AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Har veldig lyst på valp nå og det er ett valpekull nå. Men i høst/vinter så planlegger en annen oppdretter valp og jeg liker veldig godt kombinasjonen der. Skal ha tispe og oppdretter skal også ha tispe så er usikker på om det er lurt å satse på minst to tisper i kullet. Hva hadde dere gjort? Gått for valpekull nå? Eller vente? Driver med utstilling. Anonymkode: dd156...93b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #2 Skrevet 21. april 2019 Det er en mellomstor rase så kanskje 3-6 valper er sannsynlighet? Også må jeg dele på to siden må ha tispe. Vente eller ikke? Anonymkode: dd156...93b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #3 Skrevet 21. april 2019 Og oppdretteren skal ha en tispe også. Anonymkode: dd156...93b
Gjest Aqua Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 Når passer det best å få valp? 😊 dersom tidspunktet ikke spiller noen rolle ville jeg ventet.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Er bare så valpesyk nå. Anonymkode: dd156...93b
Gjest Aqua Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 (endret) Skjønner det. Men du er jo avhengig av å være hjemme i en periode over flere uker. Har du mulighet til det nå da? Endret 21. april 2019 av Aqua Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Jeg er ufør og går bare hjemme så tid har ikke så mye å si. Men jeg skulle helst ha valp i går. 😂 Men er det stor sannsynlighet at det blir minst to tisper i kullet? Er bare litt kjedelig å vente på valp ett halvt år også får jeg ingen. Noen ganger skulle man vært synsk og visst hva fremtiden bringer. Hvis jeg får en valp fra det kullet er ventetiden verdt det. Men hvis det ikke er nok tisper så er det bare kjedelig å vente ett halvt år på ingenting. Anonymkode: dd156...93b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Passer best å få valp nå siden det er sommer. Mye lettere med valp om sommeren. Anonymkode: dd156...93b 1
Gjest Aqua Skrevet 21. april 2019 #9 Skrevet 21. april 2019 Skjønner 😊 hadde det vært meg hadde jeg gått for valp nå 😅
LadyGrey Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Ville fått valpen nå. Tidlig vår er en fin tid for sosialidering og miljøtrening synes jeg! Hvilken rase? 😊 1
Million Skrevet 21. april 2019 #11 Skrevet 21. april 2019 Det er absolutt lettest med valp på vår og sommer. De småtassene fryser lett på vinteren, og det kan medføre at det blir litt kjipere og vanskeligere å gjøre dem husreine. Det er ikke morsomt for valpen å gå på do ute i -15 C, de fryser lett med tynn valpepels og bar mage, for de er jo så små og så nær den iskalde bakken (kulden stråler oppover). Jeg ville valgt sommer- eller vårkullet. Dette forutsetter at du faktisk har vært og besøkt kullet, og fant en valp du likte og som du synes er lovende. Er det ingen slik tispevalp i kullet som er nå, må du jo vente. Men risikoen med å vente er jo at det kanskje ikke kommer noen tisper overhodet i det høstkullet, eller kanskje bare en, som oppdretter vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #12 Skrevet 25. april 2019 Siden hun hadde løpetid i mars så får den antageligvis løpetid igjen i september/oktober/november. Oppdretteren sa at tispa får løpetid vanligvis hver 6-8 måned. Da blir valpene født november/desember/januar Og de er leveringsklare i Januar/februar/mars. Håper på leveringsklar i februar/mars. Har jeg regnet riktig da? Tror det. Og da blir det vinter/vår til jeg får den. Heldigvis. Litt dumt å få hente valp i desember eller januar eller februar. Ser den. Kaldt for en liten valp da. Håper tispa venter minst 7 måneder.😝 Men pleier løpetidsyklusen å være sånn som den pleier å være når tispa har gått tom? Anonymkode: dd156...93b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #13 Skrevet 25. april 2019 Tispa gikk tom i mars. Anonymkode: dd156...93b
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #14 Skrevet 25. april 2019 Mente at jeg håper tispa venter i minst syv måneder før hun får løpetid og at jeg da kan hente valpen i februar/mars. Anonymkode: dd156...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå