Gå til innhold

Kontroll i selvskanningskasse - hva har de ansatte lov til ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er da helt normalt. Det handler jo ikke om at de syns du ser ut som en tyv, eller mistenker deg for noe. Det er noe de MÅ gjennomføre jevnlig for å forhindre tyverier. Når de er synlige og man vet at man når som helst kan bli tatt i å stjele så vil også fristelsen bli mindre. 

Anonymkode: b075d...4df

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Opplevde d samme i dag. Ikke noe gøy

Anonymkode: 1eca3...2d9

Hvorfor løfter du denne tråden? Er det ikke nok med den du nettopp har laget? 

Anonymkode: 1ae5b...225

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes at de bør sjekke etter at man har valgt antall poser, ikke før. Da får de sjekke hvem som betaler for posene og hvem som "glemmer" det eller tror at posene er gratis. 

Anonymkode: ecc88...47d

Det gjør de også på Meny. 

(og jeg betaler for posene, men det skjer ofte at jeg tar med poser hjemmefra. Hvis det er poser de skal sjekke, så får de ta høyde for det)

Anonymkode: 97c5c...478

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig..

Anonymkode: 17b20...1ef

Det har ingen ting å si om du er fast kunde eller ikke. Så vidt jeg har forstått, er det selve betalingssystemet som trekker ut tilfeldige kunder for kontroll. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 3
AnonymBruker

Dette er helt tilfeldig.

Jeg kjøper den samme ene tingen på Meny hver lunsj. Er ikke mye det kan jukses på da. Alikevel blir jeg plukket ut til kontroll innimellom.

Anonymkode: 050fd...6f2

• Liker 4
AnonymBruker

Jeg har blitt plukket ut til stikkprøve på Spar en gang. Det er nærbutikken der jeg handler ofte. Null stress, det er jo helt tilfeldig hvem som blir plukket ut. 

Anonymkode: a0252...749

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor var det ubehagelig? 

Alle rundt, og den butikkansatte, vet at de sjekker mange hver dag. Ingen tror at man har stjålet. Hva er ubehagelig?

Jeg har opplevd det mange ganger (handler stort sett på en butikk som har selvbetjening), og aldri tenkt at det er ubehagelig. Jeg vet jo at det skjer, og vet at jeg har scannet alt. 

Anonymkode: 862f4...9d1

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg var på extra nettopp og ble tatt i rutine kontroll.  Flere som har opplevd dette? Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig..

Anonymkode: 17b20...1ef

Med mindre du har bevisst unnlatt å skanne noen varer, bør det ikke være et problem. Tyveri kalles vel det.

Har aldri opplevd det som ubehagelig. Det skulle bare mangle om de ikke kan rutinesjekke deg i ny og ne, når vi har den goden og tilliten til å kunne skanne/betale selv.

Anonymkode: 9f265...c62

• Liker 3
AnonymBruker

Blir stadig vekk plukket ut siden jeg alltid handler med selvscanning.    Som oftest bare teller de varer på bordet og antall på listen.    Synes det er helt greit, skjedde sist her om dagen.  

Er verre med kontroll på steder hvor man scanner selv med håndscanner og har full handlevogn hvor alt må scannes igjen- DET tar virkelig tid.

Anonymkode: f7402...c71

• Liker 2

På de årene jeg har hatt selvbetjening i butikken, så har jeg blitt plukket ut 2 ganger. Ene gangen ble alle varene scannet inn på nytt og andre gangen bare tok hun en kjapp titt i posene og sa det var greit. Datteren min ble tatt i stikkontroll og hadde bare handlet 1 vare, så det er tilfeldig hvem som blir plukket ut.

Jeg synes ikke det er ubehagelig.

Endret av Blomsterpotta
  • Liker 3
AnonymBruker

Når man begynner å handle, aksepterer man også at man kan bli tatt ut til kontroll. Så dette bør ikke komme som noe sjokk eller overraskelse på noen. 

Har selv blitt kontrollert, spesielt om jeg har kjøpt øl. Da vil de gjerne telle ølflaskene i posen min. 

Ble plukket ut på IKEA også, alt stemte der og. Men jeg må innrømme at jeg alltid er litt redd for at jeg kanskje har glemt noe eller noe sånt.

Gjorde det i nærbutikken, hadde glemt noen varer under handlenettet mitt. Så det ikke før jeg skulle dytte vogna på plass og løfte ut handlenettet. Jeg gikk tilbake og fikk betalt det i vanlig 

Tror ikke jeg hadde blitt tatt for stjeling der, jeg hadde jo ikke tenkt å ta det med heller, hadde jeg ikke sett det, hadde det blitt liggende i vogna. Var små ting, krydder og gjær, så det var ikke synlig for meg i farta. 

Anonymkode: e79e6...194

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Når man begynner å handle, aksepterer man også at man kan bli tatt ut til kontroll. Så dette bør ikke komme som noe sjokk eller overraskelse på noen. 

Har selv blitt kontrollert, spesielt om jeg har kjøpt øl. Da vil de gjerne telle ølflaskene i posen min. 

Ble plukket ut på IKEA også, alt stemte der og. Men jeg må innrømme at jeg alltid er litt redd for at jeg kanskje har glemt noe eller noe sånt.

Gjorde det i nærbutikken, hadde glemt noen varer under handlenettet mitt. Så det ikke før jeg skulle dytte vogna på plass og løfte ut handlenettet. Jeg gikk tilbake og fikk betalt det i vanlig 

Tror ikke jeg hadde blitt tatt for stjeling der, jeg hadde jo ikke tenkt å ta det med heller, hadde jeg ikke sett det, hadde det blitt liggende i vogna. Var små ting, krydder og gjær, så det var ikke synlig for meg i farta. 

Anonymkode: e79e6...194

Du blir ikke plukket ut for at antallet øl skal stemme. Du blir plukket ut for alderskontroll når du handler alkohol. Det gjør alle.

Anonymkode: b195b...e63

• Liker 8
AnonymBruker

Ikke ta det personlig, det er autmatisk i kassene, at kunde nummer *et eller annet* skal kontrolleres. Opplevde det i julestria selv, da hadde de ikke tid og bare trykka meg ut av kassa.

Anonymkode: f74c9...1c3

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (På 22.4.2019 den 5.18):

Vesker og bagger kan de undersøkelse ved misstanke.

ansatte ved kjøpesenter kan egentlig ikke gjøre dette ved mistanker. Selv ikke vektere har "lov til" å ransake folk. Med mindre folk faktisk aksepterer dette da. 

er egentlig bare politiet som faktisk har lov til å ransake folk... 

Anonymkode: 4e998...96c

• Liker 1

Det er selvfølgelig ikke noe skille mellom gode og dårlige kunder når det kommer til kontroll i selvbetjeningskasser - det er maskinen som random plukker ut til dette. 

Hvordan i all verden kan noen ta dette personlig?

• Liker 2

Har opplevd det flere ganger, er ikke ubehagelig fordi det er for å hindre at folk stjeler da det er mange som prøver seg på dette i selvbetjen. Men jeg blir irritert når det skjer for det skjer gjerne de gangene jeg har dårlig tid 😛 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...