Gå til innhold

Noe å tenke på...

Ann

Anbefalte innlegg

Herforleden gikk vi til anskaffelse av LOTR,Ringenes Brorskap-DVD,en.

Som da jeg så filmen på Kino var favorittfiguren min alven Legolas.

Fordi han er så vakker ,i Orlando Blooms skikkelse.

Blant alt tilleggsmaterialet var det intervjuer med skuespillerne der de snakker om rollefiguren sin.

Og da sier Orlando Bloom om Legolas:"Basically,he`s an assasin".

Da fikk jeg litt bakoversveis,for det er jo det han er! Ingen dreper med slik nøyaktighet og presisjon som Legolas,mens jeg gjennom hele filmen bare tenker hvor vakker han er!!

Nå er han jo selvsagt en av heltene.Men det fikk meg til å tenke litt over hvor glatt vi godtar at "the good guys" i filmer, utøver vold og drap.

Blei litt skremt av det... :(

Men gleder meg likevel til å se Legolas i den neste filmen........ :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør jeg og.... :P

Snakk om nydelig alv... liker som regel ikke gutter med langt hår,men Legolas passerer glatt:)

Yummi!

At han dreper..så lenge de er slemme er det jo helt flott :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble først kjempeskuffa da jeg så Legolas! Synes han ikke så ut som en alv, men en av de få vakre menneske som fantes. Men nå har jeg blitt vant med han ;-)

Synes Haldir og de andre alvene som møter the fellowship i Lorien er de "beste" alvene i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest boka ennå(skamme seg !!),har en plan om kanskje å se filmene først,også lese boka etterpå.

Burde jeg det?

Syns det var spennende å ikke vite hva som skulle skje videre da jeg så filmen.

Boka er sikkert mer omfattende og går dypere inn i både figurer og alt.

Det er jo en hel mytologi rundt Ringenes Herre,og jeg ville ikke være en sånn"Boka er sååå mye bedre enn filmen!"-person.

Hvordan hadde du forestilt deg Legolas,da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også Legolas er finest. Derfor la heller ikke jeg merke til hvor mye han egentlig dreper, men det er liksom ikke så farlig. Fordi de han dreper er verre enn verst! Og da er det vel ikke så ille??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal innrømme at Ringenes Herre blir et dårlig eksempel for å få fram poenget mitt,ettersom Brorskapet kjemper mot den reneste ondskap som noen gang har vært presentert på film.

Men i maaaange andre filmer er heltene overdrevent voldelige og blir likevel presentert som "den gode siden".

Ikke for det, jeg liker actionfilmer og setter pris på en god kampscene,så lenge de ikke overdriver.Men det gjør de ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeellll, hvis du kommer til å lese boka, kan jeg ikke garantere at du ikke blir

en sånn"Boka er sååå mye bedre enn filmen!"-person.

:lol:

For det er den nemlig! Det er rett og slett vanskelig for enhver film som bygger på en bok,har vanskelig for å bli bedre enn boken, fordi den får aldri med det som er i boka. Det blir et kort sammendrag som alltid vil mangle noe! Spesielt tanker, tidsbegrep, og små finurligheter og detaljer som er med for å lage forståelse av helheten, personligheten til karakterene eller meningen med boka...

Hvis du vil lese den, anbefaler jeg deg å begynne med Hobbiten, som egentlig er den første boka i serien. (Ringenes Herre er egentlig bok nr.2) Da får du en mye bedre forståelse av Ringenes Herre. Ikkke minst får du en kjempegod beskrivelse av hobbiter og vil dermed forstå hvorfor det er en så stor bragd av Frodo. Men så er hobbiten mye mer lettlest enn Ringenes Herre, så du får stålsatt deg til trioen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...