AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Har ikke tidligere vært veldig flink til å studere avføringen min, men har gjort det i det siste. Jeg får sjelden disse perfekte runde pølsene. Noen ganger kommer det små klumper noen ganger mer pølser, andre ganger flatere pølser. Har alltid hatt litt besvær med å gå på toalettet. Noen ganger går det bra andre ganger må jeg kjempe mer. Har nå begynt bekymre meg for om noe er galt, og vært hos lege. Hun er ikke bekymret. Føler meg ellers i bedre form enn på lenge, trener mye mer og slanket meg 7-8 kg siden nyttår, bevisst slanking. Hvordan ser deres avføring ut. Noen som opplever det samme som meg? Er 43 år. Anonymkode: f5463...853
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Tatt blodprøver og avføringstest? Viss ikke be om det. Anonymkode: 48cb2...ce8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Alt det du beskriver er helt normalt. Avføringen varierer fra dag til dag, både farge, konsistens og utseende, det varierer med hva du spiser og hvor mye væske du får i deg. Dersom legen din ikke er bekymret heller ville jeg lagt det fra meg. Det er ikke nødvendig å studere avføringen din daglig. Dersom du strever litt med å gå på do kan du forsøke å få i deg mer væske og fiber. Anonymkode: 0ec1e...457
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Kan hende du har treg mage/forstoppelse, har samme avføringsmønster som deg. Det har jeg slitt med ett år, pga stress antageligvis for min del. Jeg har tatt avføringsprøver, gastro og ct av abdomen -dette har jeg tatt da jeg også har smerter og trykk i magesekk. Men har ikke tatt koloskopi -da jeg ikke har blod i avføringen, opphopning av mage/tarm kreft i familien og er under 50 år. Så jeg ville vel ikke vært bekymret om du ikke har de symptomene nevnt ovenfor. For min del har det hjulpet med Vi-Siblin og FiberHusk -kjøpes på apoteket. Du får mer normal konsistens, tykkelse og mer regelmessig avføring. Praktiserer også stressmestring i form av mindfullness og dype pusteøvelser for å få ned det mentale stresset jeg sliter med -det hjelper også. Men, er du bekymret hadde jeg bedt om en utredning, man blir jo stresset av å gå å tenke på disse tingen også. Lykke til. Anonymkode: 54964...141
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hende du har treg mage/forstoppelse, har samme avføringsmønster som deg. Det har jeg slitt med ett år, pga stress antageligvis for min del. Jeg har tatt avføringsprøver, gastro og ct av abdomen -dette har jeg tatt da jeg også har smerter og trykk i magesekk. Men har ikke tatt koloskopi -da jeg ikke har blod i avføringen, opphopning av mage/tarm kreft i familien og er under 50 år. Så jeg ville vel ikke vært bekymret om du ikke har de symptomene nevnt ovenfor. For min del har det hjulpet med Vi-Siblin og FiberHusk -kjøpes på apoteket. Du får mer normal konsistens, tykkelse og mer regelmessig avføring. Praktiserer også stressmestring i form av mindfullness og dype pusteøvelser for å få ned det mentale stresset jeg sliter med -det hjelper også. Men, er du bekymret hadde jeg bedt om en utredning, man blir jo stresset av å gå å tenke på disse tingen også. Lykke til. Anonymkode: 54964...141 Betyr det at du har slitt med den samme konsistens, tykkelse og form som jeg nevner? Jeg har ikke nevnte "plager" med mageondt osv. Hilsen ts Anonymkode: f5463...853
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at du har slitt med den samme konsistens, tykkelse og form som jeg nevner? Jeg har ikke nevnte "plager" med mageondt osv. Hilsen ts Anonymkode: f5463...853 Ja, det høres veldig likt ut -mest sannsynelig så har hele systemet mitt slått seg litt «av» pga stress -så alt av fordøyelse og tarmsystemet går tregere. Vet ikke om du kjenner deg igjen i det med stress?! De fleste stressnerver går via magen, så lett å få symptomer med mage/tarm om man har mye mentalt og fysisk stress. Anonymkode: 54964...141
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke tidligere vært veldig flink til å studere avføringen min, men har gjort det i det siste. Jeg får sjelden disse perfekte runde pølsene. Noen ganger kommer det små klumper noen ganger mer pølser, andre ganger flatere pølser. Har alltid hatt litt besvær med å gå på toalettet. Noen ganger går det bra andre ganger må jeg kjempe mer. Har nå begynt bekymre meg for om noe er galt, og vært hos lege. Hun er ikke bekymret. Føler meg ellers i bedre form enn på lenge, trener mye mer og slanket meg 7-8 kg siden nyttår, bevisst slanking. Hvordan ser deres avføring ut. Noen som opplever det samme som meg? Er 43 år. Anonymkode: f5463...853 Du beskriver en avføring etter for lite vann. Husk at du under trening forbruker betydelig mer vann enn ved et inaktiv liv. Tips: drikk 1/2 liter vann når du våkner. Bare pælm det i deg før frokost. Så hiver du nedpå 1/2 liter rett etter trening. I tillegg til det du måtte ha drukket under trening. Når du tisser lysegult og det fortsatt er væske igjen i avføringen er du hydrert. Relativt enkelt å holde kontroll på når du får inn rutine. Om du merker avvik: hell nedpå vann i et par døgn til du merker bedring (husk at avføringen speiler situasjonen for to dager siden) Er avføringen «klisset»: ha i deg mer fiber. Spis grove knekkebrød til lunsj hver dag og du vil se bedring. Anonymkode: afad6...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå