AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Var nylig hos hudpleier og uttrykte bekymring over en svært dyp rynke i pannen. Hun var enig. Og hun sa alternativene er botox el fillers av noe slag eller kjemisk peeling. Selv mente hun to omganger kjemisk peeling vil gi samme effekt som botox og det er ca samme pris. Kjemisk peeling gis jo også i hele ansiktet. Noen innspill? Anonymkode: 2da46...522
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Hvordan kan det gi samme effekt? Botox lammer jo muskulaturen. Kjemisk peeling vil nok gjøre rynken noe mildere, men den vil jo ikke bli borte. Man må gå dypt i huden for å få effekt, og det vil jo si at du får lang nedetid. Hvis det er rynken som gir deg trøbbel og ikke huden din, ville jeg gått for botox. Gir best effekt. Anonymkode: 2ff57...ed5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Ville forresten vært forsiktig med filler i det området. Risikoområde. Anonymkode: 2ff57...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville forresten vært forsiktig med filler i det området. Risikoområde. Anonymkode: 2ff57...ed5 Hvorfor er det risiko? Både med botox og filler eller bare filler? Anonymkode: 2da46...522
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det gi samme effekt? Botox lammer jo muskulaturen. Kjemisk peeling vil nok gjøre rynken noe mildere, men den vil jo ikke bli borte. Man må gå dypt i huden for å få effekt, og det vil jo si at du får lang nedetid. Hvis det er rynken som gir deg trøbbel og ikke huden din, ville jeg gått for botox. Gir best effekt. Anonymkode: 2ff57...ed5 Ja det er den ene rynken som gir meg trøbbel. Ikke huden. Anonymkode: 2da46...522
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Jeg ville stolt mer på henne enn anonyme mennesker på Kvinneguiden. Hvis hun anbefaler to runder med kjemisk peeling er nok det for en grunn. Hun har jobbet lenge med dette og sett resultatene av behandlingen. Anonymkode: b5826...109 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville stolt mer på henne enn anonyme mennesker på Kvinneguiden. Hvis hun anbefaler to runder med kjemisk peeling er nok det for en grunn. Hun har jobbet lenge med dette og sett resultatene av behandlingen. Anonymkode: b5826...109 Ja helt klart. Men tenkte kanskje noen hadde erfaring 😊 Anonymkode: 2da46...522
FullPakke Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 (endret) Med en svært dyp rynke er det kun filler som kan rette ut og botox som kan lamme for videre utvikling av rynken. Kjemisk peeling hjelper milde rynker men ikke dype, da må det isåfall være Blue peel som er den kraftigste peelingen som finnes, tror det kun er et fåtall klinikker i norge som gjør den og det må gjøres av lege ikke hudpleier. Endret 23. april 2019 av FullPakke
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #9 Skrevet 24. april 2019 På 21.4.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det risiko? Både med botox og filler eller bare filler? Anonymkode: 2da46...522 Filler er risiko ift å blokkere blodåre, botox går fint Gå til noen med god erfaring om du vil ta filler i det området, en som vet hva hun/han skal gjøre om det skjer noe. I verstefall kan man bli blind og få vevsdød om det ikke blir behandlet i tide. Anonymkode: 2ff57...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2019 #10 Skrevet 24. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Filler er risiko ift å blokkere blodåre, botox går fint Gå til noen med god erfaring om du vil ta filler i det området, en som vet hva hun/han skal gjøre om det skjer noe. I verstefall kan man bli blind og få vevsdød om det ikke blir behandlet i tide. Anonymkode: 2ff57...ed5 Er faktisk større risiko med botox enn filler.................... Anonymkode: 33f84...fb1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 På 25.4.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev: Er faktisk større risiko med botox enn filler.................... Anonymkode: 33f84...fb1 Hva da? Anonymkode: 2ff57...ed5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #12 Skrevet 27. april 2019 Jeg bruker Botox i panna, har brukt det noen år når jeg fikk noen litt for dype rynker. Jeg går til klinikk for medisinsk hudpleie, dvs det er leger og sykepleiere som jobber der. Jeg fikk beskjed at kun Botox som ville ta det. Men andre behandlinger vil nok kunne redusere det. Anonymkode: 1bf20...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå