AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Noen som har erfaring med Home Start i Oslo? Og blir man stemplet som dårlig foreldre hvis man kontakter dem/er det likt BV? Skjønner at det kanskje er noen teite spørsmål men jeg vil vite litt om de før jeg evt. kontakter dem. Anonymkode: b9ffa...5ac
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Jeg har ikke erfaring med det i Oslo, men jeg har erfaring med HomeStart fra et annet fylke. De som er frivillig via HomeStart har plikt til å melde folk til barnevernet dersom de ser noe alarmerende. Dette blir brukere informert om muntlig ved det første besøket. Det er et begrenset antall timer i uka de kan avlaste en, og i vårt tilfelle var det kun på ettermiddagen personen kunne avlaste meg. Det hjalp meg lite i og med at mannen min da var ferdig på jobb, og da var det jo oss to om det uansett. Dessuten stresset jeg såpass mye med å ordne i leiligheten før hvert møte, at det ble minst like mye stress som fint. Vi fikk informasjon fra de som var frivillige innenfor HomeStart at det var mange foreldre med høyere utdannelse, inkludert oss også, som hadde det tøft, som trengte deres avlastning. Du må se det an om det vil bli verdt det, fra deres/ditt ståsted. Anonymkode: 39a64...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå