AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #21 Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å kjøpe en aircondiotion/luftavkjøler? Det er min plan, har også en glodvarm leilighet om sommeren. Men har ikke hund da. Anonymkode: ae6ef...8f2 Ja, vi har sett på det, men ikke funnet en i vår prisklasse og som ikke suger strøm. Er redd brann også. Finner du en så post gjerne i tråden her for tips Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #22 Skrevet 20. april 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har sett på det, men ikke funnet en i vår prisklasse og som ikke suger strøm. Er redd brann også. Finner du en så post gjerne i tråden her for tips Anonymkode: 7224e...5a1 Hvordan kan du ha råd til hund dersom du ikke har råd til å kjøpe det den trenger for å ha det bra? Hvis du ikke kan sørge for gjennomtrekk eller at hunden ikke skjønnet kjølematta, hva mener du at du skal gjøre? Jeg har samojed. På sommeren står airconditionen på hele døgnet omtrent, hvertfall de dagene det er varmt og så fryser jeg store boller med vann. Når jeg tar de opp fra fryseren så fyller jeg på litt kaldt vann. Da har hunden kaldt vann hele/store deler av dagen. Anonymkode: a7a8d...a1c 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #23 Skrevet 20. april 2019 Vi har varmereflekterende rullegardiner, varmepumpa innstilt på aircondition og isbiter i vannskåla. Har labrador. Naboen har kode til døra, og ser innom et par ganger i løpet av dagen. Fyller på vann, og tar gjerne hunden med ut en tur. Anonymkode: 5c957...942 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #24 Skrevet 20. april 2019 Vi har varmereflekterende rullegardiner, varmepumpa innstilt på aircondition og isbiter i vannskåla. Har labrador. Naboen har kode til døra, og ser innom et par ganger i løpet av dagen. Fyller på vann, og tar gjerne hunden med ut en tur. Anonymkode: 5c957...942
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #25 Skrevet 20. april 2019 1 time siden, Vanlig fyr skrev: Hunder skal ikke lide når eierne er på jobb. Hvis TS virkelig ikke har et hjem hvor hunden ikke kan ha det svalt om sommeren bør vedkommende ikke ha hund, Men å komme med tips til hvordan dette kan utbedres, nei det klarer du ikke kverulant Anonymkode: e5f9a...641 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #26 Skrevet 20. april 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du ha råd til hund dersom du ikke har råd til å kjøpe det den trenger for å ha det bra? Hvis du ikke kan sørge for gjennomtrekk eller at hunden ikke skjønnet kjølematta, hva mener du at du skal gjøre? Jeg har samojed. På sommeren står airconditionen på hele døgnet omtrent, hvertfall de dagene det er varmt og så fryser jeg store boller med vann. Når jeg tar de opp fra fryseren så fyller jeg på litt kaldt vann. Da har hunden kaldt vann hele/store deler av dagen. Anonymkode: a7a8d...a1c Jaja, så at jeg ikke gidder å kjøpe en aircon til 5k så har jeg ikke råd å ta vare på hunden? Flaks han får mat hver dag si. Anonymkode: 7224e...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #27 Skrevet 20. april 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, så at jeg ikke gidder å kjøpe en aircon til 5k så har jeg ikke råd å ta vare på hunden? Flaks han får mat hver dag si. Anonymkode: 7224e...5a1 En aircondition til 5K er ikke så mye penger når det kommer til hundens helse. Når man har hund må man nesten regne med slike uforutsette utgifter... hva om hunden blir syk, må/burde opereres osv? Forsikringen dekker nok ikke dette, og da er 5K bare lommerusk. Mat til en liten pomme tror jeg selv en apekatt kunne ordnet... Over til trådens spørsmål. Her er mine forslag; 1. Bytt leilighet. 2. Kjøp timer til viften dersom du ikke vil ha den på hele dagen. 3. Kjøp aircondition (har du sett på Finn eller spurt om du kan låne penger av noen?) 4. Om jeg husker riktig sier du at du har lystette gardiner og persienner at dette ikke fungerer. Siden du bor i leilighet er det ikke sikkert du kan få gjort noe med den utvendige fasaden, derfor ville jeg prøvd lystett og solvskjermende vindusfilm. 5. Prøvd å finne en bekjent eller en tillitsfull person i nærheten, f.eks enslig eldre person til å passe hunden når du er borte. Anonymkode: 5ff41...662 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #28 Skrevet 20. april 2019 *Forsikringen dekker nok ikke alt dette Anonymkode: 5ff41...662
Vegglampe Skrevet 21. april 2019 #29 Skrevet 21. april 2019 I fjor med den ekstreme varmen her, så lufta jeg på natta, bor i leilighet i 2 etg. Hadde vinduene litt oppe uten at noen kom inn på dagen. Persiennene nede hele dagen hvor sola sto på, samt lystette gardiner. Hundene ble lufta på langturer etter kl 22.00 og før 06.00. Måtte ty til gulvstående vifte som gikk på dagen når jeg var på jobb. Hadde på kamera i leiligheten og de lå ofte foran den og lufta pelsen. Anbefaler at hunden får tilgang til hele leiligheten. Dekk til vinduer når sola står på. Gjennomluft sent på kvelden og tidlig på morgen før sola steiker. Kjøp inn kjølematte. Vær obs på at det ikke er helt heldig hvis de tygger hull på den. Ikke klipp hunden, gre pelsen med kam for å få vekk død underull og for å lufte pelsen. Skift vannet flere ganger om dagen. Dra gjerne å bad for at hunden skal kjøles godt ned. Men vær obs på våteksem. Vurder vifte. Eventuelt noen som kan komme inn til hunden på dagtid når dere jobber. Mine hunder foretrakk faktisk kjøkkenet som oppholdsrom. Der var det mest kjølig og null vinduer.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #30 Skrevet 22. april 2019 Litt på siden av det du spør om: er det noen ungdomskole/videregåendeskole-elever for eksempel i oppgangen din som kan lufte hos deg i løpet av dagen/gå tur med hunden når du er på jobb i sommer? De har jo lang sommerferie så burde være en mulighet om du finner noen som er hundevant? Anonymkode: f3175...5a7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #31 Skrevet 22. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt på siden av det du spør om: er det noen ungdomskole/videregåendeskole-elever for eksempel i oppgangen din som kan lufte hos deg i løpet av dagen/gå tur med hunden når du er på jobb i sommer? De har jo lang sommerferie så burde være en mulighet om du finner noen som er hundevant? Anonymkode: f3175...5a7 Og forresten, skoleungdom er jo ikke like lenge borte som det du er om dagen når de går på skole - og når det kommer til juni så er det ofte kortere dager og fri når andre trinn har eksamen for eksempel. Anonymkode: f3175...5a7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #32 Skrevet 22. april 2019 On 4/20/2019 at 7:14 PM, AnonymBruker said: Jaja, så at jeg ikke gidder å kjøpe en aircon til 5k så har jeg ikke råd å ta vare på hunden? Flaks han får mat hver dag si. Anonymkode: 7224e...5a1 Du har i alle fall en veldig merkelig innstilling når du ikke "gidder" å bruke 5000 på dyret du har anskaffet deg. Selv om det er vanlig å se an leiligheten når man vurderer å få seg dyr, må du ta konsekvensene av at du ikke har gjort det. Bruk de 5000, du. Anonymkode: d8e66...e95 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå