AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Vi bor i en leil, uten veranda, og 3 STORE vinduer mot veien. Sola kommer og steker fra 12 ish så det er drivhus her. I år er hunden (pomme 3 år) hjemme alene. Samboer har vært student og hjemme på sommeren. Han peser så innmari mye, forståelig nok. Vi har vifte på og vinduene oppe når vi er hjemme, men er ikke gira på å ha viften på de 8 timene han er alene. Kanskje finnes det vifte med app jeg kan styre fra jobb? 😂😅 Han har kjølematte og persienner. Liten leil så kommer ikke unna vinduene. Badet er nesten varmere og altfor lite til at han kan være der i 8 timer alene. Noen som har tips hva vi kan gjøre for å bedre situasjonen til hunden? Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Bruker han kjølematten, eller forstår han ikke hva den er til? Den alene skulle være nok om du setter den et sted det er skygge + vinduene åpne eller gjennomtrekk i leiligheten. Anonymkode: b096d...989
Gjest Vanlig fyr Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Det er drivhus her. Kanskje finnes det vifte med app jeg kan styre fra jobb? 😂😅 Anonymkode: 7224e...5a1 Dette er ikke noe å le av. Dekk til alt av vinder slik at det ikke kommer noe varmeenergi igjennom vinduene. MTP hvor varmt det var i fjor sommer bør dere vurdere å gi fra dere hunden.
Agathe Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Har dere mulighet til å montere solavskjerming på utsiden av vinduene? Da hindres varmen i å komme inn. 3
visp Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 Hva med sånne lystette gardiner man får kjøpt nå? Vil jo tro at det holder endel av varmen ute. Også ville jeg hengt opp våte håndklær (flere) i nærheten av der hunden pleier å ligge for det hjelper å kjøle ned. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker han kjølematten, eller forstår han ikke hva den er til? Den alene skulle være nok om du setter den et sted det er skygge + vinduene åpne eller gjennomtrekk i leiligheten. Anonymkode: b096d...989 Han bruker den litt, men ikke nok i mine øyne 😅 takk. 3 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Dette er ikke noe å le av. Dekk til alt av vinder slik at det ikke kommer noe varmeenergi igjennom vinduene. MTP hvor varmt det var i fjor sommer bør dere vurdere å gi fra dere hunden. Jeg må da få le av min egen absurde situasjon? 🤔 Gi fra oss hunden - artig du. Låne han vekk til familie derimot kan jeg selvsagt gjøre. 3 minutter siden, Agathe skrev: Har dere mulighet til å montere solavskjerming på utsiden av vinduene? Da hindres varmen i å komme inn. Vet fsktisk ikke ettersom vi bor i blokk, men skader ikke høre! Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 4 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Dette er ikke noe å le av. Dekk til alt av vinder slik at det ikke kommer noe varmeenergi igjennom vinduene. MTP hvor varmt det var i fjor sommer bør dere vurdere å gi fra dere hunden. Men herlighet spar deg for sånne tåpeligheter. Anonymkode: e5f9a...641 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #8 Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, visp skrev: Hva med sånne lystette gardiner man får kjøpt nå? Vil jo tro at det holder endel av varmen ute. Også ville jeg hengt opp våte håndklær (flere) i nærheten av der hunden pleier å ligge for det hjelper å kjøle ned. Det er sånne lystett og vsrmeavvisende persienner vi har spent på om de fungerer da vi hengte opp nylig. Og mtp hvis varmt det var i sommer så er jeg spent. Henge opp? Ikke slik at han kan ligge på? Veldig godt tips i alle fall! Tusen takk Anonymkode: 7224e...5a1
Gjest Vanlig fyr Skrevet 20. april 2019 #9 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg må da få le av min egen absurde situasjon? 🤔 Gi fra oss hunden - artig du. Låne han vekk til familie derimot kan jeg selvsagt gjøre. Anonymkode: 7224e...5a1 Ville du har hatt et lite barn i en varm leilighet slik du gjør med din hund? Nettopp.
Gjest Vanlig fyr Skrevet 20. april 2019 #10 Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men herlighet spar deg for sånne tåpeligheter. Anonymkode: e5f9a...641 Likemåte.
visp Skrevet 20. april 2019 #11 Skrevet 20. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er sånne lystett og vsrmeavvisende persienner vi har spent på om de fungerer da vi hengte opp nylig. Og mtp hvis varmt det var i sommer så er jeg spent. Henge opp? Ikke slik at han kan ligge på? Veldig godt tips i alle fall! Tusen takk Anonymkode: 7224e...5a1 Bare henge opp på et klesstativ som kan stå i nærheten av han. Det kjennes faktisk.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #12 Skrevet 20. april 2019 Akkurat nå, Vanlig fyr skrev: Ville du har hatt et lite barn i en varm leilighet slik du gjør med din hund? Nettopp. Ikke alene i 8 timer, men bor jeg her når jeg får barn så ja. Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #13 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, Vanlig fyr skrev: Ville du har hatt et lite barn i en varm leilighet slik du gjør med din hund? Nettopp. Jeg kan legge ut finn annonse der jeg omplassere barnet. Slik du foreslår jeg skal gjøre med hunden. Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #14 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, visp skrev: Bare henge opp på et klesstativ som kan stå i nærheten av han. Det kjennes faktisk. Åh det var lurt! Verdt å prøve, tusen takk 👏 Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #15 Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, Vanlig fyr skrev: Likemåte. Du blir ikke tatt seriøst når du sier at folk skal omplassere på grunn av varme da vettu. Du kan heller komme med tips til hvordan de kan forbedre inneklima. Men du er vel bare her for å kverulere tenker jeg så det er for mye forlangt Anonymkode: e5f9a...641 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 20. april 2019 #16 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kan legge ut finn annonse der jeg omplassere barnet. Slik du foreslår jeg skal gjøre med hunden. Anonymkode: 7224e...5a1 Det beste ville ha vært at du ikke hadde hund eller barn.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #17 Skrevet 20. april 2019 Akkurat nå, Vanlig fyr skrev: Det beste ville ha vært at du ikke hadde hund eller barn. Anonymkode: e5f9a...641 5
Gjest Vanlig fyr Skrevet 20. april 2019 #18 Skrevet 20. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Du blir ikke tatt seriøst når du sier at folk skal omplassere på grunn av varme da vettu. Du kan heller komme med tips til hvordan de kan forbedre inneklima. Men du er vel bare her for å kverulere tenker jeg så det er for mye forlangt Anonymkode: e5f9a...641 Hunder skal ikke lide når eierne er på jobb. Hvis TS virkelig ikke har et hjem hvor hunden ikke kan ha det svalt om sommeren bør vedkommende ikke ha hund,
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #19 Skrevet 20. april 2019 Akkurat nå, Vanlig fyr skrev: Det beste ville ha vært at du ikke hadde hund eller barn. Takk det samme. Anonymkode: 7224e...5a1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #20 Skrevet 20. april 2019 Hva med å kjøpe en aircondiotion/luftavkjøler? Det er min plan, har også en glodvarm leilighet om sommeren. Men har ikke hund da. Anonymkode: ae6ef...8f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå