Gå til innhold

Hvite, norske menn med utenlandske kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg født og oppvokst på bygda, men jeg bor nå i en mindre by. Der jeg voks opp er vi ikke mange innbyggerne, de fleste kjenner alle og alle vet hvem alle er. Typisk bygdemiljø. I denne bygden er det også svært mange menn som er sammen med kvinner fra Thailand. Dette er menn i 40-60 års alderen, kvinnene er under 30 år. Den yngste kvinnen var faktisk 20 år når hun kom til Norge, hennes mann var da i begynnelsen av 50 årene. Jeg husker første gang jeg så henne. En søt "jente". Filippinsk opphav så det ut til. Men det første jeg la merke til var hvor ung hun så ut. Jeg trodde først hun var et barn, kanskje 15 år gammel. Og når jeg så henne sammen med denne gamle mannen kjente jeg at jeg ble dårlig. Hvor fattig og vondt hadde denne kvinnen det, siden hun valgte å flytte til Norge sammen med denne mannen? Hvor håpløst syntes hun livet var, og hva er historien hennes? Ingen må komme her å fortelle meg at det er kjærlighet inne i bildet her. Det er rett og slett ikke mulig. Disse kvinnene vet at de er pene (jeg tror kanskje at ikke alle vet det med tanke på at de velger disse mennene som kommer for å utnytte de), og de ER det - men det er synd de ikke vet at de kan bedre. Det er synd at disse norske (eller svenske, danske, britiske, tyske, whatever) mennene utnytter disse jentene.  

Tror disse mennene virkelig at det er kjærlighet? Tror disse kvinnene at det ikke finnes noe bedre der ute? Hvorfor er det slik? Og ikke kom med dette svadaet om at "thaidamer er trangere enn norske kvinner" (har sett tittelen på noen slike tråder her inne men har ikke lest de), det er usaklig og har egentlig ingenting med saken å gjøre. Dette er på et psykologisk nivå. Hvorfor er det slik at de mennene som er sammen med kvinner fra Thailand, Filippinene også er utstøtte fra samfunnet vårt? Hvorfor er det AKKURAT de samme mennene? Fellestrekkene er så tydelige at det er nesten ekkelt. Er det slik at disse mennene føler seg som tapere her, men så reiser de til disse landene og føler seg som høvdinger fordi de med middels inntekt her i Norge er rike der? Tror de virkelig på dette selv....? 

Skal dog sies at jeg kjenner noen norske menn som er sammen med kvinner fra Thailand, som er jevnaldrede og tydelig forelsket. Kvinnen har god jobb, samme har mannen, og de er som de aller fleste par. Det er disse enorme aldersforskjellene jeg reagerer på. Hva er greia? 

Jeg begynte å tenke over dette når jeg kom over en video på youtube angående The Dark Web og Red Rooms. Der var det en som skrev i kommentarfeltet at man skal aldri stole på hensiktene til en hvit, vestlig mann når han reiste til slike land for å finne seg en kvinne. Og hvorfor ser jeg på slike videoer tenker dere... Haha, jeg vet da faen. Lørdagskveld og jeg kjeder meg, og ble oppriktig nysgjerrig på dette temaet og begynte å tenke over hvordan jeg kunne koble det til virkeligheten selv. 

Anonymkode: d39b7...f22

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, personlig ansvar eksisterer jo ikke. Det er faktisk et helt eget valg å flytte fra sørøst-Asia og komme hit med en mann. Det er ikke utnyttelse når begge får noe ut av det. 

Anonymkode: 61a93...3c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Flere ting her: det kryr av ungkarer på bygda av samme grunn som det finnes alkoholiserte kattedamer i byene. Damene stikker fra bygda for "utdanning og karriere", og lar mennene være igjen. Derfor frister det med utenlandsk dame. De norske kvinnene kan skylde seg selv.

Også alle de fordomsfulle påstandene dine om hvite menn og stakkars fattige landsbykvinner. De damene som kaprer en norsk bygdetulling er griseheldige. Han er mest sannsynlig både snillere, mer nykter, har bedre økonomi og er mer trofast enn 99% av andre partnere hun kunne endt opp med.

Anonymkode: ce841...ec6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er det slik at de mennene som er sammen med kvinner fra Thailand, Filippinene også er utstøtte fra samfunnet vårt?

Hvis de er utstøtt og forakta pga utseendet og for å være den de er så får du bare fortsette å hate. Det er ganske rart med stor aldersforskjell, det synes jeg og. Jeg vil tro de er finner seg damer på denne måten fordi de er utstøtt uten å ha gjort noen noe vondt. 

Hva synes du disse mennene skal gjøre? Kjenne sin plass i bunnen av hierarkiet? La være å eksistere? 

• Liker 2
Skrevet

"Hvordan våger disse mennene, som ikke er gode nok for oss perfekte skapninger her oppe, å se andre plasser etter ett snev av lykke?!" Sa fruen, mens hun drakk ett glass vin på vei til Danmark for å bli inseminert på en eller annen klinikk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Flere ting her: det kryr av ungkarer på bygda av samme grunn som det finnes alkoholiserte kattedamer i byene. Damene stikker fra bygda for "utdanning og karriere", og lar mennene være igjen. Derfor frister det med utenlandsk dame. De norske kvinnene kan skylde seg selv.

Også alle de fordomsfulle påstandene dine om hvite menn og stakkars fattige landsbykvinner. De damene som kaprer en norsk bygdetulling er griseheldige. Han er mest sannsynlig både snillere, mer nykter, har bedre økonomi og er mer trofast enn 99% av andre partnere hun kunne endt opp med.

Dette stemmer jo ikke og har langt ifra rot i virkeligheten... Hvem er du og hvor er du ifra? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare skrive at jeg også er fra en bygd (relativt liten bygd med et par tusen innbyggere) og ser det samme fenomenet. Føler det gjør at jeg ikke vil bo her mer. Jeg har ikke noe imot de personlig som flytter her, jeg bare kjenner på den ekle følelsen når jeg ser at det ER SÅ MANGE av disse parene. Altså, jeg forstår ikke hvorfor de ikke finner noen fra slaviske landene hvis det er så viktig med tradisjonell kvinne? Men nei, det er alltid fra sør-øst Asia...

Husker engang jeg møtte på en kvinne på 18 fra Thailand, mannen hennes var nok godt opp i 50 årene... Synes det ser så feil ut, og jeg vet ikke... Mister truen på at mennesker har noe som helst av moraler.

Anonymkode: 780e1...e23

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer jo ikke og har langt ifra rot i virkeligheten... Hvem er du og hvor er du ifra? 

Kvinner og unge flykter fra bygda (Aftenposten)

Kvinneandelen i distrikts-Norge stuper

Skal du ha kilder på at landsbytullinger i fattige øst-asiatiske land er mer voldelige, mer utsatt for rusmisbruk og har større økonomiske utfordringer enn en norsk også? Og jeg er dame.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er så viktig å utslette oss norske kvinner, så ok... Have your wish.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kvinner kan ikke skylde seg selv. Det er ikke min skyld at det ikke finnes attraktive menn på bygda jeg er fra. Kunne aldri tenkt meg noen av dem derfra. Dere får bli mer attraktive.

Jada, den dagen jeg kommer med en kjæreste, det er mulig mange av de avviste "bygdetullingene" vil sitte og vente på at jeg skal komme til dem, og håper mannen min er utro. Fordi sånne kjekke bymenn må jo være slemme og bli utro en gang i tiden. Men om det så skulle skje vil jeg ikke komme tilbake til "bygdetullingen". heller singell enn med en mann jeg ikke liker.

Anonymkode: ce162...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Norske kvinner foretrekker muslimske menn. Da må norske menn dra til asia for å finne seg dame. Den som sitter igjen med svarteper er den asiatiske mannen. Hahaha.

Anonymkode: 2c2f9...893

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Norske kvinner foretrekker muslimske menn. Da må norske menn dra til asia for å finne seg dame. Den som sitter igjen med svarteper er den asiatiske mannen. Hahaha.

Haha, jeg hadde aldri foretrukker noen som var muslimsk. Er dette vanlig å tro?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

I all verden! Hvor har du det fra?

Anonymkode: 9cd82...78a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njaaaa....nå er jo det sånn at by vs bygd så faller bygda ganske langt bak. Det er flere lavt/ingen utdannede, går på NAV osv samt at det er nå kjent at de er godt vant med bruk av dop og alkohol..hjelper ikke at han kan ta imot lam i April om han ligger døddrukken samme helg.

Anonymkode: 8b28e...c94

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

"Hvordan våger disse mennene, som ikke er gode nok for oss perfekte skapninger her oppe, å se andre plasser etter ett snev av lykke?!" Sa fruen, mens hun drakk ett glass vin på vei til Danmark for å bli inseminert på en eller annen klinikk.

Mener du det samme om britiske kvinner på 50 som drar til Gambia?

Jeg tenker sånn at så lenge han behandler henne bra så er det jo sånn at hun får noe ut av det og. Det er vel bedre å prostituere seg for EN eldre alkoholiker på trygd enn å gå på rundgang på en bar nede i Thailand.

Anonymkode: 8b28e...c94

• Liker 2
Skrevet

Skal dog sies at jeg kjenner noen norske menn som er sammen med kvinner fra Thailand, som er jevnaldrede og tydelig forelsket. Kvinnen har god jobb, samme har mannen, og de er som de aller fleste par. Det er disse enorme aldersforskjellene jeg reagerer på. Hva er greia?

Gjensidig nytte og glede?

Skrevet

Nei, det er ganske stor sannsynlighet for at han er voldelig og behandler henne dårlig.

• Liker 1
Skrevet
På 20.4.2019 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Ja, personlig ansvar eksisterer jo ikke. Det er faktisk et helt eget valg å flytte fra sørøst-Asia og komme hit med en mann. Det er ikke utnyttelse når begge får noe ut av det. 

Anonymkode: 61a93...3c5

Er ikke enig i at det ikke er utnyttelse om begge får noe ut av det. Om den ene parten utnytter den andres dårlige situasjon for egen vinning, er det utnyttelse. Om den ene får mer ut av det enn den andre, er det utnyttelse. 

• Liker 1
Skrevet
På 20.4.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at dette kun gjelder "hvite menn"? "Hvite kvinner" i femti-årene gjør akkurat det samme.

Se: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/karK8B/sexpress-paa-asylmottak-unge-menn-foeler-seg-utnyttet-av-norske-kvinner

og

https://www.vg.no/reise/i/P3g9l6/gutter-far-klr-mat-og-husleie-for-sex

Anonymkode: 38ef9...218

Nei, det gjelder ikke kun hvite menn. Å utnytte andre er like ille uansett hvem som utnytter hvem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...