Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går på ufør men har behov for å få brukt hode litt. Bor et sted hvor det er høgskole. Har tenkt å stikke innom der over påske og snakke med dem men lurte på om noen her kan hjelpe meg? Er det mulig å ta enkeltfag på en høgskole, ikke for å ta en utdannelse men bare for å lære seg noe og å komme seg ut blant folk? Eventuelt enkeltfag på videregående?

Grunnen til at jeg er ufør har ingenting med saken å gjøre, men om noen lurer så har jeg noen gode perioder og noen dårlige. Kan svinge veldig slik at det er vanskelig å kombinere med full jobb, men enkeltfag på høgskole vil jeg nok kunne klare. Og om jeg ikke klarer det å ta enkeltfag går det jo bare utover meg selv - ikke arbeidskolleger og arbeidsgiver som det vil om jeg hadde jobbet.

Anonymkode: 2f6e3...d08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mulig, men ikke før neste semester naturligvis. Du kan bli det man kaller enkeltemnestudent/privatist, og hvordan det fungerer varierer fra studiested til studiested. Vær klar over at man må betale semesteravgift som alle andre studenter, den ligger på ca 650 kr. 

Anonymkode: 8374a...9dd

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig å ta enkeltfag ved høgskoler, men i ditt tilfelle er det lurt å høre med nav om det vil gå utover trygden din. 

Anonymkode: 12de8...af1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎21‎.‎04‎.‎2019 den 7.54, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig å ta enkeltfag ved høgskoler, men i ditt tilfelle er det lurt å høre med nav om det vil gå utover trygden din. 

Anonymkode: 12de8...af1

takk - skal gjøre det :) Håper det skal gå greit, siden min psykiske helse vil ha godt av det. Min behandler mente også at det kunne være fornuftig...

Anonymkode: 2f6e3...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...