AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Jeg har 35 skolepoeng og 8 alderspoeng. Jeg mangler dermed minst 4 poeng for å kunne komme inn på det studiet jeg ønsker. Jeg har ikke gått på folkehøyskole, vært i militæret eller gjenomført høyere utdanning, så jeg tenker at det kan være en mulighet i tillegg til å ta opp igjen et eller flere fag fra videregående. Jeg har aller flest 3'ere på vitnemålet, men er usikker på hvor lett det ville vært for meg å tatt fag som privatist. Jeg måtte vel minst fått 5 i to ulike fag jeg har 3 i nå? (jeg er elendig i matte så beklager om det er feil utregnet) Jeg tenker at det kan være veldig vanskelig å få til som privatist? Hva tenker dere er beste løsning? Anonymkode: bd7ed...4d5
Tran09 Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Ta opp 4 fag med dårlig karakter fra vgs mens du går ett år på folkehøyskole da får du 4 poeng ila ett år om du forbedrer begge dagene med minst en karakter. En karakter opp= ca 0.5 poeng opp
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Privatist og ta opp igjen fag. Du får kun bruk 8 poeng alderspoeng.. eventuelt "håpe" på laver karaktersnitt på venteliste/neste år.. Anonymkode: 2ec79...429
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Hva med å ta et enkelt årsstudium mens du samtidig tar opp så mange fag du behøver? Da vil du få 2 skolepoeng for bare årsstudiumet. Anonymkode: 534c0...2c6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 Samfunnsfag er et veldig enkelt fag. Behersker du engelsk muntlig får du en tekst, må snakke om den og deretter om britisk eller amerikansk politikk og deretter om eit av urfolka i Australia, New Zealand eller lignande. Tek du fysikk eller kjemi (eventuelt nokon typar matte) , får du ekstra poeng 😊 mange privatiskskoler har gratis veiledning 😊 Anonymkode: 7ae83...bff
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 Hvor gammel er du? Får du bedre snitt med 23/5-regelen? Anonymkode: daa38...158
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Får du bedre snitt med 23/5-regelen? Anonymkode: daa38...158 Jeg blir 25 år i år. Jeg er usikker på om jeg går under 23/5-regelen. Jeg har fullført 3 år med videregående og vært lærling i 2 år (strøk på fagprøven så vet ikke om det vil telle da?), utenom det har jeg bare fått lønn av NAV i jobbene jeg har hatt etter dette. Om jeg har regnet det ut riktig så vil jeg få 3,6 i snitt dersom jeg regner det ut etter 23/5-regelen. Så det er jo bedre, selvom det bare er med 0,1 i forskjell 🙈 Anonymkode: bd7ed...4d5
bobleplast_ Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Ta opp et par av fagene som har muntlig eksamen. Så lenge du har åpnet boken får du nesten garantert bedre karakter enn 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå