AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Sitter stort sett md baby til puppen Mens treåringen får raseriutbrudd. Vi har holdt oss hjemme med noen utflukter, eller bare far og treåringen ut. Kjenne dette har vært en tung påske og den daglige rutinen ellers naturligvis sklir ut. Gleder meg til hverdag igjen. Føler meg som en elendig forelder og sliter med oppdragelsen av treåringen. Alt jeg har lært og kan får jeg ikke til å praksis. Dere i samme situasjon hvordan takler dere det? Jeg og barnefaren snakker om grensesetting og ting vi kan gjøre vær dag, men mye motgang i treåringen nå. Kan jo ikke sende treåringen til bestemoren hele tiden heller. Kjenner jeg savner treåringen. Den lille tiden vi har sammen er verdifull, men jeg føler jeg går på tå hev likevel.. Anonymkode: b9435...11c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Det blir bedre. Jeg har en på 5,5 og en på 2 denne påska og det har vært den første påsken hvor vi har hatt det supert og faktisk ganske avslappende. Vi har vært hjemme og barna har lekt masse i hagen sammen mens vi har kunnet drikke kaffe i sola. En helt ny erfaring hos oss. Vi kan bytte på å ta dem med på lekeplassen slil at den andre kan få lese litt, og vi kan dra på kjekke aktiviteter som alle liker i fellesskap. Gleder med til feriene i årene som kommer før han på 6 blir så stor at han ikke gidder henge med lillebroren eller oss foreldre lenger. Så det blir bedre. Babytiden er unntakstid Anonymkode: 22736...a48 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Krever mye å ha baby i puppen hele tiden. Sender deg en stor klem. Be far ta seg av baby, så tar du en tur utenfor huset med 3 åringen. Bare 30 min egentid sammen hjelper. Har tre små barn selv, er på hyttetur med seks unger og syv voksne. Ganske trangt😂 og mange ønsker og behov. Borte bra, men hjemme best. Min yngste henger også i puppen, vil helst ligge inntil meg hele natta. Akkurat som mellomste. Nå har jeg ikke dusjet på tre dager. Kaos fra a-å, men ungene er så lykkelige og vi har kost oss allesammen. Det er det viktigste. Personlig hygiene, søvn og sånn får vi ta når vi kommer hjem. Anonymkode: 65fed...cf7 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Har en 3-åring og en baby. Har slitt en del med trass hos 3-åringen som har ført til litt slitte frynser hos far og meg, med tilhørende dårlig stemning, men det løsna litt i går da jeg satte meg med 3-åringen på fanget og så en video med Svarte-Petter på YouTube og forklarte at han var en sånn slemming som gjorde ting han ikke fikk lov til, og at 3-åringen måtte passe på så ikke folk trodde han også var sånn siden han jo er en snill gutt Har ikke hatt noen trassanfall siden da, bare et lite et som han tok seg selv i 😇 Nyter det så lenge det varer 😂🤓 Ellers har vi lekt med andre barn, besøkt besteforeldre og gått tur. Anonymkode: 8c778...409
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Baby og småbarnstrass er unntakstilstand. Det blir bedre! Anonymkode: e0f6f...13e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Dette er unntakstilstand, neste påske blir mye bedre, stå på! Anonymkode: 32b82...459
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Så avhengig dere er av barnehagen. Det er litt trist. Er 1000 ting å finne på. Anonymkode: 4af78...242
DMS Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Det har gått mykje betre enn forventa. Straks 3-åringen og 5-åring har på eget innfall fått på seg jakke, lue og sko og leika fint ilag ute dei fleste dagar. Det er så deileg med vår, berre det å sleppe påkledningskaoset har vore deileg for alle partar🌞 Babyen har vore meir grinete enn normalt, men sann er det berre🙄☺️ Kan tenke meg at dei neste to påskene (før siste mann kjem i trassalderen) kjem til å vere herlege for dykk😉 Og vonleg også for oss😊
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 4 år og baby på 11 mnd, storkost oss på fjellet hele påsken med besteforeldre. Pulk og ski på 4-åring, og faktisk fått en del skiturer. Det blir bedre for hvert år! Anonymkode: fc3f3...0e0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 2 og 4 år her. I fjor og året før var det stress og pes og slit og tårer. I år leker de fint sammen og plukker blomster, spiller fotball ute på plenen og sovner slitne etter masse lek og frisk luft. Elsker denne påsken. Det blir bedre! Jeg hadde også veldig frynsete nerver og følte idyllen var lysår unna når jeg hadde baby og en trassig på 2,5 år som krevde mer enn jeg klarte å gi. Anonymkode: 13585...1cc
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 Jeg har vært hjemme alene med en syk 2 åring som må ha antibiotika 4 ganger om dagen, og er selv høygravid (mannen jobber vakt og har vært borte 8-19 hver dag). Det har vært slitsomt ja.. Var også hjemme med han de tre dagene før påske fordi barnehagen var stengt, men da kom heldigvis mannen hjem til normal tid.. Akkurat denne påska har bare handlet om å overleve og jeg har ikke hatt noen forventninger til at det skal være perfekt på noen som helst måte.. I morgen har mannen fri og 2 åringen er forhåpentligvis en del bedre, så kanskje de to finner på noe. Jeg sliter med vond rygg og bekkenløsning så ikke så mye aktiviteter jeg kan være med på uansett.. Anonymkode: 528ae...702
Gjest Albbas Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 Jeg er høygravid og imponert over hvor bra påska har gått med 2.5-åringen. Takker det fine været for det! Vi har hatt noen utflukter, på stranda, park og slike ting, og det har vært veldig fint med litt kvalitetstid før livet snus på hodet med en baby i hus. Jeg kan godt forstå at det kan gå litt hett for seg med en baby i tillegg! Jeg er sjeleglad for at det ser ut som vi kommer oss gjennom påska uten fødsel.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #13 Skrevet 21. april 2019 Du beskriver sommeren min i fjor TS. Baby var nyfødt og eldstemann på 3 trengte mye aktivisering. Vi trengte alle å venne oss til ny hverdag hvor en baby skulle ivaretas og ammes hyppig og storebror måtte venne seg til at mammaen var opptatt. Jeg telte ned til barnehagestart og var lykkelig over at vi ikke hadde gitt eldstemann fire uker ferie.. Han ble mye blidere da barnehagen startet igjen. Det blir bedre ! Baby er nå 11 måneder og vi har hatt en fin påske sammen. Anonymkode: 2e27b...581
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #14 Skrevet 21. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det blir bedre. Jeg har en på 5,5 og en på 2 denne påska og det har vært den første påsken hvor vi har hatt det supert og faktisk ganske avslappende. Vi har vært hjemme og barna har lekt masse i hagen sammen mens vi har kunnet drikke kaffe i sola. En helt ny erfaring hos oss. Vi kan bytte på å ta dem med på lekeplassen slil at den andre kan få lese litt, og vi kan dra på kjekke aktiviteter som alle liker i fellesskap. Gleder med til feriene i årene som kommer før han på 6 blir så stor at han ikke gidder henge med lillebroren eller oss foreldre lenger. Så det blir bedre. Babytiden er unntakstid Anonymkode: 22736...a48 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Baby og småbarnstrass er unntakstilstand. Det blir bedre! Anonymkode: e0f6f...13e 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 år og baby på 11 mnd, storkost oss på fjellet hele påsken med besteforeldre. Pulk og ski på 4-åring, og faktisk fått en del skiturer. Det blir bedre for hvert år! Anonymkode: fc3f3...0e0 Det tenker jeg også, det blir bedre. Faktum er at jeg blir litt trist inni meg Når jeg hører treåringen leker med pappaen, og jeg savner det, men misforstå meg rett, jeg får lekt, men ikke så lenge og godt som jeg ønsker. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så avhengig dere er av barnehagen. Det er litt trist. Er 1000 ting å finne på. Anonymkode: 4af78...242 Jeg er trist, og man skal ikke kimse av fødselsdepresjon, hvis det er det jeg har. Skal til helsestasjon etter påske. Vi har funnet på ting og er kreative, men nå er det tøft. Det skal bli bedre. Og takk for gode tanker fra dere andre ❤️ TS Anonymkode: b9435...11c 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #15 Skrevet 21. april 2019 Det har gått over all forventning! Må innrømme at jeg gruet meg litt i forkant. Mannen er på sjøen, og jeg er alene med én på 14mnd som er mye våken om nettene, mens jeg er høygravid med alle plager det fører med seg. Takk og lov for det fine været, vi kan sitte i timesvis og se på blader og kongler ute 😅. Har vært en del i byen og besøkt diverse lekeplasser gjennom påsken. I morgen runder vi av med en tur på akvariet, før hverdagen innhenter oss på tirsdag. Det har vært utrolig kjekt å få litt alenetid med kommende storebror, selv om jeg er trøtt som en strømpe. Anonymkode: b5dd1...be1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #16 Skrevet 21. april 2019 Tutta har vært ute fra morgen til kveld, og løper over til naboene eller besteforeldrene for å leke. Hun har nok hatt en helt fantastisk påske, og vi har fått mye tid til å slappe av! Det kan være strevsomt med en 3-åring hjemme så det er godt at hun får kontakt med andre og får holdt seg ute i sola :) Anonymkode: 586eb...1ff
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. april 2019 #17 Skrevet 21. april 2019 I dette været er vi ute på tur og lekeplass hele dagen. Da får han kjørt seg, vært sosial med andre barn og dagene flyr.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #18 Skrevet 21. april 2019 Bare innrøm det. Dere vil ha helårs åpne barnehager og sfo. Bare ha barna 3 timer selv før leggetid. Og i påsken og julen kan de bare være i bhg 7-17. Dagens foreldre er så bortskjemt. Anonymkode: 4af78...242
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #19 Skrevet 21. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare innrøm det. Dere vil ha helårs åpne barnehager og sfo. Bare ha barna 3 timer selv før leggetid. Og i påsken og julen kan de bare være i bhg 7-17. Dagens foreldre er så bortskjemt. Anonymkode: 4af78...242 Det er ikke helt sånn, men før i tiden var det rett og slett mer tumleplass og flere unger «i gata». Jeg bor midt i byen, og må ut og aktivisere på barnets premisser 10 dager i strekk. Er alene, og det blir derfor 24 timer i døgnet uten avlastning. Det er slitsomt! Har lyst til å gå en tur i mitt eget tempo eller gå en tur på cafe og lese en bok. Anonymkode: 710d5...668
Gjest Dorey Skrevet 21. april 2019 #20 Skrevet 21. april 2019 Det blir bedre, Ts! Jeg tenker med gru på den tiden vi hadde en nyfødt og en sur og sjalu treåring... Den følelsen av at en ikke klarer å oppfylle alles behov er vanskelig og vond. Hold ut! Nå er mine 4 og snart 7 år og ferien har vært ganske avslappende. Vi har gått på turer, malt, tegnet, spilt spill, ungene leker sammen og vi voksne har tid til kaffe i solveggen. Nå har vi vært tre timer i badeland og ser på film.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå