Gå til innhold

Hvordan gå frem ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har to barn, toåring og baby 3 mnder, og skal flytte fra hverandre (Han flytter ut). Hvordan går vi frem? Jeg tenker å bestille time til mekling etter ferien. Så kommer det litt an på om han flytter ut før vi får time der. Vi klarer å holde ut litt til, alt avhenger av når han finner plass å bo. Jeg er student og jobber deltid (permisjon nå da). Så jeg tenker jeg må søke bostøtte og redusert barnehage. Andre ting? Hvilke stønader kan jeg ha krav på og når må jeg søke? Hvordan vil fordelingen bli med tanke på barnas alder?

Han er en god far, men han er ganske egosentrisk og prioriterer feil. Syns mye synd på seg selv og skjønner ikke ansvaret han har. Forventer å få hjelp av moren sin hver gang noe er litt vanskelig. Han plasserer barna foran en skjerm for å selv ligge på mobilen. Kjefter for unødvendige ting, og bruker mye «truing» for å få toåringen til å gjøre det hun blir bedt om. De to krangler mye, og han får henne ofte til å gråte. Han er svært utålmodig og forventer mye av henne. Han har ikke penger, er helt katastrofe økonomisk. Han er svært dårlig når det kommer til husarbeid, og vasker aldri klær/ gulv/ sengetøy/ bad osv. Kjøper mye «enkel» mat, og går mest i pasta  og fettete/ næringsfattig mat. Han er kjempeglad i barna og barna er kjempeglad i han, og de skal jo selvsagt ha samvær, og jeg har sagt han skal få komme på besøk så mye han vil. Men han er sjelden alene med eldste, og har aldri vært alene med begge. Selv ikke i et annet rom enn meg slik at jeg får slappet av eller studert. Han klarer det ikke. Dermed er jeg så bekymret, men hvilken fordeling er vanlig ved slik alder? Han kommer ikke til å flytte mer enn max 20 minutter kjøretur bort. Vi har begge alt av familie her i området. 

Anonymkode: fb46d...ab4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert å be barnevernet hjelpe han, slik at han har mulighet på sikt å ivareta barna på en hensiktsmessig måte. Han fremstår svært umoden.

videre så vill jeg anbefale deg bestille time på nav, søk om overgangsstønad. Hør med de om drevent kan hjelpe med flere ting.

videre finner du ut om du kan få redusert betaling i bhg før du reduserer plassen!

Anonymkode: dfe41...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...