Gå til innhold

5- åring. Hva skal en normal 5- åring ta av beskjeder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at de kverulerer på omtrent ALT? Såfremt deg ikke er noe de ønsker selv, type finne frem boken de vil lese, ta på seg skoene fordi de selv vil ut?

Her blir ingen beskjeder tatt i mot, uten at de skal kverulerer, løpes vekk, tulles bort. 

Hva gjør jeg for å endre denne uønskede atferden (fra min side, jeg blir sprø, og han blir ufordragelig)

Anonymkode: 4f426...efc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her brukes konsekvenser! Gjør hun ikke som vi sier, så får det konsekvenser. I går ble det ikke dessert etter middagen på hun på 5 år her, etter at hun var skikkelig håpløs ved middagsbordet. Hun fikk et par advarsler, men griseriet og uroen fortsatte. Dermed måtte hun sitte på stuen da søsknene fikk dessert. Veldig urettferdig og det ble noen tårer, men deg får vi som voksne bare tåle. Kvervulering blir overhørt og ikke besvart. Det er bare å være konsekvent (ja jeg vet det er lettere sagt enn gjort) Å så er det viktig å snakke om det slik at ungen forstår hvorfor at konsekvensene blir som de blir. Når de er 5 år er de mer enn gamle nok til å forstå hva som er lov og ikke!

Anonymkode: 926e1...92d

AnonymBruker
Skrevet

Pass iallfall på at beskjedene er veldig tydlige og ikke formulert vagt eller som et spørsmål. Jeg har ikke barn men har jobbet med 5åringer og mener de fint skal kunne ta imot beskjeder. Men det må ikke bli overload heller, har sett foreldre der det er så mye beskjeder og kommandoer til barna at de bare ignorerer fullstendig...

Anonymkode: 6fb35...917

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...