AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Del Skrevet 20. april 2019 Familien vil gjerne ha dåp av minstemann her, og det er forsåvidt greit for meg, men gruer meg litt til selve kaffebesøkdelen av feiringen. Har noen tips til regi som kan gjøre det litt kjekkere enn bare spising og smalltalk? Er allergisk mot sanghefte, da ingen synger og det blir enda kleinere stemning. Eneste jeg kommer på er velkomsttale? Bakgrunnsmusikk? Gode ideer mottas med veldig stor takk!! Anonymkode: 0676e...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LimaLama Skrevet 20. april 2019 #2 Del Skrevet 20. april 2019 Tror mitt beste tips er å plassere folk som er venner / kjenner hverandre godt sammen 😉 Dermed trives alle og praten går. Det gjorde vi både i bryllupet og dåpen. Stor suksess! 👍 (Jeg er i tillegg til sanghefter MEGET allergisk mot «la oss plassere disse som ikke kjenner hverandre sammen». ) Ellers funket det bra for oss å bestille ferdige snitter som folk hentet selv på kjøkkenet. Samt å mobilisere slekta til kakebaking. (Tror jeg kun bakte en kake på forhånd som jeg hentet opp fra fryser’n på dåpsdagen.) Neste dåp skal vi ha i leid lokale med innleid hjelp! Slik at noen andre dekker bordet og rydder opp! Ergo minimalt med stress og arbeid for oss! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 20. april 2019 #3 Del Skrevet 20. april 2019 (endret) Har nettopp hatt dåp for min, og vi hadde ingen sanger og ingen taler da det ikke passer oss. Samboeren ønsket bare velkommen og sa at middagen var klar. Passet ellers på at de som satt sammen kjente hverandre fra før, så det ikke skulle bli kleint; spesielt bestevenninna mi hater smalltalk og blir ukomfortabel rundt mennesker hun ikke kjenner, så hun satte jeg sammen med noen i familien min hun kjenner veldig godt I likhet med hun over er jeg også motstander av å sette mennesker som ikke kjenner hverandre sammen for å bryte isen. Vi bestilte ferdiglagd gryterett og fikk familie til å bake for oss; jeg hater å bake og var heller ikke spesielt interessert i å hverken bake eller lage gryterett for 30 stykker. Jeg fikk også ei venninne av meg til å hjelpe til med servering, så hun og ei til kokte ris til gryteretten og ordnet kaffe til vi kom fra kirken. Veldig lettvint Endret 20. april 2019 av Marisana 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Del Skrevet 20. april 2019 Var nylig i dåp til min søsters datter, der ønskte samboeren hennes oss velkommen, sa hva som ble servert til mat og kaker, og informerte om at det ville bli mulig å ta bilder sammen med dåpsbarnet etter middagen (før kake), også gikk resten av seg selv. Verre er det ikke. De to ulike familiene satt ved hver sin ende av bordet, og da flyter praten lett. I kake- og kaffi delen så satte jo de aller eldste seg nærmere hverandre og ble bedre kjent med hverandre. Bakgrunnsmusikk var det ikke. Hvor mange skal dere være? Her var vi rundt 20 stk. Anonymkode: 807a7...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilypond Skrevet 20. april 2019 #5 Del Skrevet 20. april 2019 Kommer litt an på hvordan gjestelisten ser ut. Det fine med dåpsselskap er at det er ganske raskt unnagjort... Her har vi invitert til selskap kl 13 fordi opplegg i kirken gjerne er ca 11-1230, og det er greit å gi et tidspunkt for selskap for de som ikke har tenkt seg i kirken, enten fordi det er plassbegrensninger, de har små barn selv som de ikke orker ta med, de har flere timer reisevei, eller de bare ikke er interessert (og det er greit for oss iallfall)... Tiden fra 13-14 går typisk med til ankomst, mingling, hilse på alle man ikke har sett på lenge (spesielt andre forelder sin slekt), legge gave på gavebord, og ta en haug med bilder i obligatoriske grupper. Dåpsbarn og faddere, dåpsbarn med søskenbarn, dåpsbarn med besteforeldre, dåpsbarn med oldeforeldre, dåpsbarn med tanter og onkler, dåpsbarn med hele slekten... Kl 14 har vi ønsket velkommen og servert snitter. Vi bruker bordplassering for at folk skal sitte sammen med noen de kjenner og bør kunne prate med, gjerne i samme aldersgruppe. Det gjorde det også enklere å ta hensyn til allergikere når man vet hvor de sitter. Etter mat har vi pakket opp gaver mens de som er interessert ser på. Rundt kl 16 serverte vi kaker og kaffe. Rundt kl 17 begynner folk å dra, og de siste har stort sett reist innen 18 om de ikke skal være med på opprydning. Slik har de fleste dåpsselskap i slekten her blitt gjennomført. Da er det ca 4t med selskap hvor det er servering av mat og kaker, så vi har ikke hatt behov for leker eller musikk eller liknende. Det som har vært suksess i dåpsselskap jeg har vært i har vært en kollasj av bilder av dåpsbarnet, gjerne som inkluderer bilder med gjestene når de har møtt dåpsbarnet. Det er sånt folk syns er greit å se litt på og småprate med andre gjester om. Det er også lurt å tilpasse litt til barn som skal være der, avhengig av plass og årstid kan det bety at de har mulighet til å løpe litt eller et lite bord med Lego og tegnesaker eller liknende. Det eneste jeg angrer på at vi ikke gjorde i dåp var å tilrettelegge for en gjestbok eller liknende med en hilsen fra hver gjest til dåpsbarnet. Søk på pinterest, gjerne på "baby shower guest book", så finnes det uendelig med varianter. Det er tidsfordriv for gjestene og hyggelig for dåpsbarnet senere. I vår slekt syns de slikt er for kleint og de har ikke noe å bidra med, men her kan du se an gjesteliste og ev velge en enkel variant om det er aktuelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Del Skrevet 20. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Var nylig i dåp til min søsters datter, der ønskte samboeren hennes oss velkommen, sa hva som ble servert til mat og kaker, og informerte om at det ville bli mulig å ta bilder sammen med dåpsbarnet etter middagen (før kake), også gikk resten av seg selv. Verre er det ikke. De to ulike familiene satt ved hver sin ende av bordet, og da flyter praten lett. I kake- og kaffi delen så satte jo de aller eldste seg nærmere hverandre og ble bedre kjent med hverandre. Bakgrunnsmusikk var det ikke. Hvor mange skal dere være? Her var vi rundt 20 stk. Anonymkode: 807a7...028 Glemte å nevne at dåpsgavene ble åpnet etter middagen, og plassert utover et bord så folk kunne gå og titte. Anonymkode: 807a7...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Del Skrevet 20. april 2019 Bilder som «ruller» på tv-skjermen av barnet med familie er koselig. Vi hadde en liten quiz med premie Synes det var greit å ha en liten «greie» utenom mat.. Hadde dåp om vinteren. Nå om vår/sommer så er det jo naturlig å kanskje være litt ute/i hagen? Her hadde vi nok tatt frem noe hagespill, feks boccia eller ringspill.. Spørs jo om det er mange barn, noen barn, kun voksne, hvor mange osv Anonymkode: 9fe74...a97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå