AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 I fjor sommer ble det slutt mellom meg og barnas far. Har likevel vært gode venner, samarbeidet godt om barna og vært fleksible for hverandre. Vi jobbet lenge med samværsavtalen for at barna skulle få det best mulig, og også for at vi foreldre skulle få til en avtale vi var fornøyde med. Og det fikk vi til. For noen måneder siden fikk far seg ny kjæreste. Hun har ikke truffet barna ennå. I vinterferien skal barna i utgangspunktet være hos meg siden jeg har fri (jobber i skole). I år hadde far tatt ut noen feriedager i vinterferien for å ha barna en langhelg. Dette hadde han avtalt med meg. Påsken deler vi 50/50, i år fra palmehelga til onsdag hos meg, og onsdag til mandag hos far. Pga at hele storfamilien på min side skulle på hytta sammen fra skjærtorsdag til i går, spurte jeg far i god tid om vi kunne bytte samværsdager så barna fikk bli med. Det var helt greit for far. Det er her nye kjæresten kommer inn i bildet. Hun sendte meg en melding der det stod at jeg måtte slutte å bestemme over hennes kjæreste og hvordan samværet skulle være. Nå var det to ferier for dem som gikk i vasken pga meg. Jeg svarte ikke på den meldingen, og fikk en melding til om at både i vinterferien og påsken hadde hun planlagt tur for henne og kjæresten, men at jeg hadde ødelagt begge. Da svarte jeg at samværet får hun ta med kjæresten sin, og at samværet i både vinterferien og påsken er noe vi har blitt enig om i god tid før. Nå kjenner jeg at dette irriterer meg fryktelig. Hvorfor i all verden skal hun blande seg inn i samværet? Hun bor ikke med mannen en gang. Nå vet jeg ikke om jeg bare skal la det ligge, eller ta det opp med barnas far? Noen som har vært i lignende situasjoner? Anonymkode: e2ad3...25b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Jeg hadde definitivt tatt det opp med far! På en rolig måte, men fortalt ham hva som var skjedd, og at du håper dere kan fortsette samarbeidet deres på en god måte uten at du får uberettiget kjeft på den måten. Anonymkode: ecd6f...ee5 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Det er opp til far å bestemme om han vil bytte samværsdager eller ikke. Hvis han har sagt ja selv om det egentlig ikke passer, er det hans feil alene. Det får han og nykjæresten ta på kammerset. Anonymkode: 1bdff...e82 5
Surriball Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Har ikke vært oppi samme situasjon, men hun er åpenbart helt urimelig. 1. Du kommuniserer med far, ikke med henne. 2. Han har ansvar for å avtale med henne, ikke du. 3. Hvis det å bytte samvær ikke passer for far, er det opp til ham å si ifra til deg at det ikke passer å bytte. 4. Jeg forstår at det kan være skuffende om planer blir endret i siste liten, men så lenge det er i god tid så ser jeg ikke problemet. Se punkt 3. 5. Samarbeidet om barna kommer først. Noen ganger må man være fleksibel med eksen for å få samarbeidet til å skli godt, det lønner seg i det lange løp. Det må nye kjærester være inneforstått med, for partnere med barn fra før er en pakkeløsning. Jeg ville tatt det rolig opp med far og sagt at han får gå over de overnevnte punktene med kjæresten sin.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Så bra at du og far samarbeider så godt! Jeg ville så absolutt ha snakket med far om dette, da dette er en samværsordning du og far har ordnet sammen. Hun har ingenting å gjøre med dette. Du prater rolig med far om meldingen hun har sendt til deg, så får far ordne opp med sin kjæreste. Helt uakseptabel oppførsel av henne. Anonymkode: 0f56e...cde
Sylveon Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er opp til far å bestemme om han vil bytte samværsdager eller ikke. Hvis han har sagt ja selv om det egentlig ikke passer, er det hans feil alene. Det får han og nykjæresten ta på kammerset. Anonymkode: 1bdff...e82 Dette! Jeg ville nevnt det for far og sagt at du syns det er litt ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Jeg har opplevd at min (snart eks-)samboer løy og sa det var eksen som hadde sagt at slik ble det, når hun egentlig hadde spurt pent i god tid. Og da jeg ble irritert over at jeg ikke var informert, så skyldte han på henne. Kan det være det som har skjedd? Anonymkode: f62c1...277 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå