Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leter etter vaskemaskin på Mieles hjemmesider, og prøver å finne ut om det er såkalt børsteløs motor på de. For det skal visstnok være det beste (og mindre lyd). Skal bestille meg en vaskemaskin fra Miele, men det kan ikke være fra noen butikk-kjede (Elkjøp, Expert osv) sitt utvalg, det må være fra Mieles egen hjemmeside (dette pga prisen jeg kan få).

Men er det jeg som er blind, eller står det ikke et kløyva ord om børsteløs motor eller ikke på f.eks. disse modellene? (se linkene nedenfor)

Har sjekket på flere, står ingenting. Det står kun f.eks.: "Profesjonell Eco-motor" (hva nå det måtte være).

F.eks denne modellen eller denne kunne jeg tenkt meg. (vil ha maks 48 db i lydnivå under vask, A+++ og 8 kg kapasitet på mengde vask)

Men det står ingenting om børsteløse motorer på noen av de?

Og det står nevnt "varselsignal" under vaskeopsjoner på denne modellen. Betyr det at den varsler når den er ferdig med en lyd?

Endret av Million
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Googlet eco motor og ser at disse motorene er børsteløse.

Anonymkode: b9007...51d

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Googlet eco motor og ser at disse motorene er børsteløse.

Ok? Det fant ikke jeg. Jeg fant Mieles egne sider når jeg googlet, som denne for eksempel, og det står ikke et ord om at de er børsteløse der. Har du link?

https://www.miele.no/husholdning/1563.htm?info=200018336-ZPV

https://www.miele.no/husholdning/1572.htm?info=200018353-ZPV

PS! Takk for svar uansett :)

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Ok? Det fant ikke jeg. Jeg fant Mieles egne sider når jeg googlet, som denne for eksempel, og det står ikke et ord om at de er børsteløse der. Har du link?

https://www.miele.no/husholdning/1563.htm?info=200018336-ZPV

https://www.miele.no/husholdning/1572.htm?info=200018353-ZPV

PS! Takk for svar uansett :)

Ikke meg du siterte, men om du googler eco motor miele børsteløs får du mange treff. Kanskje også de modellene som du tenker på?

Anonymkode: 60a06...17f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes det er rart altså. Før sto det ettertrykkelig nevnt at det var børsteløs motor, hvis det var det. Fordi det er så mye bedre. Men nå nevnes det ingen steder i vareteksten på noen av modellene jeg har sett på.

https://www.miele.no/husholdning/vaskemaskiner-1566.htm?mat=10857910&name=WCF330_WPS_PWash_2.0#item-2-2

Denne kunne jeg tenke meg. Det står noe jeg antar er feil der.... "Lengde på elektrisk ledning i mm".... "2". Altså, ikke noen maskin som har 2 mm ledning. De mener vel meter (altså "m") og ikke "mm", milimeter.

Den  har også Eco-motor. Og dette sier Miele på sine hjemmesider om eco-motoren (og det er nødt til å bety at den er børsteløs?);

"

Profesjonell Eco-motor

Kraftig og økonomisk: De proffe Eco-motorene til Miele vasker kraftig, stille og energibesparende. Lang levetid."
"
Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Tidligere sto det også "5-speed" og "injection" bakpå biler. Etterhvert som det (eller bedre) ble standard på alle biler forsvant påskriften. Jeg tipper det er samme greia for vaskemaskiner. Ingen vits å i bruke børstemotorer lengre, nå som kraftelektronikk har blitt så billig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Børsteløs motor er standard i dag så de føler vel ikke for at det er noe poeng å utdype dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok et søk på Elkjøp, der kan du klikke av for "børsteløs motor". Ser at det faktisk kommer opp en del med børsteløs motor, mesteparten i det svært rimelige sjiktet, men også noen relativt dyre. Også to fra Miele.  Trykker du ja på børsteløs, kommer det opp 14 Miele. Så kanskje du kan bruke den infoen ?

Anonymkode: aff1d...5ea

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok et søk på Elkjøp, der kan du klikke av for "børsteløs motor". Ser at det faktisk kommer opp en del med børsteløs motor, mesteparten i det svært rimelige sjiktet, men også noen relativt dyre. Også to fra Miele.  Trykker du ja på børsteløs, kommer det opp 14 Miele. Så kanskje du kan bruke den infoen ?

Ser at jeg blandet litt begreper her. Det skulle stå "Ser at det kommer opp en del uten børsteløs motor......." Men uansett, ta en kikk på Elkjøp og andre slike sider, så får du op en del info.

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Børsteløs motor er standard i dag så de føler vel ikke for at det er noe poeng å utdype dette.

Ja, det var det jeg trodde, men ble litt usikker. Takk for svar! :)

Skrevet

Takk for alle svar. Jeg er ganske omtåket, hadde nesten 39°C i feber i morges, så hodet funker ikke som normalt.

Men er det noen som kan si noe om hva disse wi-fi greiene er på en vaskemaskin? Betyr det at man kan sitte i stua og starte maskinen med nettbrettet eller fra mobilen mens man er på jobb (så lenge man har gjort den klar med klær og vaskmidler i).....?

Som denne: WWE660 TDos Wifi

https://www.miele.no/husholdning/vaskemaskiner-1566.htm?mat=10858230&name=WWE660_TDos_Wifi

Jeg har ikke helt skjønt en annen ting heller, dette DOS greiene Miele skryter av. Det er deres eget vaskemiddel, forstår jeg, men det er vel valgfritt om jeg vil bruke vanlig vaskepulver i kammeret eller om jeg vil bruke Mieles kapsler med flyt.vaskemiddel ?

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Million skrev:

Takk for alle svar. Jeg er ganske omtåket, hadde nesten 39°C i feber i morges, så hodet funker ikke som normalt.

Men er det noen som kan si noe om hva disse wi-fi greiene er på en vaskemaskin? Betyr det at man kan sitte i stua og starte maskinen med nettbrettet eller fra mobilen mens man er på jobb (så lenge man har gjort den klar med klær og vaskmidler i).....?

https://www.miele.no/husholdning/vaskemaskiner-1566.htm?mat=10858230&name=WWE660_TDos_Wifi

Jeg har ikke helt skjønt en annen ting heller, dette DOS greiene Miele skryter av. Det er deres eget vaskemiddel, forstår jeg, men det er vel valgfritt om jeg vil bruke vanlig vaskepulver i kammeret eller om jeg vil bruke Mieles kapsler med flyt.vaskemiddel ?

Dette kan du lese om i bruksanvisningen som du laster ned fra Miele sine sider.

Klikk på fanen "Nedlastinger" og velg "Bruksanvisning".

Anonymkode: 7074a...6d7

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Million skrev:

Ja. Det er helt fantastisk. Etter at du har fysisk selv lagt klær i vaskemaskinen, kan du sette deg i godstolen og starte den derfra.

En helt fantastisk nytteløs funksjon.

Anonymkode: c6db9...925

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er helt fantastisk. Etter at du har fysisk selv lagt klær i vaskemaskinen, kan du sette deg i godstolen og starte den derfra.

En helt fantastisk nytteløs funksjon.

Anonymkode: c6db9...925

Kan tenke meg at noen vil finne den nyttig om de vil at den akkurat skal ha stoppet (så klærne ikke blir krøllete og sure) når de kommer hjem fra jobb, og kan henge opp klesvasken? Starte den via mobilen mens de er på jobb, sånn at den er ferdig ca 3 timer senere når de kommer inn døra hjemme?

For meg betyr det WiFi greiene ingenting, da jeg ikke ville hatt en maskin i gang når jeg ikke er hjemme uansett sikkerhetstiltak.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan du lese om i bruksanvisningen som du laster ned fra Miele sine sider.

Klikk på fanen "Nedlastinger" og velg "Bruksanvisning".

Anonymkode: 7074a...6d7

Takk, det har jeg gjort nå. Så ikke de fanene i feber-ørska.

Skrevet
1 time siden, Million skrev:

TwinDOS er genialt. Vaskemiddel doseres fra to store beholdere nederst i vaskemaskinen, helt automatisk i forhold til type program og mengde klær. De to beholderne inneholder vaskemiddel til to forskjellige stadium i vasken, begge brukes normalt. De er på 1,5L hver, koster bare 149,- pr. stk. (vi fikk med 5 stk. gratis med vaskemaskinen, dvs. fikk de i posten fra Miele i etterkant) og er svært drøye siden det ikke brukes mer vaskemiddel enn nødvendig. Billig vask altså, og man slipper å bruke tøymykner. I tillegg sparer man tid da man ikke trenger å dosere vaskemiddel selv i skuffen. 

For spesialvaskemiddel (f.eks til ull eller sportstøy) kan man enten kjøpe Mieles "caps", små engangs-saker med vaskemiddel til én vask som legges i skuffen, eller bruke eget vaskemiddel i skuffen som på alle andre maskiner (det kan man selvsagt til vanlig vask også, men TwinDOS anbefales ihvertfall varmt av meg). 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, -jk- skrev:

TwinDOS er genialt.  

Hvor kjøper du dem? Vaskemiddelbeholderne på 1,5 liter altså. Må du på Elkjøp eller andre forhandlere som selger Mieles vaskemidler, eller kjøper du dem på nett?

Jeg har ikke bil, og kan ikke kjøre rundt på forskjellige steder for å få tak i vaskemidler fra spesialforhandlere.

Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Hvor kjøper du dem? Vaskemiddelbeholderne på 1,5 liter altså. Må du på Elkjøp eller andre forhandlere som selger Mieles vaskemidler, eller kjøper du dem på nett?

Jeg har ikke bil, og kan ikke kjøre rundt på forskjellige steder for å få tak i vaskemidler fra spesialforhandlere.

Kjøpes hos elektrobutikker eller i Mieles nettbutikk, for eksempel. Ikke noe problem å få i Posten, men da ville jeg kjøpt flere så frakten ikke blir så høy pr. stk. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, -jk- skrev:

Kjøpes hos elektrobutikker eller i Mieles nettbutikk, for eksempel. Ikke noe problem å få i Posten, men da ville jeg kjøpt flere så frakten ikke blir så høy pr. stk. 

Ok, takk. Får se om det blir TwinDos systemet eller ei. Foreløbig dveler jeg litt ved denne modellen: WCF330 WPS PWash 2.0

Det er vanskelig å bestemme seg! :)

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Million skrev:

Jeg leter etter vaskemaskin på Mieles hjemmesider, og prøver å finne ut om det er såkalt børsteløs motor på de. For det skal visstnok være det beste (og mindre lyd). Skal bestille meg en vaskemaskin fra Miele, men det kan ikke være fra noen butikk-kjede (Elkjøp, Expert osv) sitt utvalg, det må være fra Mieles egen hjemmeside (dette pga prisen jeg kan få).

Men er det jeg som er blind, eller står det ikke et kløyva ord om børsteløs motor eller ikke på f.eks. disse modellene? (se linkene nedenfor)

Har sjekket på flere, står ingenting. Det står kun f.eks.: "Profesjonell Eco-motor" (hva nå det måtte være).

F.eks denne modellen eller denne kunne jeg tenkt meg. (vil ha maks 48 db i lydnivå under vask, A+++ og 8 kg kapasitet på mengde vask)

Men det står ingenting om børsteløse motorer på noen av de?

Og det står nevnt "varselsignal" under vaskeopsjoner på denne modellen. Betyr det at den varsler når den er ferdig med en lyd?

Ble krøll med uthevingen.

Hvorfor må det være fra Miele sine sider, og hvilken rabatt får man ved å bestille direkte fra Miele? 

Coop Obs har 20 % på Miele, men er dette en annen rabatt? 

Anonymkode: a7c47...458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...