Gå til innhold

Når mamma kjøper alt for mye vin i Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på harrytur med moren min etter påske. Hun pleier alltid å kjøpe med seg ca 20 vinflasker og sikkert mat for 5-6 tusen. Dvs langt over kvota. Jeg drikker ikke og passer på å ikke bruke mer en 3000 på en dagstur til Sverige. Men hva skjer hvis vi blir stoppet i tollen? Mamma kommer selvfølgelig til å ta på seg skylden selv for sine varer, men kan dette uansett få noen konsekvenser for meg i og med at vi sitter i samme bil? Har det noe å si hvem som kjører bilen?

Anonymkode: de2ce...f52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg på litt tynn is, da jeg kun krysser grenser på flyplasser, der man går gjennom som individer. 

Men jeg tror straffen er inndragelse av varer + bot. Altså går det kun utover din mor. 

Personlig synes jeg slik smugling er fryktelig smålig, koster ikke mye å stoppe og fortolle inn varene på en ryddig måte. 

Anonymkode: 147c1...3a5

• Liker 3
Skrevet

Alle som krysser grena er selv ansvarlig for hva de har med seg, så du kommer ikke til å få noen problemer for at hun smugler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvis du er over 15 år, ville jeg droppet å bli med sånn for sikkerhets skyld

Anonymkode: b5602...bc4

AnonymBruker
Skrevet

I følge veitrafikkloven er du som fører ansvarlig for det som skjer i/med bilen, så i hvert fall i teorien kan det gå utover deg hvis du kjører. Jeg vet ikke om tollerne ville vært greie hvis moren din insisterte på at det var hun som hadde handlet over kvota, men juridisk sett er du ansvarlig hvis du kjører. Er du passasjer, og moren din tar på seg all skyld, så går det nok derimot veldig greit. 

Anonymkode: 4bde1...6f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...