MiniMaya Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Jeg og samboer har tre uker ferie i oktober/november. Drømmer om en sydhavsøy eller annet eksotisk -men er jo zika over alt! Noen tips? Har sett litt på Hawaii, enste er at det ser sykt harry ut på filmer fra YouTube ( masse bleike amerikanere, magetasker og pomfritt til alle middager) Var i karibien på Aruba i fjor, fikk litt samme vib. Jæ**la zika altså!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Zanzibar. Kjempefint sted ☺️ Ser og at man nå bare trenger å vente to måneder etter hjemkomst med å bli gravid (da vi reiste for 2 år siden var det 6 mnd). Anonymkode: 763fc...3fd
tuppa Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Ja den helsikkens zikaen altså!! Vi måtte utelukke mange av våre drømmereisemål nå mens vi prøver 😜 Vi endte opp med å velge et ikke-eksotisk reisemål. Kikka litt på Hellas, men der er det ikke så varmt når vi skal reise dessverre. Kikka også på mauritius.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 Florida er vel rimelig trygt nå... Anonymkode: bbf8e...fb3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 3 hours ago, MiniMaya said: Jeg og samboer har tre uker ferie i oktober/november. Drømmer om en sydhavsøy eller annet eksotisk -men er jo zika over alt! Noen tips? Har sett litt på Hawaii, enste er at det ser sykt harry ut på filmer fra YouTube ( masse bleike amerikanere, magetasker og pomfritt til alle middager) Var i karibien på Aruba i fjor, fikk litt samme vib. Jæ**la zika altså! Hawaii er nydelig! Så lenge dere ikke bor midt på Waikiki Beach på Ohahu, kommer dere greit unna de verste harry-vibene vil jeg tro. Skygg unna Honolulu og kos dere på Maui / Big Island / Kauai i stedet. Anonymkode: 416b3...23f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 Vet at Rio (Brasil) har zika, men jeg er her nå og har ikke sett mygg. På kveldstid smører vi oss med myggmiddel om vi skal ut. Ingen synlige myggbitt. Selvfølgelig er det en liten sjanse å ta, men om man så skulle bli gravid så er det liten sjanse for zika her i storbyen i allefall. Ville ikke anbefalt gravide å reise hit, men for prøvere tror jeg det er ganske trygt altså... Hvis jeg skulle bli gravid kommer jeg til å sjekke meg for zika - men jeg tror det er under 99% sjanse for at jeg har det pga forholdene her. Sykt fine strender her forresten😀👍🏼 Anonymkode: b3e79...f3c 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Sri Lanka er zikafritt. En prøvervenninne valgte det etter en del research. Anonymkode: d4f8b...2cf 1
MiniMaya Skrevet 21. april 2019 Forfatter #9 Skrevet 21. april 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Zanzibar. Kjempefint sted ☺️ Ser og at man nå bare trenger å vente to måneder etter hjemkomst med å bli gravid (da vi reiste for 2 år siden var det 6 mnd). Anonymkode: 763fc...3fd Takk for tips! Det er vel en del at Tanzania? Trodde det var 2 mnd for kvinner og 6 mnd for menn? Supert hvis det «bare» er to mnd. Ser ihvertfall nydelig ut på bilder!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Zika var i alle aviser hele tiden for et par år siden. Nå er det aldri nevnt noe sted lengre. Anonymkode: a054e...73b
MiniMaya Skrevet 21. april 2019 Forfatter #11 Skrevet 21. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hawaii er nydelig! Så lenge dere ikke bor midt på Waikiki Beach på Ohahu, kommer dere greit unna de verste harry-vibene vil jeg tro. Skygg unna Honolulu og kos dere på Maui / Big Island / Kauai i stedet. Anonymkode: 416b3...23f Åh! Tusen takk. Ble så sykt skuffa da vi så disse reise-filmene på YouTube. Fint å høre at du har hatt en så fin erfaring. Er sjukt keen på å dra dit.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/rad-til-gravide-og-andre-reisende---landliste/ Anonymkode: bd56f...67e
Tvist Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 På 21.4.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev: Sri Lanka er zikafritt. En prøvervenninne valgte det etter en del research. Anonymkode: d4f8b...2cf Ville kanskje ikke bestilt ferie til Sri Lanka nå... lurt å se litt an hvordan situasjonen utvikler seg, kan evt bli uro der.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #14 Skrevet 22. april 2019 On 4/20/2019 at 6:08 PM, AnonymBruker said: Zanzibar. Kjempefint sted ☺️ Ser og at man nå bare trenger å vente to måneder etter hjemkomst med å bli gravid (da vi reiste for 2 år siden var det 6 mnd). Anonymkode: 763fc...3fd Diani beach i kenya er et mye bedre alternativ til zanzibar, folka er triveligere og det er billigere og mindre folk! Jeg drar hver november! Anonymkode: 2a12b...621 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #15 Skrevet 22. april 2019 Seychellene er nydelig og zika/malaria-fritt. Anonymkode: 5c1f5...5a8
MiniMaya Skrevet 10. mai 2019 Forfatter #16 Skrevet 10. mai 2019 På 22.4.2019 den 21.24, AnonymBruker skrev: Seychellene er nydelig og zika/malaria-fritt. Anonymkode: 5c1f5...5a8 Tusen takk for strålende tips! Sitter å googler etter flyreiser nå 😘😘😘
Frøken I Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 Vi skal til Thailand i sommer. Er det virkelig så farlig om jeg blir gravid rett før vi drar, mens vi er der, eller rett etter...? Jeg visste ikke om rådene rundt dette da vi bestilte, tenkte ikke engang på at det kunne være zikavirus der😳
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 3 timer siden, Frøken I skrev: Vi skal til Thailand i sommer. Er det virkelig så farlig om jeg blir gravid rett før vi drar, mens vi er der, eller rett etter...? Jeg visste ikke om rådene rundt dette da vi bestilte, tenkte ikke engang på at det kunne være zikavirus der😳 Det er absolutt ikke anbefalt. Særlig Thailand har høy forekomst av Zika. Anonymkode: 763fc...3fd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 4 timer siden, Frøken I skrev: Vi skal til Thailand i sommer. Er det virkelig så farlig om jeg blir gravid rett før vi drar, mens vi er der, eller rett etter...? Jeg visste ikke om rådene rundt dette da vi bestilte, tenkte ikke engang på at det kunne være zikavirus der😳 Undersøk om det er Zika akkurat der i Thailand dere skal, det er ikke sikkert. Anonymkode: bbf8e...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 5 timer siden, Frøken I skrev: Vi skal til Thailand i sommer. Er det virkelig så farlig om jeg blir gravid rett før vi drar, mens vi er der, eller rett etter...? Jeg visste ikke om rådene rundt dette da vi bestilte, tenkte ikke engang på at det kunne være zikavirus der😳 Jeg tenkte slik da jeg skulle reise til Zika-land: 1. Det bor mennesker der også - og de får barn akkurat som alle andre. Det kan umulig være en stor prosentandel som får viruset til tross for at det finnes der. 2. Ikke reis dit HVIS du har blitt gravid, du må sette barnet først. Du har sikkert reiseforsikring som kan dekke en enventuell endring i planene kanskje? 3. Kjøp DEET myggmiddel og bruk det aktivt under reisen. Både du og din parnter. 3. Hvis en graviditet skulle oppstå under oppholdet, eller de karantenemånedene i etterkant: SJEKK deg for zika. Jeg vil annta at sjansene for zika er minimale. Hvis du både har blitt gravid og fått zika (hva er sannsynligheten for det i ditt tilfelle? I min var den ekstremt lav), så må kanskje abort vurderes? Dette var slik JEG tenkte. Ikke nødvendigvis slik alle tenker. Hilsen ikke gravid, reiseglad, prøver siden 2017 Anonymkode: b3e79...f3c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå