Gå til innhold

Syk, syk og atter syk..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillemor begynte i barnehagen da hun var 10 mnd i januar. Storesøster startet da hun var omtrent to i august i fjor. Jeg hadde forventet en del sykdom, men ikke i nærheten av dette! Begge er konstant snørrete, egentlig vært det siden august.. Mini var mye syk før jul, men etter egen oppstart har hun omtrent vært like mye hjemme som i barnehagen. Hun hoster og hoster og hoster.. Feber i 4-5 dager, så en uke uten. Så blusser feberen opp igjen. Vært masse slapp og hun er rimelig tynn. Legen sier alltid at hun ikke høres tett ut når han lytter (det sitter i bronkiene) og det er liksom det. Alltid lav crp og.. Vært på legevakta x antall ganger og har to sykt barn dager igjen for 2019. Mannen har en, og har i tillegg tatt noen ulønnede dager da han byttet jobb. Besteforeldre har også stilt opp noen dager, men de jobber selv og har igrunn ikke mulighet.

Hva gjør folk egentlig? Selv om ungene har hatt kronisk forkjølelse i vinter så er de jo ikke kronisk syke.. Skjønner ikke hva vi skal gjøre når høsten kommer🙈 innspill mottas med takk🙂

Anonymkode: ace73...a9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, og hadde glemt hvor fælt det kan være.  Mine gutt på 7 har klart å holde seg unna sykdom. Men bonusbarna mine som er i barnehagen er syke så og si vær uke med en forkjølelse eller annet. Nå er det ørebetennelse hu eldste som har sitti i over en måned. Jeg har bare fri dager innimellom for å hjelpe kjæresten min og moren til barna for å få det til å gå opp.  Både begge par av besteforeldre har stilt opp også.  Uten hjelp hadde de hvert nødt til å ta ut fri uten betalt. 

Anonymkode: b7ecd...553

Skrevet

Henvisning til barnelege ville jeg bedt om. Da vi fikk det med storebror ble vi enige om å teste astma medisin for å se om det hjalp. Hadde kjempe effekt. Barnelege konstaterte med at han hadde barneastma, noe han nå som 4 åring er vokst fra. Minsten har det samme pluss altfor mye trøbbel med ørene. Vi søkte om utvidede omsorgsdager i samråd med barnelege og fikk det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Minlillelykke skrev:

Henvisning til barnelege ville jeg bedt om. Da vi fikk det med storebror ble vi enige om å teste astma medisin for å se om det hjalp. Hadde kjempe effekt. Barnelege konstaterte med at han hadde barneastma, noe han nå som 4 åring er vokst fra. Minsten har det samme pluss altfor mye trøbbel med ørene. Vi søkte om utvidede omsorgsdager i samråd med barnelege og fikk det. 

Fælt å si det, men nesten så jeg håper det er barneastma. Så vi kan få de ekstra dagene🙈 huff får begynne med å bestille legetime på tirsdag! Takk for input😊

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fælt å si det, men nesten så jeg håper det er barneastma. Så vi kan få de ekstra dagene🙈 huff får begynne med å bestille legetime på tirsdag! Takk for input😊

Bare hyggelig😊 god bedring

AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme her, men begge har astma så vi var forberedt på det. Vi har ekstra sykedager. 

Anonymkode: 3159f...37d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også sykt barn hele tiden, bare at vi har så uflaks at vi begge to foreldre blir smittet vær bidige gang også! Vi ligger ut med feber og luftveisinfeksjon hele tiden (føler jeg, ALDRI en måned uten siden barnehageoppstart i høst).

Det blir mye sykemeldinger her iom at vi foreldrene er syke også.

Anonymkode: 1a823...110

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også sykt barn hele tiden, bare at vi har så uflaks at vi begge to foreldre blir smittet vær bidige gang også! Vi ligger ut med feber og luftveisinfeksjon hele tiden (føler jeg, ALDRI en måned uten siden barnehageoppstart i høst).

Det blir mye sykemeldinger her iom at vi foreldrene er syke også.

Anonymkode: 1a823...110

😂😂 Kjenner meg igjen i den, har vært mer borte pga egen sykdom enn med sykt barn. TRE ganger har jeg hatt omgangssyken i vinter🙈 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mini begynte å bhg for 2 måneder siden, 5. runde med sykdom nå. Lungebetennelse og dobbeltsidig ørebetennelse 1. Gangen, 3 runder virus med ingen til lav crp, og øreverk, og høy feber i flere dager. Vært hjemme like mye som han har vært i barnehagen. X antall ganger til legevakt/legekontor, og nå er vi dødelig lei. Snart brukt opp alle sykt barn dagene til begge oss foreldre. Og han har kun vært i bhg i 2 måneder. Håper der blir bedre snart.

Anonymkode: 03986...563

AnonymBruker
Skrevet

Denne vinteren har vært brutal mot oss. Vi har to unger i barnehagen så vi var litt forberedt. Den siste forkjølelsen var den verste. Vi fikk det alle sammen. Hadde feber i over en uke og en hoste som minner om kols. Var hos legen to ganger, men fikk bare beskjed om å holde ut og drikke mye. Det var en kraftig jævel av en virus.... nå er det vår, varmere dager og jeg håper det er slutt på det hele fir en periode...

Anonymkode: e2102...13e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...