Gå til innhold

Polar M430 eller Fitbit charge 3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å måle pulsen når jeg trener eller går på fjellet og ser for meg å bruke rundt 1500 kr. Ønsker helst at pulsen skal bli målt på håndleddet. Hvilken burde jeg velge, Polar M430 eller Fitbit charge 3? Noen som har erfaring med noen av de to?

Anonymkode: c50ca...855

Skrevet

Jeg har erfaring med modellen før Polar M430, altså M400. Jeg syns jeg fikk utrolig mye for pengene, og det er en god treningsklokke. Du kan synce den med Polar-appen og du får ut ganske mye informasjon. Mitt inntrykk er at Polar jevnt over er en bedre treningsklokke, mens Fitbit er mer en aktivitetsklokke. Selv har jeg Polar Vantage M nå, og jeg er veldig happy! 

Skrevet

Det spørs jo hva du vil ha den til. Fitbit er som sagt mer aktivitetsklokke, skritt, høydemeter, puls og kart om du bruker appen. Og hvilken str du vil ha på den. Og hvilken app du liker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville egentlig ikke gått for Charge 3. Jeg har den selv, og er relativt fornøyd, men der er en del negative sider... 

1) noen ganger bruker den laaang tid på å synce, og om du ikke har syncet på en del dager så vil den rote til dagene og gi deg feil informasjon om puls, aktivitet osv de ulike dagene

2) noen ganger slutter den å måle puls, dette er spesielt når jeg blir svett og det blir veldig vått mellom klokka og hånden, selv om jeg har den stramt rundt håndleddet så sklir den litt og da vil den ikke måle 

3) noen ganger henger den seg opp og den må resetes, dette har ikke skjedd så ofte med min men flere jeg kjenner har hatt problemer med det, og det er et kjent problem at skjermen fryser

Ville gått for noe annet. Fitbit sin programvare er knallbra, men er for mange bugs og de gidder ikke fikse det. Har ikke erfaring med andre klokker. Fitbit er dog grei for nybegynnere, men tror jeg ville valgt noe annet enn Charge 3. 

Anonymkode: c923b...e14

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville egentlig ikke gått for Charge 3. Jeg har den selv, og er relativt fornøyd, men der er en del negative sider... 

1) noen ganger bruker den laaang tid på å synce, og om du ikke har syncet på en del dager så vil den rote til dagene og gi deg feil informasjon om puls, aktivitet osv de ulike dagene

2) noen ganger slutter den å måle puls, dette er spesielt når jeg blir svett og det blir veldig vått mellom klokka og hånden, selv om jeg har den stramt rundt håndleddet så sklir den litt og da vil den ikke måle 

3) noen ganger henger den seg opp og den må resetes, dette har ikke skjedd så ofte med min men flere jeg kjenner har hatt problemer med det, og det er et kjent problem at skjermen fryser

Ville gått for noe annet. Fitbit sin programvare er knallbra, men er for mange bugs og de gidder ikke fikse det. Har ikke erfaring med andre klokker. Fitbit er dog grei for nybegynnere, men tror jeg ville valgt noe annet enn Charge 3. 

Støtter alt dette, sliter med det samme. Har også FitBit 3. Skjermen irriterer meg også, for den slår seg av etter 2 sekund når du skal se på den. Jeg er ferdig med FitBit Charge 3 når den utløper på dato, eventuelt klikker fullstendig.

Neste klokke jeg skal ha vil være av merket Garmin. 

Gjest moreno
Skrevet

Polar har jo også aktivitetsarmbånd? Klokka du nevner er bra, men det er en klokke og størrelsen er deretter. Jeg synes den er ganske klumpete, sett i forhold til feks Polar Vantage V og M.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Juks skrev:

Støtter alt dette, sliter med det samme. Har også FitBit 3. Skjermen irriterer meg også, for den slår seg av etter 2 sekund når du skal se på den. Jeg er ferdig med FitBit Charge 3 når den utløper på dato, eventuelt klikker fullstendig.

Neste klokke jeg skal ha vil være av merket Garmin. 

Har også hørt mye bra om Garmin. Vurderer selv Polar etterhvert, men kanskje jeg går for Garmin jeg også. 

Skrevet

Polar er absolutt best. Hilsen en som har hatt begge. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Polar M400 og blir å gå for Polar igjen når jeg skal oppgradere. :)

Skrevet

Av de to så ville jeg valgt polar. 

Har hatt tidligere modell av aktivitetsarmbånd fra polar, og var veldig fornøyd med det. Fitbit fungerer greit, men er mer generell aktivitet enn polar m430. 

Selv valgte jeg Garmin når jeg byttet nå sist, mer klokke enn bånd, men avhenger veldig av bruken du skal ha det til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...