Rio Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 Hva ville handlelisten din inneholdt om du skulle slanke deg? Jeg trenger fornuftige tips, for nå er kjøleskapet snart tomt. Jeg kjøper alltid "sunn" mat, men samtidig litt "fy" mat. Jeg er helt umulig! Dessuten tror jeg at jeg er litt sensitiv overfor karbs. Skal lite til før det viser rundt midjen.
MiniMjau Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Viktig å skrive handleliste/handle når du er mett i magen. F.eks på søndagkveld kan du finne ut av hva du skal ha til middag og hva du skal spise til rokost/kveld hver dag uken etter. Skriv opp hvilke ingredienser du trenger på handlelisten. Handlelisten min ville inneholdt f.eks grønnsaker(poteter, gulrot, løk, purre, paprika, agurk), frukt(appelsin, eple, kiwi), Havregryn med kruskakli(til havregrøt-frokost), Ryvita knekke brød, mager-skinke(4% fett), cottage cheese, lett-syltetøy, lett philadelphia, fisk, karbonadedeig, kyllingfilet, melk og 0.1% yoghurt, kaffe, te, sitrondråper(lettere å drikke mye vann når en har litt sitron i...). ... Da vet du at du har det du trenger i kjøleskapet og du slipper å gå innom butikken etter jobb når du er sulten. Det er også økonomisk å planlegge for en hel uke. Hvis du bruker litt purre på mandag, så kan du lage noe på onsdag og fredag der du bruker opp resten av purren... Så slipper du å hive en halv vissen purre, for så å måtte kjøpe en ny..... Ikke alt som er lettprodukter er lett og sunt. feks lettmajones er fortsatt en kaloribombe selv om den heter lett.....
Trudi Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Jeg har bare et fornuftig tips jeg (siden jeg ikke har evne til å spise særlig sunt selv): Handle når du er mett! Har finni ut at disse handleturene er adskillig billigere enn de andre - og maten som kommer i hus er sunnere.
glaciera Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Du skjønner jo selv hva som er adekvat slankemat - grønnsaker, hvitt kjøtt, fisk, grove kornprodukter.... Ellers kan jeg anbefale å skrive handleliste hjemme når du er mett, og at du planlegger lunsj og middag for en uke ad gangen og handler én gang i uka i forhold til lista. Da er sjansen mye mye større for at du faktisk kommer til å lage alle de sunne måltidene du har planlagt
Shoegal Skrevet 22. april 2005 #5 Skrevet 22. april 2005 handlelista er en ting(og mange gode forslag har blitt nevnt her), butikkturen er en annen: vær mett når du handler, da er sjansen større for at du klarer å holde deg til den sunne lista
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #6 Skrevet 22. april 2005 jeg handler for det meste på impuls.. skal følge rådet til Minimjau og handle for hele uka. smart! (tror jeg skal sette opp handleliste nå. har nettopp spist en hel pose chips med dip når jeg handler sunt er det ikke sukker i handlekurven, ikke engang et lite glass lettsyltetøy eller melk.. velger også bort hvetemel, pasta og poteter. middagen betår av kjøtt og grønnsaker som squash, brokkoli, løk osv. handlekurv: - yoghurt naturell - rug brød/ fullkorn knekkebrød - havrekli og havregrøt - tunfisk - kaffe / te - egg - kylling - villris ..nøtter, mørk sjokolade, rosiner og tørket frukt er bra som snacks, også frukt! noen dager uker uten sukker i kosten gjør et eple utrolig søtt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå