Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 Har nylig fått avslag på uføretrygd fra fylkestrygdekontoret. Vurderer å anke til trygderetten. Er det noen her som har erfaring med det. Gode råd?
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Har erfaring, men ingen gode råd! For min del kom det ikke noe "godt" ut av det, bare "Fylkestrygdekontorets vedtak av xxxx (dato) stadfestes". Det tok 6 mnd før jeg fikk svar fra trygderetten, da hadde jeg gått i 1 1/2 år uten sykepenger (eller noen annen form for stønad). :-? Ble derfor friskmeldt igjen (og må være friskmeldt i 6 mnd, for å ha rett til sykepenger igjen, om jeg så blir liggende med brukket lårhals...). Så nå prøver jeg å jobbe igjen, som best jeg kan, men i red. stilling. Sånn er det i "velferds-Norge"! :-( Ugla i.i.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Har nylig fått avslag på uføretrygd fra fylkestrygdekontoret. Vurderer å anke til trygderetten. Er det noen her som har erfaring med det. Gode råd? Trygderetten ser saken med nye øyne, men som oftest har ditt lokale trygdekontor gjort det rett. I dag skal det mye til før en får uførepensjon.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Har nylig fått avslag på uføretrygd fra fylkestrygdekontoret. Vurderer å anke til trygderetten. Er det noen her som har erfaring med det. Gode råd? Ja: Jobbe for penga...
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2005 #5 Skrevet 14. mai 2005 Synes absolutt du må anke. Trygderetten omgjør faktisk ganske mange saker, og du har jo ingenting å tape.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2005 #6 Skrevet 15. mai 2005 Synes absolutt du må anke. Trygderetten omgjør faktisk ganske mange saker, og du har jo ingenting å tape. Vel, det burde ikke nødvendigvis være første reaksjon. Ta det som et tegn på at du faktisk ikke har rett til det, og jobb med din egen situasjon for å komme deg tilbake i jobb isteden. Du har jo nå fått svar fra to instanser som mener du bør klare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå