Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at ungen får eit skikkeleg samanbrot i sinne/trass/sjølvstendigheitstrening/grensetestingeller det du måtte ynskje å kalle anfall som fylgje av at ein får eit nei til eit eller anna i butikken er det som vert brukt som eit klassisk døme på noko som skjer «alle» foreldre når bornet er i barnehagealder. 

Det eg lurer på, opplever alle foreldre det? Eg har ikkje opplevd det så langt med mine born, og har kun sett det nokre få gongar med andre born. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, alle barn er ikke gjennom akkurat den der. Kommer nok an på barnet, hvor sliten barnet er, hvor godt forberedt det er og hvor deltakende det er i handlingen.

Vi har sluppet unna trassanfall i butikken, sikkert pga godt forberedte, mette, deltakende og uthvilte barn - ispedd en god dose flaks. Fuglene skal vite at de har trasset ved andre anledninger...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

* barnet.

Eg har ikkje opplevt dette med mine born. 

Anonymkode: 4d5de...6ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd det i matbutikk, men han har hatt nok av det ellers. Det har heldigvis aldri vært noe langvarig. Spent på hvordan minste blir 😅

Anonymkode: 13b0f...3c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt skrikende barn under armen mens jeg står å betaler opp til flere ganger bare det siste året. Blir fort sånn når vi reiser å handler klokka 18 om kvelden, og hun bruker å være i badekaret på den tiden før legging. Men skal man ha brød, så må man en tur på butikken. Det er ca 2 minutter å kjøre, så fort gjort. Inn og ut.

Anonymkode: b50fa...688

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, DMS skrev:

Det at ungen får eit skikkeleg samanbrot i sinne/trass/sjølvstendigheitstrening/grensetestingeller det du måtte ynskje å kalle anfall som fylgje av at ein får eit nei til eit eller anna i butikken er det som vert brukt som eit klassisk døme på noko som skjer «alle» foreldre når bornet er i barnehagealder. 

Det eg lurer på, opplever alle foreldre det? Eg har ikkje opplevd det så langt med mine born, og har kun sett det nokre få gongar med andre born. 

Plis skriv bokmål... nynorsk fremkaller nærmest anfall hos meg. 

Anonymkode: d4eae...eda

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plis skriv bokmål... nynorsk fremkaller nærmest anfall hos meg. 

Anonymkode: d4eae...eda

Please, svar på nynorsk! Får brekninger av bokmål...

Wtf?

Har 4 born, alle er i skulealder og eldre. Har aldri opplevd raserianfall på butikk!

Anonymkode: 2d1c0...b4e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, DMS skrev:

Det har jeg gjort. Sa direkte til gutten min på 8 år at noen ganger synes mamma det er dumt at pappa ikke sprutet deg opp i rumpa til mamma. 

Anonymkode: 0d78b...4a1

• Liker 2
Skrevet

Nei, har aldri opplevd at barna mine har begynt å skrike/fått sammenbrudd av å ikke få det de vil ha på butikken.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort. Sa direkte til gutten min på 8 år at noen ganger synes mamma det er dumt at pappa ikke sprutet deg opp i rumpa til mamma. 

Anonymkode: 0d78b...4a1

Herregud... 

Anonymkode: f9189...e30

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har opplevd det, en gang. Satte fra meg handlevogn og bar barnet ut i bilen. Der forklarte jeg hvorfor dette ikke var ok, og barnet fikk valget om å vente på meg i bilen, eller bli med inn igjen, men da oppføre seg. Barnet valgte å bli med inn igjen, og oppførte seg helt fint. 

Anonymkode: 3dcb1...ee8

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, DMS skrev:

Nei, har ikke opplevd trassanfall på butikken så langt. Trikset er å involvere ungen i handlinga eller å gi den noe å spise på mens den sitter i handlevogna. Evt. en frukt på vei fra barnehagen til butikken hvis det er før middag. 

Skrevet

Har aldri opplevd, men jeg hadde som regel at det aldri skulle spørres om å få noe der. Eller så var det bare flaks.

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd på kjøpesenteret med 2 åringen. Han er ikke så flink med språk enda og det er ikke alltid jeg skjønner hva problemet faktisk er.. noen ganger er det helt tydelig (fikk ikke lov å få is f.eks), andre ganger skjønner jeg ikke hva som skjedde.. dette er relativt nytt enda for oss, så har ikke heller skjønt helt hvordan jeg skal roe han ned.. (kan se ut som noe fra eksorsitsten, hvor han nærmest går i bro og sparker og slår og hyyyler). 

Anonymkode: dda0b...567

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har aldri opplevd det, men har opplevd at han har vært sliten og frustrert fordi vi handler om han er trøtt, sliten og sulten. Vanligvis er vi godt forberedt med at han er mett, opplagt eller har noe å tygge på. Han elsker å være med å handle. Har ansvar for handlekurv, legge varene oppi kurven og legge dem på rullebåndet. Stor stas.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, DMS skrev:

Akkurat DET sa jeg også. Til barn Nr 2 kom med kjempetemperament. 

Anonymkode: d2123...7f3

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Har aldri opplevd det, men har opplevd at han har vært sliten og frustrert fordi vi handler om han er trøtt, sliten og sulten. Vanligvis er vi godt forberedt med at han er mett, opplagt eller har noe å tygge på. Han elsker å være med å handle. Har ansvar for handlekurv, legge varene oppi kurven og legge dem på rullebåndet. Stor stas.

Det er jo det samme egentlig. Gråtende barn i butikken er det jo snakk om. Andre vil beskrive ditt barn som en som gråter i butikk, mens du ser «bakgrunnen» for tårene. Og derfor kaller du det ikke det samme.

men jo da, det er jo litt av det samme.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her inne har ingen opplevd skrikende barn i butikk. Hvem er da alle de skrikende barna man alltid ser i butikken...?

alle andres barn ...?

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, DMS skrev:

Opplevde det en gang med et av barna, gav ikke etter. Satte fra meg alt jeg hadde og bar med meg barnet til bilen, og der roet barnet seg ned med litt samtale og avledningsmanøvre :)  Gi etter er det verste man gjør! Da kan det fort skje igjen når barnet ikke får det som det vil ha, og tror det kan skrike seg til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg har vært et skrikende barn i butikken, men det teller kanskje ikke. Det er 25 år siden. Jeg var bare bortskjemt 😅

Anonymkode: 529cf...bc3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...