Gå til innhold

Bruker dere luktfjeringsspray på do etter at noen har bæsjet (hjemme)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig å bruke hjemme hos familier? Jeg ønsker å prøve, da jeg hater bæsjelukt, det er bare så grusomt. Vet noen om det finnes en spray med mest mulig naturlige ingredienser?

Hilsen fisefin 

Anonymkode: 25d36...064

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenn en fyrstikk.

Anonymkode: aba66...494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt parfyme frem til nå, noe som gjør det svært kostbar å bæsje. Håper også på innspill i denne tråden. Er ikke så «fan» av sterke lukter, gjerne en som er mild, men som samtidig tar knekken på bæsjelukta. 

Anonymkode: 95807...d90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da lukter det bæsj og parfyme isteden. Det er verre! 

Anonymkode: 76770...a3f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig å bruke hjemme hos familier? Jeg ønsker å prøve, da jeg hater bæsjelukt, det er bare så grusomt. Vet noen om det finnes en spray med mest mulig naturlige ingredienser?

Hilsen fisefin 

:klo: 

Det skal da virkelig ikke lukte stort etter at et friskt menneske har bæsjet, Ts. Så om noen av dere er «stinkbomber» ville jeg heller tatt grep og endret kosthold og livsstil (og fått sjekket helsa) enn fjernet lukta. 

Selv jeg som har ibs stinker ikke ned do så lenge ting er under kontroll. Når det lukter - ja da er sykdommen aktiv.

Om personen etter deg på do vet at du har gjort mer enn tisse - da er du ikke sunn, altså. Jeg vet at det nok er semi-normalt å lukte, men det er ikke dermed sunt. Folk flest har jo et forferdelig usunt kosthold.

Anonymkode: b5c1d...3af

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal da virkelig ikke lukte stort etter at et friskt menneske har bæsjet, Ts. Så om noen av dere er «stinkbomber» ville jeg heller tatt grep og endret kosthold og livsstil (og fått sjekket helsa) enn fjernet lukta. 

Selv jeg som har ibs stinker ikke ned do så lenge ting er under kontroll. Når det lukter - ja da er sykdommen aktiv.

Om personen etter deg på do vet at du har gjort mer enn tisse - da er du ikke sunn, altså. Jeg vet at det nok er semi-normalt å lukte, men det er ikke dermed sunt. Folk flest har jo et forferdelig usunt kosthold.

Bæsj lukter bæsj uansett kosthold, tro meg. Men siden du til tider har erfaring med litt ekstra stram bæsjelukt, har du noen gode råd til duftrenser? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bæsj lukter bæsj uansett kosthold, tro meg. Men siden du til tider har erfaring med litt ekstra stram bæsjelukt, har du noen gode råd til duftrenser? 

Helt enig med deg! Bæsj er synonymt med drittlukt. Vi lever dessverre ikke i en rosa barbieverden. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes disse funker veldig bra mot drittlukt :)

(Jeg bruker den blåe, men fant kun bilde av grønn) 

any.jpeg

Anonymkode: a2bba...f16

Skrevet

Jeg bruker den ampullen med sitron man setter inn i den lille hvite trykkdingsen man fester på badeveggen. Sitron funker bra, om man i tillegg lufter blir det bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, unngår unødvendige kjemikalier. Sånt er kjempe skadelig for lunger + kreftfremkallende

Anonymkode: e84df...90d

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avføring lukter vont uansett om et menneske lever på salat, linser og råkost.  Jeg jobber innen helse og har vært borti mye men jeg har aldri opplevd at avføring er luktfri uansett hvor sunt noen spiser!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen fisefin 

Å kamuflere lukt med mer lukt er lite effektivt. I tillegg er disse duftsprayene lite heldige å puste inn. Flere har besvimt på offentlige toaletter der duftsprayer kan være ekstreme. 

Så nei, de sprayene kommer ikke inn i huset her. Aerosol av duftspray er så fin at den kan pustes inn, gå fra lungene over i blodomløpet og påvirke hjernen om de brukes i stor nok mengde. Hva som er stor nok mengde vet man ikke, da tålegrensen er individuell. 

Anonymkode: 16704...349

AnonymBruker
Skrevet

Har på vifta som tar ut all drittlukta. Lufting er en fin ting. Orker ikke all den parfymelukta, den er både kunstig og vondt i lukta. 

Anonymkode: c50aa...6bf

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å kamuflere lukt med mer lukt er lite effektivt. I tillegg er disse duftsprayene lite heldige å puste inn. Flere har besvimt på offentlige toaletter der duftsprayer kan være ekstreme. 

Så nei, de sprayene kommer ikke inn i huset her. Aerosol av duftspray er så fin at den kan pustes inn, gå fra lungene over i blodomløpet og påvirke hjernen om de brukes i stor nok mengde. Hva som er stor nok mengde vet man ikke, da tålegrensen er individuell. 

Anonymkode: 16704...349

Herregud hvor særdeles ømfintlige noen er. Ingen dør eller besvimer av et par spray med luftfrisker. Take a chillpill!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har på vifta som tar ut all drittlukta. Lufting er en fin ting. Orker ikke all den parfymelukta, den er både kunstig og vondt i lukta. 

Anonymkode: c50aa...6bf

Jeg tar parfymelukt fremfor bæsjelukt anytime! Jeg har ikke vindu på badet og på vinteren pleier jeg å skru opp varmen ganske så heftig. Lukten blir helt ufyselig, kan sammenlignes med å sleppe ei due i en varm dusj. Helt grusomt! 

AnonymBruker
Skrevet

Den absolutt verste lukten som finnes er parfyme/luftfrisker +bæsjelukt. De to sammen er jævlig. Bedre å åpne vinduet.

Anonymkode: 1211b...4f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker luftfriskner når jeg har besøk eller vet at jeg skal få besøk. 

Skrevet
10 timer siden, SupaWoman skrev:

Jeg bruker den ampullen med sitron man setter inn i den lille hvite trykkdingsen man fester på badeveggen. Sitron funker bra, om man i tillegg lufter blir det bra. 

Samme her. Siden jeg ikke har vindu på badet, så må jeg ha noe liksom. Trykker alltid på den etter jeg har bæsjet. Lukter friskt 😊

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo rett og slett løgn. Visste du at mennesker har ulik tarmflora, og at noens bæsj lukter mer enn andres uavhengig av tarmproblemer? 

Anonymkode: 2e41c...bc6

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...