AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Har blitt tante, men synes nevøen min verken er søt eller noe spennende, med trykk på ikke spennende. Merker søstra blir sur, og mamma sier jeg må vise mer at jeg er glad i ungen. Men klarer rett og slett ikke fake? Blir de noe mer fornøyd om de ser at jeg faker interesse for ungen? Anonymkode: ffa24...938 1
Tran09 Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Ingen unger er søte de første ukene Gi det tid, du er tanta til kidden og kommer helt sikkert til å elske han/hun når du får tilbringt litt tid og skapt ett bånd sammen. Fake it to you make it, ingen ber deg om å gå overboard. Kanskje det holder å holde ungen i starten, og så leke med den når den blir eldre. 9
SoWhat? Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Du kan vel prøve å glemme deg selv og din motvilje litt? Kjøp en gave om du ikke allerede har gjort det, og sett deg litt inn i din søsters sted. Såpass bør vi klare en liten stund. Så kan du bare si pent at du er veldig glad på deres vegne, men at du ikke er så veldig babymenneske. Det er jo liv det. Og så bare et tips. Hvis du prøver å være litt deltagende, så kan du faktisk komme til å synes at det er litt spennende med babyen etterhvert. Første gang han smiler til deg fks 🙂 men ikke alle er så opptatt av barn. Vær grei da, og ikke demonstrer motvilje. Så går det vel bra. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har blitt tante, men synes nevøen min verken er søt eller noe spennende, med trykk på ikke spennende. Merker søstra blir sur, og mamma sier jeg må vise mer at jeg er glad i ungen. Men klarer rett og slett ikke fake? Blir de noe mer fornøyd om de ser at jeg faker interesse for ungen? Anonymkode: ffa24...938 Fins visst en tråd her inne om deg fra før 😛 Jeg synes heller ikke barn er søte. Jeg faker det heller ikke, men sier selvsagt heller ikke til de stolte foreldre at ungen deres ikke er noe søt. Ingen vits i å vise at man er glad i ungen, hvis man ikke er spesielt glad i den. Foreldrene blir kanskje fornøyd, men barna merker sånt med en gang. Anonymkode: d63d5...545 5
chouette Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Ingen nyfødte er søte 😂 Du kommer nok til å bli helt forelsket når han bikker noen måneder og "alientrekkene" forsvinner 😄
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 5 minutter siden, Tran09 skrev: Ingen unger er søte de første ukene Gi det tid, du er tanta til kidden og kommer helt sikkert til å elske han/hun når du får tilbringt litt tid og skapt ett bånd sammen. Fake it to you make it, ingen ber deg om å gå overboard. Kanskje det holder å holde ungen i starten, og så leke med den når den blir eldre. Har ikke synes han var søt fra første stund, og han begynner å bli gammal nå og er fortsatt ikke søt. Nei, jeg faket så mye i starten at nå blir jeg bare ukomfortabel av å se han! 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Du kan vel prøve å glemme deg selv og din motvilje litt? Kjøp en gave om du ikke allerede har gjort det, og sett deg litt inn i din søsters sted. Såpass bør vi klare en liten stund. Så kan du bare si pent at du er veldig glad på deres vegne, men at du ikke er så veldig babymenneske. Det er jo liv det. Og så bare et tips. Hvis du prøver å være litt deltagende, så kan du faktisk komme til å synes at det er litt spennende med babyen etterhvert. Første gang han smiler til deg fks 🙂 men ikke alle er så opptatt av barn. Vær grei da, og ikke demonstrer motvilje. Så går det vel bra. Jeg prøver å spørre om litt babyting, hvor lenge de sover og hva slags sykdommer de kan få osv. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fins visst en tråd her inne om deg fra før 😛 Jeg synes heller ikke barn er søte. Jeg faker det heller ikke, men sier selvsagt heller ikke til de stolte foreldre at ungen deres ikke er noe søt. Ingen vits i å vise at man er glad i ungen, hvis man ikke er spesielt glad i den. Foreldrene blir kanskje fornøyd, men barna merker sånt med en gang. Anonymkode: d63d5...545 Ja den ungen liker meg ikke når jeg faker haha! 2 minutter siden, toothfairy skrev: Ingen nyfødte er søte 😂 Du kommer nok til å bli helt forelsket når han bikker noen måneder og "alientrekkene" forsvinner 😄 Haha jeg tror han nærmer seg 8 mnd nå... fortsatt ikke søt. Ts Anonymkode: ffa24...938
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Jeg synes nyfødte er det vakreste som finnes! Jeg bruker å si (ikke høyt 😂) Ikke alle barn er vakre, men alle barn er skjønne Og de er jo født som perfekte små mirakler! ❤️ Anonymkode: 65ca1...c61
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes nyfødte er det vakreste som finnes! Jeg bruker å si (ikke høyt 😂) Ikke alle barn er vakre, men alle barn er skjønne Og de er jo født som perfekte små mirakler! ❤️ Anonymkode: 65ca1...c61 Ja, noen babyer er utrolig nydelige men han her er ikke en av dem Anonymkode: ffa24...938 1
Gjest Mass Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 Men må babyen være så innmari søt for at du skal like ham og knytte familiebånd da? Det er din familie.
Sirah Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fins visst en tråd her inne om deg fra før 😛 Jeg synes heller ikke barn er søte. Jeg faker det heller ikke, men sier selvsagt heller ikke til de stolte foreldre at ungen deres ikke er noe søt. Ingen vits i å vise at man er glad i ungen, hvis man ikke er spesielt glad i den. Foreldrene blir kanskje fornøyd, men barna merker sånt med en gang. Anonymkode: d63d5...545 Tenkte på den tråden jeg også 😂 Jeg forstår deg godt TS, jeg er heller ikke noe babymenneske. Du skal se at det blir lettere bare ungen blir litt eldre 1
SoWhat? Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke synes han var søt fra første stund, og han begynner å bli gammal nå og er fortsatt ikke søt. Nei, jeg faket så mye i starten at nå blir jeg bare ukomfortabel av å se han! Jeg prøver å spørre om litt babyting, hvor lenge de sover og hva slags sykdommer de kan få osv. Ja den ungen liker meg ikke når jeg faker haha! Haha jeg tror han nærmer seg 8 mnd nå... fortsatt ikke søt. Ts Anonymkode: ffa24...938 Du viser jo interesse da. Søsteren og moren din også, kan ikke tvinge deg til å forandre deg helt. For dem er han nok magisk. Du syns ikke at han er søt en gang. Men du gjør jo ihverfall litt. De får godta at du ikke synes at han er verdens åttende under 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 Ikke alle babyer er søte, spesielt guttebabyer. Gi han noen år så går det seg til når du blir kjent med personligheten hans. Anonymkode: 85f69...7d4
MadameX Skrevet 21. april 2019 #13 Skrevet 21. april 2019 (endret) Du kan vel vise litt interesse og glede på hennes vegne for å støtte søsteren din? Trenger ikke synes han er søt for å vise det, og kanskje like og bli glad i han når han blir eldre. Trenger ikke gå overboard. Forstår at hun blir lei seg når du ikke bryr deg om det viktigste i livet hennes. Endret 21. april 2019 av MadameX 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 Legg fra deg den egotrippen, den er forbeholdt barn og umodne tenåringer. Vær glad p familien din sine vegne. Dere har fått ett nytt tilskudd De har blitt mamma og bestemor å er kjempe lykkelige. Gled deg med dem om du er så umoden at du ikke er lykkelig for å være tante. Det er sosial akseptert oppførsel, og det er sosialt uakseptert oppførsel. Gjett hvem du har. Du må ikke være glad i babyer for å oppføre deg som ett tenkende, empatisk individ. Anonymkode: dc2fd...835 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 Rart hvordan det svinger, i den andre tråden fikk TS beskjed om å ikke forvente at søsteren skulle være takknemlig eller bry seg mye bare for at TS fikk barn. Her oppfordres TS til å vise at hun bryr seg 🤷🏼♀️ Til TS: jeg skjønner deg godt! Det er ikke alle som er like opptatt av andres barn, gjør det du føler er riktig og ikke la de tråkke på deg. Det kan hende at du plutselig liker han bedre når han er stor nok til at dere kan finne på gøye ting sammen ☺️ Anonymkode: ce32a...0d5 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #16 Skrevet 22. april 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Har blitt tante, men synes nevøen min verken er søt eller noe spennende, med trykk på ikke spennende. Merker søstra blir sur, og mamma sier jeg må vise mer at jeg er glad i ungen. Men klarer rett og slett ikke fake? Blir de noe mer fornøyd om de ser at jeg faker interesse for ungen? Anonymkode: ffa24...938 Hvor gammel er du? På meg virker det som om at du er ung. 14 hours ago, Tran09 said: Ingen unger er søte de første ukene Gi det tid, du er tanta til kidden og kommer helt sikkert til å elske han/hun når du får tilbringt litt tid og skapt ett bånd sammen. Fake it to you make it, ingen ber deg om å gå overboard. Kanskje det holder å holde ungen i starten, og så leke med den når den blir eldre. Det der er helt feil, men jeg antar at du ikke er mamma du heller? Jeg er mamma. Synes selvsagt at mitt barn er et søtt barn, men jeg kan også synes at mange andre babyer er nydelige barn. Da sier jeg selvsagt det til foreldrene. Hvis man ikke synes det, så får man komme med noe annet positivt heller: "Har du blitt så stor gutt/jente siden sist?!" "Oj, nå har du blitt stor, altså, snart når du igjen pappa!" Et eller annet sånn. Det kan hende det blir lettere for deg å skape en relasjon med ungen når den blir eldre. Barn utvikler seg raskt og har ulike interessert i perioder. Når det blir eldre, så kan også du være med å påvirke barnets interesser på en positiv måte. Tenk litt på den, du! Anonymkode: 14d61...5c7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #17 Skrevet 22. april 2019 For meg virker det som at du har bestemt deg for å ikke like ungen. Er du furten for at søsteren din fikk barn? Misunnelig på henne? Sjalu på oppmerksomheten babyen får? Du høres veldig ung/umoden ut ettersom du ikke klarer å glede deg over andres lykke eller babyen som har blitt en del av din familie. Anonymkode: 1dc81...054 1
tirben Skrevet 22. april 2019 #18 Skrevet 22. april 2019 Det er noen barn som kun foreldrene ser skjønnheten i. Alle barn er ikke vakre, men babyer har noe forsvarsløst og hjelpeløst ved seg som gjør at folk flest føler omsorg og ønsker å beskytte dem. I stedet for å fokusere på utseendet, er det heller viktig å fokusere på at babyer er totalt hjelpesløse, og at de trenger familien, tanten eller hvilken som helst voksen rundt seg, ellers dør de rett og slett. Jeg synes ikke alle barn er søte, men alle vekker omsorgsinstnktet mitt. Det gjør også forsvarsløse dyr, jeg vil beskytte dem og jeg kan gråte dersom jeg hører om mishandling av barn eller dyr. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #19 Skrevet 22. april 2019 Svigerfaren min sa noe da datteren min var helt liten og fikk tilbud om å holde henne. "Jeg venter litt jeg, og kommer mer på banen når hun blir litt eldre." Det syns jeg var en ærlig sak, og han trengte ikke si at han syns det er kjedelig med de helt små. Og siden du spør om litt ting rundt nevøen, så viser du jo interesse. Kanskje du blir ultraengasjert supertante når han blir litt eldre? Det er mer givende når de begynner å prate, klarer å gjøre ting litt mer selv, og sånne ting. Det syns til og med jeg, som var betatt av babyer en stund før jeg fikk barn selv. Anonymkode: 90611...74f
Gjest hind Skrevet 22. april 2019 #20 Skrevet 22. april 2019 Du trenger ikke å synes eller si at han er søt, men voksne mennesker bør være i stant til å vise et minimum av interesse for det største som har skjedd deres søsken og venner. Klarer du ikke å si noen oppriktig hyggelige ord bør du fake, hvis ikke virker det som du mangler både folkeskikk og omtanke for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå