AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Hva er det fineste en fremmed har gjort for deg eller sagt til deg? For meg var det den gangen jeg skulle ta bussen hjem fra stedet jeg jobbet i en ferie. Jeg skulle betale med bankkort, men så var det noe galt med bankterminalen på bussen. Jeg hadde ikke kontanter og det var langt til nærmeste sted jeg kunne få tatt ut penger. Det satt to passasjerer fremme i bussen som fikk med seg det og de tilbydde seg da å betale billetten for meg. Da svarte bussjåføren at jeg kunne få reise gratis. Anonymkode: f0da5...6c3 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Fremmed og fremmed... Han kjenner meg ikke da, og jeg kjenner ikke han heller, men vi hadde et par felles venner. Møtte han på butikken, men vi hilste ikke. Jeg var svett etter trening og så ikke ut i joggebukse og hettegenser. Han så en del på meg, jeg så litt på han også smilte han til meg og jeg smilte tilbake. Intet mer. Noen timer senere fikk jeg melding på FB. Der skrev han at han visste ikke hvordan han skulle formulere seg, men han hadde jo sett meg en del ganger på fest og butikken, men aldri hilst på meg. Og han var redd for å fremstå som creepy, men han kunne ikke la være å si det han skulle si til meg. Han syntes jeg var så utrolig nydelig, og at jeg så ut som en fascinerende og flott jente. Og han ønsket meg det aller beste. Den meldinga varma meg noe sykt. Holdt på daværende tidspunkt på med en annen mann, men syns det var en fin melding. Jeg takket, og han skrev ikke noe mer. Derav fant jeg han ikke creepy i det hele tatt. Bare.. Hyggelig. Anonymkode: 9d71d...6ba 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Var på en fest hvor min søster ble alt for full og måtte bli hentet av politiet. En fyr hjalp meg med å holde henne i ro, satt med oss i politibilen, satt med meg på legevakta og roet meg ned. Var helt fra meg. Etter noen timer på legevakta ble søster sendt på glattcella. Han fulgte meg hjem og kjøpte bussbillett til meg fordi jeg ikke hadde bankkortet på meg. Ga nummeret mitt til ham og han sendte en sms dagen etterpå og spurte om det gikk bra med meg og søster. Møtte ham tilfeldigvis en gang på treningssenteret en stund etterpå, jeg husket ham ikke (fordi jeg hadde prøvd å fortrenge den kvelden/natten) men han husket meg. Spurte hvordan det gikk. Har ikke sett ham siden. For en utrolig snill fyr! Vet ikke hvordan jeg hadde taklet dette uten ham. Tenk at han brukte så mange timer på meg og var så støttende, når han sikkert hadde mye bedre ting å gjøre og gikk glipp av festen/bytur. Anonymkode: e6b29...8cf 6
Addie Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Denne tråden skal jeg følge for den kommer til å gjøre meg glad 😍 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 En gang jeg var i minibanken, så kom det en fremmed mann bort og sa «jeg ville bare si at du virkelig er utrolig vakker.» Anonymkode: e0276...55c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 Det mest tilfeldige jeg har opplevd var å få en paraply i hånden av en mann i tyveårene når jeg gikk ut av bybanen og det hølja ned. Sa bare "oi takk" også gikk jeg. Men det snilleste jeg har opplevd var en nabo som bor litt unna som fant katten våres død i veikanten som visste at det var kun jeg som hadde katt i nabolaget, og hjalp meg med å legge den i en eske og grave katten ned i hagen. Anonymkode: 2eef9...9be 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 Jeg var 19 år og skulle reise helt til andre siden av jorden alene for å treffe noen. Var lite forberedt og hadde alvorlig flyskrekk, så var helt utkjørt da vi mellomlandet etter 11 timer. Da jeg kom meg til neste check-in viste det seg at jeg måtte betale 11 dollar i visum. Det var ikke minibank på den gigantiske terminalen, man måtte ut av den. Og på den tiden kunne man ikke betale med kort, jeg måtte ha kontanter. Mobilen var helt uten dekning (Internett på mobil fantes ikke). På gråten stod jeg i noe som for meg virket som et folkehav og følte meg som verdens mest fortapte menneske. To amerikanske menn så meg og kom bort for å spørre hva de kunne hjelpe meg med. Jeg tror jeg fikk stotret fram noen ord, hvorpå de ga meg pengene til visumet. Glemmer det aldri. Idag hadde jeg selvsagt fikset meg selv uten problemer, hehe. Men på den tiden følte jeg virkelig at de reddet meg ut av en umulig situasjon. Anonymkode: 97e02...ec7 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #8 Skrevet 20. april 2019 For en fin tråd ❤️ denne trengte jeg i dag -bussjåføren som lot meg reise på honnør og barnebillett, noen ganger fikk jeg reise gratis, han sa det var skjønnhetsrabatt 😂 han var på min alder og vi kjente ikke hverandre. -en venn som handlet til meg, flere ganger, uten at jeg spurte om han kunne gjøre det. Han visste at jeg slet med å gå ut -en dame på butikken sa at jeg hadde et pent smil ☺️ - to barn kom bort til meg og ville snakke, en av de sa at jeg var pen ❤️ - en tidligere sjef jeg hadde, maste om at jeg måtte fullføre videregående. Hun ga meg troen på meg selv igjen. Det er jeg utrolig takknemlig for i dag - når jeg hadde vært i en ulykke som barn, kom treneren for idretten jeg holdt på med, hjem til meg med en enorm godteripose - fikk middager levert hjem når jeg var syk med store smerter - fikk en gave av en venn bare fordi han ville at jeg skulle vite at han setter pris på vårt vennskap Kommer sikkert tilbake med mer! Mye å være takknemlig for ❤️ av og til er det så lite som skal til for å gjøre en dag bedre for andre Anonymkode: 37019...dbe 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #9 Skrevet 20. april 2019 Jeg skulle på en konsert hvor man måtte gjennom en rask kroppsvisitering før man fikk kommet inn, men jeg ble så redd (klarer ikke sånn kroppskontakt) og han lot meg slippe. Han skjønte nok at jeg faktisk var redd for det, og at jeg ikke skjulte noe. Anonymkode: 548b1...339 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. april 2019 #10 Skrevet 20. april 2019 MASSE... Siste var politijurist, -som ¨head-huntet¨, og skaffet meg ¨Værsting-Advokat¨ -fri rettsHJELP, SELV OM JEG, AFAIK IKKE hadde krav på det... 💕 a.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #11 Skrevet 20. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det fineste en fremmed har gjort for deg eller sagt til deg? For meg var det den gangen jeg skulle ta bussen hjem fra stedet jeg jobbet i en ferie. Jeg skulle betale med bankkort, men så var det noe galt med bankterminalen på bussen. Jeg hadde ikke kontanter og det var langt til nærmeste sted jeg kunne få tatt ut penger. Det satt to passasjerer fremme i bussen som fikk med seg det og de tilbydde seg da å betale billetten for meg. Da svarte bussjåføren at jeg kunne få reise gratis. Anonymkode: f0da5...6c3 Hvor betaler du med bankkort på bussen? Ellers skal du ha kreditt for et positivt tema. Det får meg til å tenke.. Anonymkode: 46fca...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #12 Skrevet 20. april 2019 Denne fremmende som ga meg fine, motiverende ord var sensoren jeg hadde under engelsk muntlig eksamen. Jeg satt der og snakket om rasisme, terrorisme og sosiale medier, alt som falt inn og hadde sammenheng, da han plutselig tok dette opp med ens selvbilde. Han spurte om jeg var nervøs noe jeg svarte ja til og begynte å snakke om hvordan jeg skulle se meg selv i speilet og like den personen jeg var. Jeg har alltid hatt en frykt for å bli avvist av andre og har derfor opp gjennom årene bare "pushed" de vekk, men han her var en såkalt solstråle. Anonymkode: 17793...881 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #13 Skrevet 21. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fremmed og fremmed... Han kjenner meg ikke da, og jeg kjenner ikke han heller, men vi hadde et par felles venner. Møtte han på butikken, men vi hilste ikke. Jeg var svett etter trening og så ikke ut i joggebukse og hettegenser. Han så en del på meg, jeg så litt på han også smilte han til meg og jeg smilte tilbake. Intet mer. Noen timer senere fikk jeg melding på FB. Der skrev han at han visste ikke hvordan han skulle formulere seg, men han hadde jo sett meg en del ganger på fest og butikken, men aldri hilst på meg. Og han var redd for å fremstå som creepy, men han kunne ikke la være å si det han skulle si til meg. Han syntes jeg var så utrolig nydelig, og at jeg så ut som en fascinerende og flott jente. Og han ønsket meg det aller beste. Den meldinga varma meg noe sykt. Holdt på daværende tidspunkt på med en annen mann, men syns det var en fin melding. Jeg takket, og han skrev ikke noe mer. Derav fant jeg han ikke creepy i det hele tatt. Bare.. Hyggelig. Anonymkode: 9d71d...6ba Hvor i landet var dette? Anonymkode: e61cf...949
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #14 Skrevet 21. april 2019 -Jeg var i utlandet og skulle ta bussen til en annen by for å rekke flyet hjem. Dette var i et land hvor bussen ikke kom på faste tider. Jeg hadde stått i ca 1t og ventet da en familie stoppet og spurte om jeg trengte skyss. De skulle samme vei, men å kjøre meg til flyplassen ble likevel en omvei. Jeg ankom i siste liten, hadde det ikke vært for dem hadde jeg ikke rukket flyet! -En dame jeg traff på toget i usa. Vi pratet lenge, hun var halvt svensk og synes det var moro å treffe en fra nabolandet. Hun ga meg adressen og tlfnr og sa om jeg noensinne trengte et sted å bo noen dager var det bare å ta kontakt. Synes det var veldig gjestfritt og modig av henne, jeg var tross alt en fremmed! - En familie i utlandet inviterte meg til å feire jul hos dem. Sønnen i familien hadde jeg bare truffet en gang. Igjen, gjestfrihet vi ikke finner i Norge. - Fremmede som kommer med komplimenter. Det er så koselig! Skjer ikke ofte og jeg kommer ikke på noe nå, men det varmer. Anonymkode: aa896...04d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #15 Skrevet 21. april 2019 Han i kassa på Polet som spurte meg om legitimasjon fordi jeg «kunne være en ung mor». Jeg er 36 Anonymkode: 5eaa3...69b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #16 Skrevet 21. april 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det fineste en fremmed har gjort for deg eller sagt til deg? For meg var det den gangen jeg skulle ta bussen hjem fra stedet jeg jobbet i en ferie. Jeg skulle betale med bankkort, men så var det noe galt med bankterminalen på bussen. Jeg hadde ikke kontanter og det var langt til nærmeste sted jeg kunne få tatt ut penger. Det satt to passasjerer fremme i bussen som fikk med seg det og de tilbydde seg da å betale billetten for meg. Da svarte bussjåføren at jeg kunne få reise gratis. Anonymkode: f0da5...6c3 Det samme som deg bare at ingen tilbydde seg å betale biletten. Istedet sa bussjåføren at jeg kunne ta ut penger da jeg kom fram. Dette sa han til flere passasjerer. Jeg gjorde som han sa og han takket og sa at jeg var den eneste som kom tilbake. Og at ærlige mennesker som meg skulle man lete lenge etter. Anonymkode: 6126d...7b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå