AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Hei Jeg er overrasket over at flere foreledre plasserer ungene sine i lekerom og går vekk/snur ryggen til, for å kjase med andre voksne. Et lekerom er IKKE et sted man bare dumper barna sine. For foreledre som følger med, er det en del ugang og kjipe situasjoner som oppstår. Foreledrene som ikke passer på barna sine, får ikke med seg dette, noe som blir utfordrende og ganske kjedelig for de som blir passet på. Når mitr barn gjør ugang, kan jeg ta tak i det og be barnet mitt si unnskyld eller si at han må vente på tur. Vit at deres barn ikke er englebarn når dere snur ryggen til. I lekerom testes mange grenser! Anonymkode: 9f749...e2e 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Er så enig!!! Anonymkode: 6fe09...99d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg er overrasket over at flere foreledre plasserer ungene sine i lekerom og går vekk/snur ryggen til, for å kjase med andre voksne. Et lekerom er IKKE et sted man bare dumper barna sine. For foreledre som følger med, er det en del ugang og kjipe situasjoner som oppstår. Foreledrene som ikke passer på barna sine, får ikke med seg dette, noe som blir utfordrende og ganske kjedelig for de som blir passet på. Når mitr barn gjør ugang, kan jeg ta tak i det og be barnet mitt si unnskyld eller si at han må vente på tur. Vit at deres barn ikke er englebarn når dere snur ryggen til. I lekerom testes mange grenser! Anonymkode: 9f749...e2e Helt enig. Men her inne er det en overvekt av foreldre med barn som hører, som oppfører seg og som følger regler. Første bud for å endre dette, er å innse at selv om man elsker barnet sitt over alt, har barn flere sider. Ikke bare de du ser. Anonymkode: ce1dd...25d 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Men her inne er det en overvekt av foreldre med barn som hører, som oppfører seg og som følger regler. Første bud for å endre dette, er å innse at selv om man elsker barnet sitt over alt, har barn flere sider. Ikke bare de du ser. Anonymkode: ce1dd...25d Barn har flere sider ja. Jeg synes det er dumt at noen ødelegger for andre. Dette gjelder også at ungene av og til faller og slår seg, og at foreldrene hverken hører eller kommer hen når de trenger trøst. Noen barn må på leting etter foreledre for å ha et fang å sitte på. Og det er ikke ok. Anonymkode: 9f749...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Gjør som meg: Jeg kjefter på andre sine barn som slår, skubber osv. Jeg sier også i fra hvis de sniker seg i køen foran andre barn. Disse barna trenger korrigering fra andre voksne når foreldrene deres er så sløve. Anonymkode: 87052...330 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Seriøst, er det virkelig blitt slik at vi skal sitte å holde barna våres i henda til enhver tid? Barn er faktisk flinke til å ordne opp selv eller si i fra til en voksen, de har også godt av å prøve seg litt på egenhånd også. Herremin å mange hønemødre det finnes her. Ikke rart enkelte barn ikke klarer å stå på egne bein når de blir eldre 🤦 Anonymkode: 136a8...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst, er det virkelig blitt slik at vi skal sitte å holde barna våres i henda til enhver tid? Barn er faktisk flinke til å ordne opp selv eller si i fra til en voksen, de har også godt av å prøve seg litt på egenhånd også. Herremin å mange hønemødre det finnes her. Ikke rart enkelte barn ikke klarer å stå på egne bein når de blir eldre 🤦 Anonymkode: 136a8...a4f Sett fra din side ja. Men det er helt urimelig å overlate ansvaret til andre. Det er det du i praksis gjør når du ikke følger barnet ditt tett opp i feks et lekerom. vet du hva som skjer der inne? Det gjør nemlig jeg, siden jeg er i nærheten. Unger dytter og slår, presser seg fram i køen , kaller hverandre stygge ord etc. Det du kaller «å ordne opp selv», kaller jeg å unnlate å ta ansvar. Det hender ofte jeg må gå inn i situasjoner der et annet barn enn midt forulempes av et tredje. Og nesten alltid er foreldrene deres ikke å se. De sitter i en klynge og snakker og ler mens konfliktene på lekerommet er skyhøye. dette har ingenting med å være hønemor å gjøre , men heller at foreldre som er der blir rimelig lei av å måtte ordne opp for andre stillesittere. Tror du ikke vi også kunne tenke oss ro og kaffe kanskje? Men vi er foreldre, og da kan vi ikke sjekke ut. Anonymkode: ce1dd...25d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett fra din side ja. Men det er helt urimelig å overlate ansvaret til andre. Det er det du i praksis gjør når du ikke følger barnet ditt tett opp i feks et lekerom. vet du hva som skjer der inne? Det gjør nemlig jeg, siden jeg er i nærheten. Unger dytter og slår, presser seg fram i køen , kaller hverandre stygge ord etc. Det du kaller «å ordne opp selv», kaller jeg å unnlate å ta ansvar. Det hender ofte jeg må gå inn i situasjoner der et annet barn enn midt forulempes av et tredje. Og nesten alltid er foreldrene deres ikke å se. De sitter i en klynge og snakker og ler mens konfliktene på lekerommet er skyhøye. dette har ingenting med å være hønemor å gjøre , men heller at foreldre som er der blir rimelig lei av å måtte ordne opp for andre stillesittere. Tror du ikke vi også kunne tenke oss ro og kaffe kanskje? Men vi er foreldre, og da kan vi ikke sjekke ut. Anonymkode: ce1dd...25d Det kommer helt an på alderen. Er unger 2 år, så selvfølgelig følger jeg med. Er barnet 8 år sitter jeg ikke å holder barnet i hånda i tilfelle noen er slemme eller ufine. Dette har barna mine lært i oppveksten hvordan de skal håndtere. Anonymkode: 136a8...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på alderen. Er unger 2 år, så selvfølgelig følger jeg med. Er barnet 8 år sitter jeg ikke å holder barnet i hånda i tilfelle noen er slemme eller ufine. Dette har barna mine lært i oppveksten hvordan de skal håndtere. Anonymkode: 136a8...a4f Man må allikevel sjekke innom. Det er jo ikke bare for å sjekke hvordan ditt barn behandles av andre, men for å sjekke om ditt barn behandler andre bra, om lydnivå er for høyt etc. har ikke tall på alle ganger jeg har sett oppgitt utrykk i ansiktet til personalet, fordi barn brøler /ødelegger/hører ikke, og når de blir snakket til, er det mange som ikke hører. hvordan en kan være så skråsikker på at ens eget barnet ikke er deltagere, når man ikke er der, er uforståelig. Anonymkode: ce1dd...25d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer helt an på alderen. Er unger 2 år, så selvfølgelig følger jeg med. Er barnet 8 år sitter jeg ikke å holder barnet i hånda i tilfelle noen er slemme eller ufine. Dette har barna mine lært i oppveksten hvordan de skal håndtere. Anonymkode: 136a8...a4f Det finnes nok av mødre som slipper toåringer alene i lekerom.. Anonymkode: 9f749...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 Dette er klassisk lekeland. Ingen passer på ungene sine og plutselig hopper det fem uoppdragne seksåringer i ballrommet for de under 3 år. Jeg har mer enn ti ganger irettesatt andres barn i lekeland da jeg faktisk overholder denne delen med aldersgrenser av hensyn til mitt eget og andres barn under tre år. Anonymkode: 773d2...f44 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes nok av mødre som slipper toåringer alene i lekerom.. Anonymkode: 9f749...e2e Det er jeg enig at ikke er bra. Det ville jeg aldri gjort. Anonymkode: 136a8...a4f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #13 Skrevet 21. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er klassisk lekeland. Ingen passer på ungene sine og plutselig hopper det fem uoppdragne seksåringer i ballrommet for de under 3 år. Jeg har mer enn ti ganger irettesatt andres barn i lekeland da jeg faktisk overholder denne delen med aldersgrenser av hensyn til mitt eget og andres barn under tre år. Anonymkode: 773d2...f44 Men da kommer et annet dilemma, å kjefte på andres barn, er det greit? Jeg fikk en gang en familie kastet ut av Pluto lekeland fordi de to guttene de tok med herjet for mye og var skikkelig ufine med andre barn. Foreldrene ble forbannet, og jeg håper flere ansatte i lekeland har baller nok til å kaste ut familier som trenger bedre oppdragelse. Anonymkode: 9f749...e2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå