Kelya Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 (endret) Var hos Volvat og tok prøver som viste at jeg har få egg igjen. Ble gravid på andre forsøk med barn nr én, hen er 1,5 år nå. Gynekologen på Volvat sa at vi ikke burde ha samleie hver dag, fordi "hyppige utløsninger påvirker sædkvaliteten negativt". Jeg klarer ikke å finne noenting på nett som bekrefter denne påstanden. Nå nærmer (forhåpentligvis) eggløsning seg, og jeg er litt stressa for at vi gjør ting feil. Har jo tydeligvis ikke så mange sjanser igjen her... Jeg vet ikke akkurat når eggløsningen min er, så om meningen er at vi skal ha sex annenhver dag f.eks. blir det umulig å planlegge/gjennomføre. Endret 21. april 2019 av Kelya
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Såvidt jeg vet er det kun om sædkvaliteten er dårlig. Men annenhver dag bør likevel holde i utgangspunktet 😊 Anonymkode: ba8f2...f83
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Vet ikke noe om sædkvaliteten blir dårligere, men han skyter jo kraftigere så sædcellene når lenger, når han ikke har hatt utløsning på en stund. Sånn sett vil jo det øke sjansen for at sædcellen når helt frem Anonymkode: e6a32...ae5
Kelya Skrevet 21. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke noe om sædkvaliteten blir dårligere, men han skyter jo kraftigere så sædcellene når lenger, når han ikke har hatt utløsning på en stund. Sånn sett vil jo det øke sjansen for at sædcellen når helt frem Anonymkode: e6a32...ae5 Interessant, hvordan vet du det? Ser gjerne en kilde på det. Det er så mye overtro knyttet til å bli gravid at jeg er nødt til å forholde meg til fakta.
Kelya Skrevet 21. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet er det kun om sædkvaliteten er dårlig. Men annenhver dag bør likevel holde i utgangspunktet 😊 Anonymkode: ba8f2...f83 Men det er det som er problemet når jeg ikke vet når eggløsningen kommer. Hvordan skal jeg da kunne planlegge samleie annenhver dag? Vil jo gjerne ha samleie den dagen jeg har maksimal sjanse.
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 (endret) feil tråd, Endret 21. april 2019 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 10 timer siden, Kelya skrev: Men det er det som er problemet når jeg ikke vet når eggløsningen kommer. Hvordan skal jeg da kunne planlegge samleie annenhver dag? Vil jo gjerne ha samleie den dagen jeg har maksimal sjanse. Hvis man har samleie annenhver dag til samme tid (feks kveld) vil det alltid være ferske sædceller tilstede for å vente på egget fordi sædceller lever i noen dager, så det er jo helt optimalt. Det er også lettere å få til å ha samleie annenhver dag i to uker, enn hver eneste dag. Når du ikke vet sånn når du har eggløsning er det jo lurt å sikre seg både en uke før og en uke etter den datoen du mest sannynlig tror det er ved bruk av app/symptomer. Anonymkode: 89188...447
Prøvende Skrevet 22. april 2019 #8 Skrevet 22. april 2019 https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/planlegger-graviditet/hvordan-oke-sjansen-for-a-bli-gravid/?page=2 Under eggløsningen har egget omtrent 24 timer på seg til å smelte sammen med en sædcelle. Siden sædceller kan overleve i livmoren og egglederne i to til tre dager, er det best å ha samleie jevnlig i dagene før eggløsningen. Har du sex jevnlig, gjerne to til tre ganger i uken, så kan du nesten være sikker på at du vil treffe på ett eller annet tidspunkt. Friske par som vil ha barn, bør ha mye sex. Noen tror at de må "spare på sæden", men dette er bare overtro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå