Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer ønsker å prøve på baby 2020. Jeg sluttet på p-piller etter langvarig bruk i slutten av januar. Den første menstruasjonen kom etter 61 dager. Nå er jeg på syklusdag 28 i påvente av menstruasjon nr 2, og har ikke sett tegn til eggløsning enda.

Det jeg lurer på er, om det er "trygt" å kutte ut kondomen nå, med tanke på å få termin i 2020? Dersom denne syklusen blir like lang som forrige, vil eggløsning bli ca 8. mai, mens første dag i siste mens er 24. mars. Hvordan regner man ut termindato da? Den kan vel ikke regnes ut ifra siste mens?

Det er flere grunner til at desember 2019 passer dårlig, så vil ikke ha en diskusjon om det. Og ja, jeg vet at barnet kan bli født for tidlig osv. Håper jeg kan få seriøse svar :)

Anonymkode: 91c74...d3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle få eggløsning, i kveld, og bli gravid på den, vil termindatoen bli 14. januar. Så med tanke på å få termindato i 2020, er det trygt å kutte kondomen nå :) Siden man sier at svangerskapet er fullgått og terminperioden starter i uke 37, kan dere jo vente ei uke til. Da vil ikke barnet komme i 2019 med mindre det blir født for tidlig. Eggløsning kan godt komme tidligere denne gangen enn sist. 

Anonymkode: 5904f...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare 🙂 Ja, vet at eggløsningen kan variere nå i tiden rett etter pilleslutt. Da blir det ikke lenge til prevensjonslutt, det blir spennende!

Anonymkode: 91c74...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...