AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Jeg har søkt sykepleie på en nyopprettet studieplass. Studiet er deltid, har 50 studieplasser, er samlingsbasert og holdes i en by med rundt 25 000 innbyggere. Selv visste jeg ikke om at de tilbydde studiet, jeg kom "tilfeldigvis" over det da jeg søkte på sykepleie i studieoversikten til samordna opptak. Jeg tenker at det kanskje er mange som ikke vet om tilbudet og dermed ikke søker, og at poenggrensen for å komme inn dermed vil være lavere? Eller er det mer sannsynlig at de som bor i byen har fått det med seg? Jeg har inntrykk av at det ikke er så veldig vanlig for å flytte så langt for å studere deltid og at de fleste av plassene vil bli fylt opp av de som bor der eller nærliggende steder. Hva kan man anta at sjansen er for å komme inn? Og hva tror dere poenggrensen kommer til å ligge på? Anonymkode: dcb03...d3a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Hvordan skal vi kunne gjette oss til det? Anonymkode: 15a6c...be0 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal vi kunne gjette oss til det? Anonymkode: 15a6c...be0 Godt spørsmål 😂Jeg tenkte kanskje noen hadde tidligere erfaringer med lignende tilfeller? Anonymkode: dcb03...d3a
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Siden snittet ellers i landet er ganske høyt nå så vil jeg tro snittet ligger på det nivået som er ellers i landet, sykepleie har blitt veldig populært. Ikke under 45 poeng ihvertfall. Anonymkode: 6f696...beb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Siden snittet ellers i landet er ganske høyt nå så vil jeg tro snittet ligger på det nivået som er ellers i landet, sykepleie har blitt veldig populært. Ikke under 45 poeng ihvertfall. Anonymkode: 6f696...beb Enig. Sikkert ekstra populært når det er samlingsbasert også. Anonymkode: 850e4...be6 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden snittet ellers i landet er ganske høyt nå så vil jeg tro snittet ligger på det nivået som er ellers i landet, sykepleie har blitt veldig populært. Ikke under 45 poeng ihvertfall. Anonymkode: 6f696...beb Det tror jeg også. Hvis du har uflaks, blir det ekstra stor søkning, siden det kan være mange lokale som har ventet på dette studietilbudet i flere år. Ryktene pleier å gå lokalt når det skal komme nye studietilbud. Anonymkode: 3c30d...0b4 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Sikkert ekstra populært når det er samlingsbasert også. Anonymkode: 850e4...be6 Absolutt 😊 kunne gjerne tenkt meg deltid selv. Anonymkode: 6f696...beb
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #8 Skrevet 20. april 2019 Jeg søkte på et nyopprettet masterstudie. Fikk epost fra studiestedet fordi jeg hadde tatt bacheloren der ellers hadde jeg nok ikke vært oppmerksom på at det fantes. Man kunne ta studiet både på deltid og heltid. Studiet finnes flere andre steder i landet og er nokså populært men dette studiestedet er ikke i en storby. Det var en god del flere søkere enn studieplasser, men når vi startet opp var det flere ledige plasser. Det vil si at alle som var kvalifisert og hadde takket ja kom inn. På master må man jo ha C i snitt, og det kan godt hende at mange av søkerne hadde søkt på samme studie i andre byer. Det er vanskelig å si når det gjelder nyopprettede studier om hvor god sjans man har på å komme inn. Anonymkode: 8ca28...6eb
Hedersbrukeren Skrevet 20. april 2019 #9 Skrevet 20. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden snittet ellers i landet er ganske høyt nå så vil jeg tro snittet ligger på det nivået som er ellers i landet, sykepleie har blitt veldig populært. Ikke under 45 poeng ihvertfall. Anonymkode: 6f696...beb 45 poeng er vel ikke akkkurat noe høyt
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #10 Skrevet 20. april 2019 Jeg vet om et studie som er nytt i år på en relativt liten studieplass (gammelt studiested), og det er veldig populært i følge studieveilederne. Så jeg tror sjansen for at det er mange søkere er ganske stor på ditt studie også.. Anonymkode: f24d8...a0b
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #11 Skrevet 20. april 2019 Hvilken gjelder det? Anonymkode: fd35e...63d
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #12 Skrevet 20. april 2019 Hvilken by ligger studiested? Anonymkode: fd35e...63d
Nettei Skrevet 20. april 2019 #13 Skrevet 20. april 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken by ligger studiested? Anonymkode: fd35e...63d Kristiansund, har selv søkt dit i år. Tilbake til TS, kommer helt an på hvor mange søkere. Har snakket med en kontaktperson som har ansvar for sykepleien i Kristiansund, og det har vært en enorm interesse. Hun har fått telefoner fra hele landet som tenker å søke til våren, så ja det kommer til å bli knalltøft om plassene. Endret 20. april 2019 av Nettei
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #14 Skrevet 21. april 2019 22 timer siden, Nettei skrev: Kristiansund, har selv søkt dit i år. Tilbake til TS, kommer helt an på hvor mange søkere. Har snakket med en kontaktperson som har ansvar for sykepleien i Kristiansund, og det har vært en enorm interesse. Hun har fått telefoner fra hele landet som tenker å søke til våren, så ja det kommer til å bli knalltøft om plassene. Spennende. Krysser fingrene for at du kommer inn 😊 Oj, såpass altså. Det hadde jeg faktisk ikke forventet. Jeg vet jo at det er veldig mange som ønsker å gå sykepleie. Men jeg tenkte at siden det var nytt i år og kanskje ikke så mange visste om det i tillegg til at det er i en mindre by som ligger litt i utkanten så ville det kanskje ikke være like mange søkere og dermed større sjanse for å komme inn. Jeg har dessverre ikke det beste karaktersnittet fra videregående så jeg håpte litt på at jeg kanskje kunne ha en sjanse til å komme inn i Kristiansund. Jeg burde vel begynne å forberede meg på å bruke året til å ta opp igjen fag 🙂 Anonymkode: dcb03...d3a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #15 Skrevet 25. april 2019 Søkertallene kom i dag, 219 søkere. Anonymkode: 794e0...b1a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #16 Skrevet 25. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Søkertallene kom i dag, 219 søkere. Anonymkode: 794e0...b1a Hvor ligger dette? Samordna opptak? Anonymkode: 6f696...beb
Nettei Skrevet 25. april 2019 #17 Skrevet 25. april 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Søkertallene kom i dag, 219 søkere. Anonymkode: 794e0...b1a Oj! Da er det bare å glemme Kristiansund. Er glad for at jeg har søkt både Molde og Namsos, der var det færre søkere på flere plasser. Endret 25. april 2019 av Nettei
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #18 Skrevet 25. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ligger dette? Samordna opptak? Anonymkode: 6f696...beb Ja. I Kristiansund var det 219 på førstevalg og over 1000 søkere totalt. Anonymkode: 794e0...b1a
ErGlad Skrevet 25. april 2019 #19 Skrevet 25. april 2019 Nå har søkertallet til sykepleierstudiet stupt med 18 %. Dette er gode nyheter for deg TS.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #20 Skrevet 26. april 2019 8 timer siden, Sosialt skrev: Nå har søkertallet til sykepleierstudiet stupt med 18 %. Dette er gode nyheter for deg TS. Krysser fingrene for at jeg kommer inn 😊 Anonymkode: dcb03...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå