Gå til innhold

Kan jeg selge en nyre eller eggestokker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger penger.

Kan jeg f.eks selge en nyre? Hvordan fungerer det her i Norge?

Anonymkode: 541cc...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Salg av organer er ulovlig i Norge.

Anonymkode: b9377...18c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei du kan ikke selge i Norge. Du kan bare gi bort. Men det er ikke verre enn at du reiser til et land hvor det er lov å selge.

Uansett. Trenger du penger finnes det enklere løsninger. Som norsk kvinne kan du lett få deg en rik kjæreste eller en sugardaddy. Internasjonalt er menn også både rikere og mer genereøse enn norske menn. I tillegg til at norske kvinner anses som det beste.

Anonymkode: f77e9...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei du kan ikke selge i Norge. Du kan bare gi bort. Men det er ikke verre enn at du reiser til et land hvor det er lov å selge.

Uansett. Trenger du penger finnes det enklere løsninger. Som norsk kvinne kan du lett få deg en rik kjæreste eller en sugardaddy. Internasjonalt er menn også både rikere og mer genereøse enn norske menn. I tillegg til at norske kvinner anses som det beste.

Lol! Jeg vil ikke prostituere meg! Men å selge en nyre kunne jeg gjort.. Kostnaden til å reise til et annet land har jeg dessverre ikke. Er det liksom svart marked for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel ikke en sannhet for alt og alle. Å oppmuntre en kvinne som sies å trenge penger så desperat at hun er villig til å selge sine egne organer, til å reise utenlands og legge seg under kniven for å selge organer illegalt er seriøs risikosport!

Ditt neste råd er at hun skal selge seg for penger.

Ta deg et påskeegg og tenk før du skriver.

Anonymkode: 89efb...0f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol! Jeg vil ikke prostituere meg! Men å selge en nyre kunne jeg gjort.. Kostnaden til å reise til et annet land har jeg dessverre ikke. Er det liksom svart marked for det?

Lenke: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/09/13/norge-slutter-seg-til-konvensjon-mot-organhandel/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innskrenkende at jeg ikke kan velge hva jeg vil gjøre med mine organer selv. Får lyst til å kutte ut en nyre og kaste den på bakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du reiser til et land for å selge en nyre, er du sikker på at de ikke kommer til å plukke ut den andre også? I tillegg til lever, lunger, hjerte og bukspyttkjertel?

Anonymkode: c153d...be3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innskrenkende at jeg ikke kan velge hva jeg vil gjøre med mine organer selv. Får lyst til å kutte ut en nyre og kaste den på bakken.

Du står helt og aldeles fritt til å reise avgårde og selge dine indre organer, men er du så desperat etter penger som du gir inntrykk av å må det være lov å spørre hva desperasjonen skyldes?

Hvor mye og hvor raskt, og hvorfor?

Har du ingenting annet enn kroppen din du kan selge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen lov mot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger penger.

Kan jeg f.eks selge en nyre? Hvordan fungerer det her i Norge?

Kroppsdeler selger du ikke. Til nød kan du av raushet og godhet domere, altså gi bort vederlagsfritt, en nyre om en med nyrebehov matcher din kropps blodbilde. 

Egentlig vet du vel at dette? 

Anonymkode: 4368a...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig gode grunner til at organsalg er ulovlig i Norge. En av dem er å beskytte idioter som deg fra seg selv

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår det at din kropp er det egentlig staten som rår over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...