Gå til innhold

Er du medlem av Utdanningsforbundet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke noe nytt at UDF ikke tør stå opp for medlemmene sine. Se bare lærerstreiken for noen år siden, UDF takket ja til et rævva tilbud mens Skolenes Landsforbund tok den nødvendige streiken 

Anonymkode: 911d4...f16

Ja sånn går det når man har et forbund som jobber for barn og elevers rettigheter. Dette betaler lærere for? Tviler på at en selger hadde meldt seg inn i et forbund og betalt av egen lomme for å sørge for at kundens rettigheter ble ivaretatt. Men sånn er lærergjerningen, hjertet ligger hos elevene og noen ser sitt snitt i å utnytte det.

Anonymkode: 24d6e...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Noen i tråden mener at fagforening er som forsikring; dessverre var min erfaring da jeg virkelig trengte forsikringen den samme som i artikkelen. Forsikringen var ingenting verdt.

Jeg er enig i at fagforeninger er en bra ting i prinsippet. Og hadde de fungert som folk mener så hadde jeg gladelig betalt en god del for å være medlem.

Anonymkode: 59f6e...d6b

Derfor er jeg skeptisk til å bli medlem. Hva er vitsen hvis de ikke hjelper når du trenger det? 

Anonymkode: 8db78...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ikke noe nytt at UDF ikke tør stå opp for medlemmene sine. Se bare lærerstreiken for noen år siden, UDF takket ja til et rævva tilbud mens Skolenes Landsforbund tok den nødvendige streiken 

Så hva er et godt alternativ for lærere, og jeg spør ikke om lønn, men om arbeidskonflikter/mobbing? Hvilken fagforening hjelper da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hva er et godt alternativ for lærere, og jeg spør ikke om lønn, men om arbeidskonflikter/mobbing? Hvilken fagforening hjelper da? 

Skolenes landsforbund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skolenes landsforbund

Har du erfaring med at de hjelper ved konflikter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er ca halvparten organisert i Utdanningsforbundet. Jeg er ikke. Koster meg over 600 kr mnd. Ca 7500,- i året!! Blir det store konflikter og dritt, bytter jeg heller jobb!

Alle har samme lønn uavhengig om de er organisert hos oss. Eneste grunnen til å være medlem er å være med å dra lasset. Men 600,- for det; nei takk.

Anonymkode: d6d01...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er arbeidsplasstillitsvalgt for Utdanningsforbundet. Jeg syns de er gode å ha i ryggen 🙂

Anonymkode: 7dfaf...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke sant. Hvilken streik har SL streiket, men ikke UDF? Nå sist godtok SL, men ikke UDF. 

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Den største på din arbeidsplass, ev den med best tillitsvalgt. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skolenes landsforbund

Nei, de hjelper ikke noe mer enn UDF. SL er primært for lavtlønte. Assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, faglærere osv. Ingen med mer enn tre års høyere utdannelse bør velge SL, slik jeg ser det. De er under LO, som jobber for «gølvet», ikke for folk med høyere utdannelse. 

Anonymkode: 2b35e...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er arbeidsplasstillitsvalgt for Utdanningsforbundet. Jeg syns de er gode å ha i ryggen 🙂

Anonymkode: 7dfaf...130

Jeg også. Og de har hjulpet meg å øke lønna mi - mye! Og stått på krava i konflikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg også. Og de har hjulpet meg å øke lønna mi - mye! Og stått på krava i konflikter. 

Altså jeg er ikke tillitsvalgt, men medlem av UDF. Lektor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sant. Hvilken streik har SL streiket, men ikke UDF? Nå sist godtok SL, men ikke UDF. 

Den største på din arbeidsplass, ev den med best tillitsvalgt. 

Nei, de hjelper ikke noe mer enn UDF. SL er primært for lavtlønte. Assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, faglærere osv. Ingen med mer enn tre års høyere utdannelse bør velge SL, slik jeg ser det. De er under LO, som jobber for «gølvet», ikke for folk med høyere utdannelse. 

Vi har ingen organiserte på jobben min, så "det største" er ikke relevant 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for alle vel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pedagog i barnehage, og var organisert gjennom UDF i mange år. Nå har jeg byttet til Fagforbundet. Driter i om de "egentlig" er for fagarbeidere, da jeg opplever minst like god hjelp og oppfølging gjennom dem. UDF er i mine øyne, kun ute etter medlemmenes penger, og er lite interessert i å stå opp for medlemmene når det virkelig gjelder. De har skuffet stort både i streik, og nå gjennom pandemien. Jeg vil anbefale deg å finne et annet forbund enn UDF. 

Lederne eller Akademikerne er minst like bra, for eksempel. 

Anonymkode: 61605...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er pedagog i barnehage, og var organisert gjennom UDF i mange år. Nå har jeg byttet til Fagforbundet. Driter i om de "egentlig" er for fagarbeidere, da jeg opplever minst like god hjelp og oppfølging gjennom dem. UDF er i mine øyne, kun ute etter medlemmenes penger, og er lite interessert i å stå opp for medlemmene når det virkelig gjelder. De har skuffet stort både i streik, og nå gjennom pandemien. Jeg vil anbefale deg å finne et annet forbund enn UDF. 

Får det samme inntrykket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke for alle vel 

Hva mener du?

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har ingen organiserte på jobben min, så "det største" er ikke relevant 

I så fall vet jeg ikke om jeg hadde giddet å melde meg inn, med mindre du vil ha billig(ete) forsikring eller lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For en ansatt i barnehage? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva mener du?

I så fall vet jeg ikke om jeg hadde giddet å melde meg inn, med mindre du vil ha billig(ete) forsikring eller lån. 

Så de hjelper ikke én person? Hvor er logikken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For en ansatt i barnehage? 

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen som kan svare på det? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de hjelper selvsagt uansett, men da har du ingen lokal tillitsvalgt. 

Hvorfor ikke?

Det er alltid lurt å bli medlem av en organisasjon som kan representere deg, og andre som ligner på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...