AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Sitter her og nyter påskeferien og tenker på hvor moro det ville vært å vinne i lotto og kunne si morna til sjefen. Både i nåværende og tidligere jobber har jeg i vanskelige perioder kost meg litt med tanken på hvor morsomt det hadde vært å si sjefen noen sannhetens ord og sagt opp på dagen. På gamle jobben var det en som sendte en faks og fortalte at han ikke kom tilbake fra syden. 😀 De fleste drømmer vel fra tid til annen om å kunne gå på dagen, men de fleste styrer seg kanskje og leverer en normal oppsigelse uten noen ukvemsord den dagen det blir aktuelt? Man vil jo gjerne ha en god referanse også. Men er det noen her som har sagt opp på en annerledes måte, eller kjenner noen som har gjort det? Gitt sjefen en skyllebøtte og spasert? Eller er det kun lottomillionærer og nyrike arvinger som kan tillate seg sånt? Anonymkode: 371ee...82c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 De fleste har jo oppsigelsestid, så å gå på dagen er ofte ikke et alternativ. Selv har jeg aldri hatt noe behov for å være tøff i trynet og «morsom» når jeg skal si opp. Kall meg gjerne kjedelig, men min erfaring er at man alltid har mest å vinne på å være ordentlig og profesjonell. Anonymkode: 63929...065 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste har jo oppsigelsestid, så å gå på dagen er ofte ikke et alternativ. Selv har jeg aldri hatt noe behov for å være tøff i trynet og «morsom» når jeg skal si opp. Kall meg gjerne kjedelig, men min erfaring er at man alltid har mest å vinne på å være ordentlig og profesjonell. Anonymkode: 63929...065 Jeg har alltid gjort det på ordentlig vis selv, når det har kommet til stykket. Men har klart å forhandle ned oppsigelsestiden flere ganger da, de færreste er så opptatt av å beholde en som er på vei over i en annen jobb og er lite motivert. Og de kan neppe gjøre så mye mer enn å trekke deg i lønn uansett. Så der har du meg, proff utad og morsomhetene forblir på innsiden. Men morsomt når noen tør å si det de mener der og da, selv om det neppe er smart alltid. 😄 Anonymkode: 371ee...82c
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Jeg skrev oppsigelsen på KG og sendte en link til den. 🤣 .... NOT. Anonymkode: 215de...058 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #5 Skrevet 21. april 2019 Sa opp på vanlig måte, men hadde med meg en diger marsipankake det stod ENDELIG FRI på. Den ble spist opp av glade kolleger Anonymkode: 9cfac...6a4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #6 Skrevet 21. april 2019 Hva ved sjefen er det som gjør du vil si opp? Har det på samme måte, så derfor jeg lurer Anonymkode: bed1e...631
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #7 Skrevet 21. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva ved sjefen er det som gjør du vil si opp? Har det på samme måte, så derfor jeg lurer Anonymkode: bed1e...631 Han forskjellsbehandler de han liker og de han ikke liker, det er en grunn. Anonymkode: 371ee...82c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #8 Skrevet 21. april 2019 Jeg har gjort det på en ordentlig måte men det var fordi jeg ikke hadde noe hat forhold til leder eller bedrift. En annen jobb jeg hadde var sjefen litt sånn av og på/hyggelig og uhyggelig og var litt ekkel mot meg etter jeg leverte oppsigelse. Mente at jeg ikke ville få ny jobb og hvordan skulle det gå med meg osv...når 3 mnd var gått kom han og spurte om jeg kunne jobbe bare 2 uker til pga sykdom, men da måtte jeg dessverre beklage og fortelle at jeg hadde lovet den nye jobben å starte på den datoen. Fortalte han også at jeg hadde fått ny jobb FØR jeg leverte oppsigelse og at jeg kom til å klare meg helt fint fordi det var bedre betalt, mer bonus og en bra leder. Anonymkode: fa108...d88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå