meg? 

Huff. Jeg tenker for mye. Det er så trist vanskelig for meg.

Anonymkode: 8fa45...302

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt seint for en 15 åring å begynne i barnehagen.

Anonymkode: 60faa...61c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er litt seint for en 15 åring å begynne i barnehagen.

Anonymkode: 60faa...61c

Altså, du vet så godt at jeg mener «15 mnd» når jeg skriver «barnehage». 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig individuelt og barnehagene er også ganske forskjellige. Har dere besøkt noen åpne barnehager? Og det er greit å øve litt på å feks spise brødbiter selv. Soving ordner seg. 

Anonymkode: 8def2...1c7

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

som sagt, hvordan er det å starte på barnehage så tidlig? Er det vanskelig for dere «foreldre?» 

Jeg har hatt permisjon til nå, men mer kan jeg ikke være hjemme, da det er vanskelig mår bare en jobber. Jeg har angst, hva hvis det skjer noe med han, hva hvis han gråter og savner meg? 

Han vil sove 2 ganger på dagen, må mates, vil ha kos hele tiden. Blir det vanskelig for han uten meg? 

15 er vel ikke tidlig?

Anonymkode: d81f9...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidlig er det ikke her jeg bor i hvert fall, de fleste starter straks permisjonen er over. Min startet den uken han fylte året. Jeg syntes det var helt pyton! Hadde ingen interesse av å være på jobb mens noen andre skulle ta seg av barnet mitt. Men må man, så må man. Mannen og jeg fikk ordnet med jobbene våre slik at småen fikk korte dager de første ukene etter tilvenningen, og så økte vi opp gradvis. Han stortrives heldigvis i barnehagen, og vinker fornøyd til oss når vi skal gå om morgenen, det gjør det selvsagt mye lettere enn gråting (som det var mye av i starten). Nå er han 15mnd, og er i bhg fra 8-15:30. Han sover heldigvis 2-3t, så jeg trøster meg med at han i praksis er der i 4,5-5,5t. Hvorav det er tre måltider i løpet av de timene.

Om det blir vanskelig for din gutt uten deg er jo vanskelig å svare på. Det varierer fra barn til barn. Dere må bare prøve og se :)

Anonymkode: de00d...18e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan skje noe med han om han er hjemme hos deg også, man har ingen garantier. Han kommer til å gråte og savne deg i begynnelsen, men det går over. Og etter hvert vil han sannsynligvis stortrives. 

Barnehagen tilpasser soving etter hans behov, er det nødvendig med soving to ganger om dagen, får de sikkert til det. Men når han er 15 måneder kan han vel begynne å spise litt selv? 

Anonymkode: d6c4d...448

• Liker 1
Skrevet

De fleste synes det er vanskelig å sende junior i barnehage, uansett om hen er 10, 15 elle 20 måneder. 15 måneder er jo ikke spesielt tidlig, mange begynner i barnehage før de er året. Min første var 14 måneder, og det føltes jo rart, men det gikk helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det var kjempevanskelig å sende barnet på 1 år i barnehagen - gråt på tilvenningen (ikke foran ham). Barnet selv hadde det storveis og trivdes (og trives fortsatt) veldig godt i barnehage.

Men ja, for meg er det vanskelig uansett alder egentlig. Begynte å grue meg til skolestart rett etter fødsel :P 

Anonymkode: b6d8d...602

AnonymBruker
Skrevet

Et barn på 15mnd bør absolutt spise selv, med mindre det er grunn til at han ikke gjør det? Å putte brødbiter i munnen bør det klare, samt holde flaska si selv og bruke skje. 

Det er ikke for tidlig for bhg, vil nok savne deg i starten, men det går over :) de fleste har begynt før det. 

Anonymkode: 761a7...e1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...