AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #1 Skrevet 21. april 2019 Hei. Jeg har i lengre periode slitt med sykdom, og har nylig oppdaget at det finnes en utleggspant på et par tusen kroner i min bolig. Jeg ønsker selvsagt å betale dette og få slettet pantet. Hvordan kan jeg gå frem for å gjøre dette? På forhånd takk for svar. Jeg er mildt sagt meget stresset over situasjonen og ønsker å rydde opp i dette så snarlig som mulig. Anonymkode: 95e9a...731
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Du tar kontakt med inkassoselskapet som har tatt utlegget og får betalingsinfo fra dem. De er pålagt å slette pantet når kravet er innfridd. Anonymkode: c6881...2ce 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Ring de som har pant i huset. Betal ned. Si i fra at du har betalt ned. Vent 1-2 uker til kartverket har oppdatert sidene sine. Og så er panten borte. Anonymkode: 7e514...052
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har i lengre periode slitt med sykdom, og har nylig oppdaget at det finnes en utleggspant på et par tusen kroner i min bolig. Jeg ønsker selvsagt å betale dette og få slettet pantet. Hvordan kan jeg gå frem for å gjøre dette? På forhånd takk for svar. Jeg er mildt sagt meget stresset over situasjonen og ønsker å rydde opp i dette så snarlig som mulig. Anonymkode: 95e9a...731 Du bør jo finne ut hva som har skjedd når boligen din er pantsatt uten at du har klart å registrere dette. Skriv en epost til forliksrådet i kommunen du bor i og be om informasjon om saker registrert på deg. Alternativ møt opp og be om innsyn. Ingen tar pant i bolig uten en forutgående dom fra forliksrådet. Du må jo og ha fått en kraftig bunke med betalingsoppfordringer, forliksklage og dom i saken? Anonymkode: 950bf...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #5 Skrevet 23. april 2019 På 21.04.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev: Ingen tar pant i bolig uten en forutgående dom fra forliksrådet. Det er ikke riktig. Det finnes mange forskjellige tvangsgrunnlag. Bøter, NAV-vedtak, gjeldsbrev, dom fra andre rettsinstanser, uimotsagte krav, avgjørelser fra andre førsteinstanser som er sidestilt forliksrådet. Anonymkode: 7b671...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #6 Skrevet 23. april 2019 (endret) På 21.4.2019 den 18.51, AnonymBruker skrev: Uansett hvor syk man er så må der jo finnes en samling konvolutter et sted, i postkassen eller i boligen? Jeg nekter å tro at noen er så syke at de kaster eller brenner uåpnede konvolutter. Da er verge løsningen. Anonymkode: 950bf...d3c Endret 23. april 2019 av ninab82 ryddet for skjult innlegg. 1
Christina82 Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. Ninab82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå