AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Hei! Har siden januar 2019 vært sykemeldt pga depresjon/utbrenthet. Var 100 % sykemeldt i 6 uker, og er nå på vei tilbake med 40 % arbeid. Forrige uke fant jeg ut at jeg er gravid kom derfor til å tenke på.. DERSOM jeg skulle bli dårlig og trenge sykemelding, går det da an å starte på ny sykemelding med ny årsak, eller er der "karantene"? Anonymkode: 51f1b...e52
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Du kan være sykemeldt i 52uker før du har brukt opp retten. For å opparbeide ny rett må du være fullt arbeidsfør i 26 uker. Arbeidsgiverperioden holdes utenfor, altså de første 16 dagene. Om du blir sykemeldt igjen, men under 16 dager, så bryter du ikke opptjeningen. Anonymkode: 0c1c6...c62 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Og så bør du undersøke om du skal ha svangerskapspenger fremfor sykmelding. Anonymkode: 39093...fca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #4 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så bør du undersøke om du skal ha svangerskapspenger fremfor sykmelding. Anonymkode: 39093...fca Er hun syk så får hun ikke svangerskapspenger. Anonymkode: 54cfb...0a8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er hun syk så får hun ikke svangerskapspenger. Anonymkode: 54cfb...0a8 Tolket innlegget like mye som at hun kunne bli dårlig av svangerskapsrelatert ting. 🙂 Anonymkode: 39093...fca
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tolket innlegget like mye som at hun kunne bli dårlig av svangerskapsrelatert ting. 🙂 Anonymkode: 39093...fca Svangerskapspenger er når man ikke kan fortsette i arbeid fordi arbeidet i seg selv kan utgjøre fare for foster. Er baby-bærer syk, er det sykemelding som er rett. Anonymkode: 12e05...59b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har siden januar 2019 vært sykemeldt pga depresjon/utbrenthet. Var 100 % sykemeldt i 6 uker, og er nå på vei tilbake med 40 % arbeid. Forrige uke fant jeg ut at jeg er gravid kom derfor til å tenke på.. DERSOM jeg skulle bli dårlig og trenge sykemelding, går det da an å starte på ny sykemelding med ny årsak, eller er der "karantene"? Anonymkode: 51f1b...e52 Sykepenger regnes å samme måte uansett hvilken sykemdlingsdiagnose du har. Krav til opptjening er lik, og alle sykemeldinger siste tre år blir beregnet inn i lengden på dine sykempengerettigheter. Men å spekulere i sykepengerettigheter det bør ingen gjøre. Anonymkode: 7889b...671
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepenger regnes å samme måte uansett hvilken sykemdlingsdiagnose du har. Krav til opptjening er lik, og alle sykemeldinger siste tre år blir beregnet inn i lengden på dine sykempengerettigheter. Men å spekulere i sykepengerettigheter det bør ingen gjøre. Anonymkode: 7889b...671 Spekulere i sykepengeretrighetene? du tenker ikke det er ok å vite hvordan disse kompliserte reglene fungerer? Nav er jo et forbanna innvikla spindelvev. Andre gang på 12 år jeg er sykemeldt, så du kan spare deg for å beskylde meg for "å spekulere". Anonymkode: 51f1b...e52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå