Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 er du redd for noen hunder og hvorfor? hvilke hunder er du redd?
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Ingen hunder jeg er redd for - men eierene.
AvaAdore Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 jeg er ikke direkte redd noen hunder, men her i landet er det veldig populært med kamphunder a-la dogo argentino osv.. og det er overhodet ikke alle som vil ha dem fordi de synes de er fine.. Så jeg stoler ikke på hundene pga eigerene.. Det er heller ikke gøy å møte på 12 -13 år gamle gutter som går tur med slike hunder...
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Ja, jeg var litt redd da jeg var på besøk til noen merkelige folk med noen merkelige hunder . Dobermannblanding av noe slag (fire stykker) og de gikk rundt og knurret til meg. Jeg tror ikke de var helt gode, verken eierene eller hundene. Etter det er jeg blitt skeptisk til Dobermenn...
Gjest Violetta Skrevet 21. april 2005 #5 Skrevet 21. april 2005 Jeg er faktisk litt redd for små hunder. De virker så hissige og snerrer så lett! Er ikke redd for dem ute eller noe, men liker ikke å klappe dem.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. april 2005 #7 Skrevet 22. april 2005 Har aldri vært trygg sammen med en dobberman. Vet ikke hvorfor, men er redd for dem ja.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #8 Skrevet 22. april 2005 Har aldri vært trygg sammen med en dobberman. Vet ikke hvorfor' date=' men er redd for dem ja.[/quote'] Er det utsendet eller størrelsen tror du? mange er redd rottwailer,men det er ofte ubegrunnet.
AvaAdore Skrevet 22. april 2005 #9 Skrevet 22. april 2005 jeg er mye mer usikker på dobermann enn rottweiler.. Min kjære skal skaffe seg rotti når han har tid til å oppdra den.. De har stort, fint fjes/ansikt mens dobermann har tynnt litt "slimy".. nei dobermann kommer jeg aldri til å skaffe meg...
Cherie Skrevet 22. april 2005 #10 Skrevet 22. april 2005 Kan spare meg dobem. og små gneldre hunder og av en eller annen grunn er jeg særlig lite begeistra for c chalrles og cocker spaniel....
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #11 Skrevet 23. april 2005 En ekte dobermann er IKKE tynn, men kraftig. Hvis dette er en spinkel dobermann så vet ikke jeg. http://dobermannreview.co.yu/gallery/16mal...20Summushof.jpg http://dobermannreview.co.yu/gallery/12fem...sidenzshlos.jpg http://dobermannreview.co.yu/gallery/09hea...no%20Miller.jpg dette kan jeg kalle ekte dobermann, ta en titt innom dobermannreview. det kiler kaldt nedover rygger når jeg ser hvordan disse amerikanere ødelegger dobermannen, så de har lang tynn hals og smalt stygt hode og "våre" dobermanntisper er mer maskuline enn dobermannhannene disse amerikanerene avler på som blir CH og hvem vet hva :hår:
Gjest Mystisk Skrevet 25. april 2005 #13 Skrevet 25. april 2005 Er ikke redd for noen hunder av noe slag.Men farmora mi er redd for alt av de,selv mine søte lille når den ligger helt stille og ser helt spiselig ut;) Store og små er ho redd for,men jeg tror absolutt at det går ann å bli kvitt denne hundereddheten.selv var jeg livredd for hunder når jeg var mindre,men så fikk jeg holde en hund,en liten dachs,også har jeg vendt meg mer og mer til de. Går ann seru!
Cherie Skrevet 26. april 2005 #14 Skrevet 26. april 2005 En ekte dobermann er IKKE tynn, men kraftig. Er ikke utseende som er avgjørende for meg..for de er helt nydelige som litt kraftige og med kup. ører ( selv om jegs ynes dete r feil å skjære i hunden ...så er det jo pent.... og enda penere er det på grand d.) Det er psyken på de som er problemet for meg. Er så utrolig mange det tilter for. Tviler ikke på at dette kommer av sinnsyk avling både her og der... og at feil mennesker har hundene. Jeg kunne sikkert hatt en dober. selv, men jeg liker ikke å møte dem ute....
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #15 Skrevet 26. april 2005 Er faktisk redd for "sofaglefsere" det vil si disse små hundene som man kan snuble i.. De er jo hissige til tusen! Og eiere som misshandler hundene sine og av den grunn gjør hunden ustabil. Er jo de som hamrer løs på hunden når den ikke gjør som den får beskjed om. HAr aldri, og vil aldri slå hunden min.. Han er verdens beste kosegutt..
Magne Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 I utgangspunktet er jeg ikke redd noen hunderase. Men jeg buser ikke frem og skal kose med hunder jeg treffer, all hunder er forskjellige og man må bare lære dem å kjenne. Jeg synes det er viktig at man lar hunden ta det første steget og at man ikke presser den. En snill hund kan bli redd, og vil beskytte seg selv og sine nærme, da kan all hunder bli farlige. Vis litt folkevett når du hilser på en hund og ikke stress.
dittin Skrevet 26. april 2005 #17 Skrevet 26. april 2005 anngående dette med dobermann! en dobermannn er vanligvis ikke farlig i utgangspunktet, men det er eierene som gjør dem farliger. men en hel kuppert dobermann ser mye "skummlere" ut enn en "vanlig" doberman!
Cherie Skrevet 26. april 2005 #18 Skrevet 26. april 2005 Du sier noe der. De som ikke er redd ridgebacken min har en egen tendens til å hive seg rundt halsen på den (mer eller mindre) før jeg får sagt eller gjort noe. Dette gjelder når den er i bånd. Hun er ganske rynkete og ser ut som en forvokst valp på sett og vis. Hun ser også veldig snill ut visst. Nå er hun heldigvis kjempe snill og elsker folk, men det vet da ikke de som hiver seg på henne før de har spurt!!! Blir så oppgitt ... kunne aldri hive meg på en annen hund på det viset der.... og jeg er kronisk på det å vil hilse på alle.... men man lar hunden komme til seg ...og man SPØR om det er greit før man overøser en hund med hele seg. Jeg vet jeg høres sær ut nå, men det er faktisk et problem!
Magne Skrevet 26. april 2005 #19 Skrevet 26. april 2005 ...og man SPØR om det er greit før man overøser en hund med hele seg.... Det er faktisk viktig av flere årsaker. Blandt annet skal man hilse på eieren før man hilser på hunden, dette har noe med rangering å gjøre. Uansett hvor nett og nydelig en hund er, så bør man ikke provosere den. Spør eieren om hunden er snill og om du får hilse på den før du kaster deg over den, i de fleste tilfeller vil det gå greit å overøse en hund med kos og oppmerksomhet. Men bedre føre var enn etter snar.
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2005 #20 Skrevet 28. april 2005 Jeg er ikke bare redd Domermenn ved nærmere ettertanke, men også Airedales terriere. Vi har hatt to sånn selv og passer endel slike. Noen er snille som lam, men det finnes typer av denne rasen som ikke er helt gode. Jeg ble bitt av en sånn en gang og måtte på sykehuset.. . Jeg er ikke 100% trygg på disse. Jeg har en Airedale sammen med moren min nå, men han er bare snill. Likevel er jeg skeptisk til denne rasen. De kan bli så fryktelig arrige... som kanskej hører med når du kjøper en terrier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå