Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har nylig fått avslag på uføretrygd fra fylkestrygdekontoret. Vurderer å anke til trygderetten. Er det noen her som har erfaring med det. Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har erfaring, men ingen gode råd!

For min del kom det ikke noe "godt" ut av det, bare "Fylkestrygdekontorets vedtak av xxxx (dato) stadfestes".

Det tok 6 mnd før jeg fikk svar fra trygderetten, da hadde jeg gått i 1 1/2 år uten sykepenger (eller noen annen form for stønad). :-?

Ble derfor friskmeldt igjen (og må være friskmeldt i 6 mnd, for å ha rett til sykepenger igjen, om jeg så blir liggende med brukket lårhals...).

Så nå prøver jeg å jobbe igjen, som best jeg kan, men i red. stilling.

Sånn er det i "velferds-Norge"! :-(

Ugla i.i.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har nylig fått avslag på uføretrygd fra fylkestrygdekontoret. Vurderer å anke til trygderetten. Er det noen her som har erfaring med det. Gode råd?

Trygderetten ser saken med nye øyne, men som oftest har ditt lokale trygdekontor gjort det rett.

I dag skal det mye til før en får uførepensjon.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja: Jobbe for penga...

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Synes absolutt du må anke. Trygderetten omgjør faktisk ganske mange saker, og du har jo ingenting å tape.

Gjest Anonymous
Skrevet
Synes absolutt du må anke. Trygderetten omgjør faktisk ganske mange saker, og du har jo ingenting å tape.

Vel, det burde ikke nødvendigvis være første reaksjon. Ta det som et tegn på at du faktisk ikke har rett til det, og jobb med din egen situasjon for å komme deg tilbake i jobb isteden. Du har jo nå fått svar fra to instanser som mener du bør klare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...