AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Jeg har skrubbet og pusset balkonggulvet i dag, og da jeg fikk ut litt senere på kvelden for å hente noe, så jeg at det krydde av noen må insektlignende kryp. Jeg aner ikke om de kom ut av treverket eller fra under balkongdekket, men det er massevis av dem. Jeg har aldri sett dem før, og jeg har bodd her i noen år nå, så jeg vet ikke om det var arbeidet eller hva som fikk dem til å komme frem, men jeg liker det ikke, og vil ha dem bort så fort som mulig. Noen som aner hva dette kan være og hvor de kan ha kommet fra? Anonymkode: 6e28b...cb7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Flekkete tyvbille? Anonymkode: 60fa1...294
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Eller kanskje en Veksthussnutebille? Anonymkode: 60fa1...294
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 TS her. Ok, så dere ser alle ut til å være enige om at det må være en bille. Hva skal til for å ta knekken på disse? Jeg bor i blokk, høyt oppe, så det er ikke på bakkenivå det her, de må ha kommet seg opp på et vis og slått seg til under/i balkonggulvet mitt. Vil insektsspray kunne drepe dem? Eller må sterkere saker til? Som sagt, det var MANGE, og de var små, så jeg tipper de er ganske "nyfødte". Anonymkode: 6e28b...cb7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Ok, så dere ser alle ut til å være enige om at det må være en bille. Hva skal til for å ta knekken på disse? Jeg bor i blokk, høyt oppe, så det er ikke på bakkenivå det her, de må ha kommet seg opp på et vis og slått seg til under/i balkonggulvet mitt. Vil insektsspray kunne drepe dem? Eller må sterkere saker til? Som sagt, det var MANGE, og de var små, så jeg tipper de er ganske "nyfødte". Anonymkode: 6e28b...cb7 La nå disse stakkars dyrene være i fred? Hva ER det med dere nordmenns hang til å drep alle dyr dere ser??? Anonymkode: bcfe8...069
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #8 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: La nå disse stakkars dyrene være i fred? Hva ER det med dere nordmenns hang til å drep alle dyr dere ser??? Anonymkode: bcfe8...069 ??? Anonymkode: 78de6...b80 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #9 Skrevet 20. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Ok, så dere ser alle ut til å være enige om at det må være en bille. Hva skal til for å ta knekken på disse? Jeg bor i blokk, høyt oppe, så det er ikke på bakkenivå det her, de må ha kommet seg opp på et vis og slått seg til under/i balkonggulvet mitt. Vil insektsspray kunne drepe dem? Eller må sterkere saker til? Som sagt, det var MANGE, og de var små, så jeg tipper de er ganske "nyfødte". Anonymkode: 6e28b...cb7 Søk på de ulike billene og undersøk hva som evt. kan ta knekken på dem. Anonymkode: 60fa1...294
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #10 Skrevet 20. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk på de ulike billene og undersøk hva som evt. kan ta knekken på dem. Anonymkode: 60fa1...294 TS her. Det er absolutt det lureste ja, jeg har bare en kryp-fobi som gjør meg livredd for å google fordi jeg vil bli konfrontert med masse bilder🙈 Så jeg bare ville høre om noen visste, før jeg må begynne å undersøke selv. Anonymkode: 6e28b...cb7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #11 Skrevet 20. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: La nå disse stakkars dyrene være i fred? Hva ER det med dere nordmenns hang til å drep alle dyr dere ser??? Anonymkode: bcfe8...069 Disse dyrene har ingenting å gjøre på en balkong høyt oppe i en blokk. Anonymkode: 6e28b...cb7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #12 Skrevet 20. april 2019 Støvlus, kanskje? Noen la ut et lignende bilde for noen uker siden. Anonymkode: 38008...6b2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #13 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Støvlus, kanskje? Noen la ut et lignende bilde for noen uker siden. Anonymkode: 38008...6b2 https://artsdatabanken.no/Pages/133480 Anonymkode: 38008...6b2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #14 Skrevet 20. april 2019 Støvlusene er en liten orden med små sopp-, alge og detritusspisende insekter som kan påtreffes i de fleste landmiljøer. De er især vanlige på trestammer, i løvverk og på bar. Mange arter lever innendørs, deriblant boklusene (familie Liposcelididae). Anonymkode: 38008...6b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå