Gå til innhold

Finne ut, eller gå videre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor som er alvorlig psykisk syk sa at jeg måtte lese legejournalen min tilbake til jeg var liten. 

Jeg hadde blitt utsatt for noe jeg ikke husker..

jeg tror hu hinter til overgrep av en familie person.. denne personen har jeg et godt forhold til i dag. Men denne personen har også et godt forhold til mine barn... 

jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere hvis jeg finner ut at jeg har blitt utsatt for noe sånt😓 

ville dere lest legejournalen?

Anonymkode: 51ca9...833

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ville ikke lest. Så dårlig gjort av henne å minne deg på dette! Du kunne levd lykkelig uviten

Anonymkode: 13acc...483

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må kjenne deg selv svært godt som person før du tar en avgjørelse, og den avgjørelsen må du uansett tenke nøye igjennom. Gjerne bruk lang tid på å ta den avgjørelsen også. 

Hadde jeg vært i dine sko, og jeg hadde visst at det hadde vært en ørliten sjanse for at jeg hadde blitt utsatt for et overgrep som mindre av en person som stod og fremdeles står meg nært, så hadde jeg nok endt opp med å lese journalen bare for å få det bekreftet. Hvordan jeg hadde reagert etter det, aner jeg ikke. Mulig jeg hadde konfrontert den personen, eller holdt det for meg selv "at jeg visste". Aner ikke. 

Jeg tenker sånn umiddelbart at hvis det har fremkommet i en legejournal, så har det vel også vært innom politiets systemer også? Og at personen kanskje har kanskje blitt undersøkt i forbindelse med saken? Jeg vet ikke. 

Vet rett og slett ikke hva jeg hadde gjort. Men kjenner jeg meg selv rett, så hadde nok nyskjerrigheten vunnet tilslutt. 

Anonymkode: 29f43...777

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ville ikke lest. Så dårlig gjort av henne å minne deg på dette! Du kunne levd lykkelig uviten

Lykkelig uviten om at en eventuelt pedofil har kontakt med dine småbarn? 

Nei takk, jeg ville vist. 

Anonymkode: e3597...8ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykkelig uvitende til samme personen forgriper seg på TS sine barn ja, og hun kunne stoppet det

Anonymkode: 545f2...052

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er som sagt alvorlig psyksisk syk, har vært det i mange år. 

Jeg vet ikke om dette er kun noe hun har funnet opp "i sin egen lille verden" 

kan man bare be legen om skrift av hele legejournalen? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er som sagt alvorlig psyksisk syk, har vært det i mange år. 

Jeg vet ikke om dette er kun noe hun har funnet opp "i sin egen lille verden" 

kan man bare be legen om skrift av hele legejournalen? 

Alle har rett på å se sin egen journal. Om denne personen omringes barna dine ville jeg absolutt prøvd å finne ut, selv om det er skummelt og fælt. Du kommer uansett til å lure nå.. og barna må beskyttes.

Anonymkode: 82595...a05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JA, jeg ville definitivt visst. Det ville jeg uansett, men SPESIELT dersom denne personen har kontakt med mine barn!! Jeg hadde unngått å la h*n være alene med ungene fram til jeg visste også.. 

Anonymkode: c48c9...320

AnonymBruker
Skrevet

Rart at moren din ikke har sagt noe om dette FØR han begynte å være med barna dine da, og rart at hun har latt han fortsette å være i familien og latt deg fortsette å ha kontakt med han 🤔 syntes dette skurrer så mye at jeg lurer på om det er troll. 

Anonymkode: 37e97...c2e

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at moren din ikke har sagt noe om dette FØR han begynte å være med barna dine da, og rart at hun har latt han fortsette å være i familien og latt deg fortsette å ha kontakt med han 🤔 syntes dette skurrer så mye at jeg lurer på om det er troll. 

Anonymkode: 37e97...c2e

Dette er min morfar det er snakk om. 

Mamma har vært inn og ut av psykisk avd siden jeg var 3 år. Mamma har ikke latt meg ha kontakt med denne personen siden jeg var liten... det har alltid vært en stor krangel og beskyldninger dem i mellom hele oppveksten min. Jeg har hele tiden trodd det var pga mamma var syk at det var sånn. Morfar har prøvd å hjelpe henne flere ganger enn jeg kan telle. 

Jeg tok et eget valg å ha kontakt med han som voksen. 

Så om du tror jeg troller så finn et annet innlegg å kommenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...