Gå til innhold

Dere med små barn på offentlige steder. Kan dere ikke bare dempe dere litt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barn er verdens sentrum. Sånn er det bare.

Anonymkode: 04220...6f1

• Liker 17
Skrevet

Aktivt støydempende headset.
Skaff deg det, så vil du aldri mer oppleve dette problemet.

• Liker 34
Skrevet

Barn er barn, men selv barn må lære at det ikke er alle arenaer det er greit å ta ut all frustrasjon på. Eller herje for den saks skyld. Skal de tilpasse seg samfunnet må de lære å vise hensyn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS. Det finnes foreldre som veldig enkelt kunne gjort en innsats for å dempe ungene sine, eller i det hele tatt unngått steder hvor grinete unger passer svært dårlig om de ikke gidder å gjøre noe med det. 

MEN, det er også veldig mange foreldre som gjør så godt de kan uten lykke. Og de må jo få lov til å bevege seg i det offentlige rom også. Jeg ser også ofte foreldre som gjør mye for å ta hensyn til folk rundt seg, feks. de som gir bort ørepropper under flyturer, eller som kommer bort til deg på en restaurant og sier at du bare må si ifra om det blir for mye. 

Anonymkode: fb1ac...b1f

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere generelt tar for stor plass i det offentlige rom. På restauranter, fly, buss, sånn generelt. Her gir dere utløp for at barnet kan grine høylytt som det vil. Trasse og støye masse. 

Hvordan hadde dere selv likt å sitte påbæ et fly. Prøve å sovne og noen plasserte mange høylytte gråtende barn rundt deg? 

Det er sikkert ikke lett å være lydløs med barn. Men prøv å demp dere litt. Vi er tross alt andre mennesker rundt dere også. Dere er ikke verdens sentrum selv om dere har barn! 

Anonymkode: 92eb0...2fa

Helt enig 

Anonymkode: baa70...d50

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg vet jo at barn kan skrike og bråke mye. Men kan dere ikke bare holde prøve å dempe dere litt når dere er offentlig? Det hadde vi andre satt stor pris på!!! 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke Ts er ute etter å kritisere de som faktisk prøver. Jeg har opplevd min del av bråkete barn med foreldre som enten ikke reagerer i det hele tatt, eller som halvhjertet mumler at ungen skal stoppe i det offentlige rom. Forøvrig jobber som lærer, og det er i mange tilfeller ganske tydelig at dårlig oppførsel skyldes dårlig oppdragelse. De frekkeste elevene er nesten alltid de som har flest dyre ting (=bortskjemte.)

Anonymkode: 2b774...bdc

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere generelt tar for stor plass i det offentlige rom. På restauranter, fly, buss, sånn generelt. Her gir dere utløp for at barnet kan grine høylytt som det vil. Trasse og støye masse. 

Hvordan hadde dere selv likt å sitte påbæ et fly. Prøve å sovne og noen plasserte mange høylytte gråtende barn rundt deg? 

Det er sikkert ikke lett å være lydløs med barn. Men prøv å demp dere litt. Vi er tross alt andre mennesker rundt dere også. Dere er ikke verdens sentrum selv om dere har barn! 

Skru ned lyden på høreapparatene dine, du tar inn altfor mye lyd slik apparatene nå er innstilt.  :ironi:

Anonymkode: d51a6...1cc

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ikke problemer med at barn lager litt støy men jeg har problemer med foreldre som skal demonstrere hvor flinke de syns de er... Mødre som snakker høyt og tydelig til småbarn for å vise at de har en plan når publikummet egentlig er alle de andre 🙄

Endret av Rotemor
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Jeg vet jo at barn kan skrike og bråke mye. Men kan dere ikke bare holde prøve å dempe dere litt når dere er offentlig? Det hadde vi andre satt stor pris på!!! 

Nei det kan vi ikke. 

Anonymkode: 38a55...016

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kan vi ikke. 

Anonymkode: 38a55...016

Det burde dere. Men dere tror dere eier verden.

Anonymkode: 11db0...f3e

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo små uferdige mennesker som skal lære seg å omgås andre mennesker. Det er en umulig oppgave å få til uten å ta de ut i det offentlige. Om man ikke tåler 1/3 av menneskene her på jorden bør man holde seg hjemme tenker jeg :P

Anonymkode: d1c1d...3f9

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Kan du vennligst dempe deg litt? 

Anonymkode: 1b078...a17

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør det.  unger er fremtiden. 

Anonymkode: a39c1...fd2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eier du verden da? Bruk hørselvern👍🏼 

Anonymkode: d1c1d...3f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...