Gå til innhold

Fått brev fra nav "varsel om stans av syke"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..men får ikke åpnet det, da det er på digipost og jeg har glemt passordet og jeg har selvfølgelig ikke tlf for øyeblikket. Men lurer på om noen kan si meg hva dette betyr? Jeg var litt sent med å levere siste sykemelding til arb.giver, er det derfor? Den er levert og alt er i orden nå. Men vil jeg ikke få sykpenger neste måned, er det det betyr?

Anonymkode: 7dfbc...103

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vell stans av sykepenger.... altså at du ikke får sykepenger. 

Anonymkode: 664ff...9ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig for oss å si.. 😊

Er det fra nav, så vil det også ligge på dine sider på nav.no - sjekk der.

Har du vært lenge sykmeldt?

Anonymkode: c5d53...e67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

..men får ikke åpnet det, da det er på digipost og jeg har glemt passordet og jeg har selvfølgelig ikke tlf for øyeblikket. Men lurer på om noen kan si meg hva dette betyr? Jeg var litt sent med å levere siste sykemelding til arb.giver, er det derfor? Den er levert og alt er i orden nå. Men vil jeg ikke få sykpenger neste måned, er det det betyr?

Skal vi se, har jeg noen synske evner igjen? 

Nei, beklager, mine sunske evner er oppbrukt på andre på kg. 

Spøk til side, vi kan ikke vite hva du har fått brev om, men står det stans i sykepenger, så betyr det stans av sykepenger. Enten fordi du har vært mye sykemeldt siste året og nærmer deg maxdato, eller fordi Nav har funnet en grunn til at du ikke lenger får sykepenger. 

Anonymkode: 4af0c...cdc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan logge inn med bankID?

Anonymkode: 33871...350

AnonymBruker
Skrevet

Så koselige mennesker det her på påaskeaften! Det må jeg si. Skal vi se. Kan det hende jeg henvendte meg til de som faktisk har fått en slik melding selv? Du er ikke programforplikta til å svare;) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å logge inn med bankID, om du har kodebrikken din i nærheten. 

Anonymkode: 7d252...79c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan logge inn med bankID?

Da må jeg ha personlig passord i tillegg til koden. Og den husker jeg ikke. Og for å få ny må jeg både åpne en epost og en sms. Typisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Men du bruker vel bankID ofte? Til regninger o.l.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men du bruker vel bankID ofte? Til regninger o.l.

Men herregud folkens. Hvorfor kan dere ikke bare svare på spm. Nei, jeg bruker kun mobilbank. Derfor husker jeg ikke passordet fra kodebrikka. 

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig har de stanset sykepengene dine. NAV er ekstremt nøye på tidsfrister hva angår dem, og du mister nok neste utbetaling. Du kan klage den inn, men det er mange uker ventetid. Verdt det uansett. 

Anonymkode: 42115...efe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men herregud folkens. Hvorfor kan dere ikke bare svare på spm. Nei, jeg bruker kun mobilbank. Derfor husker jeg ikke passordet fra kodebrikka. 

Du kan logge inn med mobilbank

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært 100% sykemeldt i 8 uker? Dette er mest sannsynlig et standardbrev som sendes ut når nav har mottatt sykemelding for 8 uker. Etter 8 uker er det aktivitetsplikt (du må graderes) om ikke legen redegjør for at du er for syk til det. Mest sannsynlig har ikke legen din gjort det på sykemelding og du må i så fall kontakte legen din. 

Anonymkode: 3f98f...52b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må jeg ha personlig passord i tillegg til koden. Og den husker jeg ikke. Og for å få ny må jeg både åpne en epost og en sms. Typisk. 

Du logger deg da inn med fødselsnummer, trykker på meny oppe i høyre hjørnet der du plopper inn fødselsnummeret. Om meny kommer opp før eller etter etter at du har tastet kodebrikkekoden, husker jeg ikke. 

Uansett, når menyen trykkes på er der et valg som heter endre passord. Trykk på den og opprett ett nytt passord. Vips, så er problemet løst, uten bruk av synske eller andre evner. 

Anonymkode: 4af0c...cdc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hiss deg ned!

Det er da vel ingen av oss som kan vite hva nav har sendt til deg!

Utfra kun det du skriver, så får du ikke sykepenger lenger.                                  Men det er da ikke sikkert det stemmer...

Du må jo logge deg på for å sende krav om sykepenger.. sender du d-skjema på papir?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her har folk issues, haha. Jeg er rolig som skjæra på tunet, jeg. Men dere svarer ikke på det jeg spør om;)

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var sykemeldt fikk jeg sånne varsler og ble superstressa, men legen min sa bare slapp av, det er standardbrev og han hadde full oversikt når ting skulle sendes inn osv. Jeg aner ikke om det er lignende du har fått, men kanskje det kan berolige deg litt? 👍  Hvor lenge har du vært sykemeldt? 

Anonymkode: 42253...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig har de stanset sykepengene dine. NAV er ekstremt nøye på tidsfrister hva angår dem, og du mister nok neste utbetaling. Du kan klage den inn, men det er mange uker ventetid. Verdt det uansett. 

Det tviler jeg på. Løpende sykepenger stanses ikke på den måten. Det er 3 mnds frist før noe foreldes. Dessuten heter brevet da «nav har stanset dine sykepenger» eller lignende. Dette er et varsel om et mulig stans. 

Anonymkode: 3f98f...52b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sender d-skjema på papir, ja. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde det vel stått det og ikke varsel om det? Tviler på det er stans, man får lenger frister enn som så! 

Anonymkode: 42253...57e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...