AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #1 Del Skrevet 20. april 2019 Hei! Skal snart begynne å jobbe som avløser i et grisefjøs. Har ikke skrevet kontrakt enda, men det var veldig diffust beskrevet på intervju. Eneste jeg vet er at det er deltid. Ferdig utdannet agronom her. Ingen tidligere erfaring. Dere som er avløsere, hvor mye jobber dere? Hvor mye tjener dere? Er det nok til å overleve på eller trenger jeg noen jobber til? Anonymkode: abdfb...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Del Skrevet 20. april 2019 Skal du bare jobbe i et fjøs? De færreste bønder har avløser på 100% med mindre de driver stort, så det spørs hvor stor deltidsprosenten da. Vi driver med melkeku og er med i en avløserring, akkurat nå har vi ingen avløser fordi det er vanskelig å få tak i ansatte som snakker norsk. Men opplegget her er at det er 5 gårder som deler på en avløser i 100% stilling, setter opp turnus over 12 uker om gangen. Han vi hadde før fikk vel 220 kr timen pluss tillegg og kjøring. Det finnes en tariff som sikkert ligger på nettet. Anonymkode: c6c15...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #3 Del Skrevet 20. april 2019 Er også forskjell på avløser, landbruksvikar og tilkallingsvikar. Anonymkode: ebc56...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Del Skrevet 20. april 2019 Titelen er avløser. Bonden sa at det blir antakeligvis noen timer nesten hver dag. Det er alt jeg vet. Skal bare være i det ene fjøset. TS Anonymkode: abdfb...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Del Skrevet 20. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Titelen er avløser. Bonden sa at det blir antakeligvis noen timer nesten hver dag. Det er alt jeg vet. Skal bare være i det ene fjøset. TS Anonymkode: abdfb...f84 Du tilhører et avløserlag eller en avløserring da, altså. Anonymkode: ebc56...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #6 Del Skrevet 20. april 2019 Normal timelønn for nyutdannet ligger vel rundt 170 -190 kr. Anonymkode: 45a03...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Del Skrevet 20. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normal timelønn for nyutdannet ligger vel rundt 170 -190 kr. Anonymkode: 45a03...a07 Det er vel kanskje greit hvis det er mange nok timer... eller? tror jeg søker til jeg får enda en jobb. Neppe nok til å overleve på alene denne her, men det er bedre enn ingenting. TS Anonymkode: abdfb...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #8 Del Skrevet 20. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel kanskje greit hvis det er mange nok timer... eller? tror jeg søker til jeg får enda en jobb. Neppe nok til å overleve på alene denne her, men det er bedre enn ingenting. Det er bra lønn i forhold til utdanningen din, og med hensyn til ansienniteten. Anonymkode: 45a03...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #9 Del Skrevet 21. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bra lønn i forhold til utdanningen din, og med hensyn til ansienniteten. Anonymkode: 45a03...a07 Ja, men hvis jeg bare får 10 timer i måneden (slik det var der jeg jobbet i butikk) så får jeg 1700 kr i måneden og det dekker ikke regninger og mat. Må jobbe minst 30 timer for at det skal gå rundt. Aner ikke om det blir såpass med timer her.. var egentlig litt det jeg håpet å få ut av denne tråden. TS Anonymkode: abdfb...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Del Skrevet 21. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Titelen er avløser. Bonden sa at det blir antakeligvis noen timer nesten hver dag. Det er alt jeg vet. Skal bare være i det ene fjøset. TS Anonymkode: abdfb...f84 Her må du gjøre en god avtale angående antall timer hver dag. Vær obs på at hvis det blir f.eks tre timer hver dag, fører dette til lav inntekt og vanskelig å kombinere med andre jobber. Det som passer for arbeidsgiver er ikke nødvendigvis det som passer for deg. ingen på KG kan fortelle deg hvordan dette vil bli, du må snakke med arbeidsgiver, og finne ut av lønn og andre betingelser. Anonymkode: 5c864...b32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå