ajarRun Skrevet 21. april 2019 #81 Del Skrevet 21. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slutt å være et rasshøl og oppfør deg a tjommis. Anonymkode: d8350...ed4 Ble du mobbet og valgte å bli politi for så å bli skuffet fordi lover og regler fortsatt gjelder deg? Stakkars liten. Håper de som banket deg på barneskolen har et trist liv (ikke egentlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 22. april 2019 #82 Del Skrevet 22. april 2019 På 20.4.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev: For noen dager siden, hadde jeg en opplevelse i en selvskanningskasse hos Coop som jeg har lurt på om var helt "innenfor" iforhold til hva de ansatte har lov til. Jeg hadde kun handlet frukt, og beløpet kom på under kr 10. Fra tidligere, vet jeg at når beløpet er under kr 10, blir det kontroll uansett. Jeg lot derfor frukten ligge på disken ved siden av flerbruksposen som jeg hadde med. Den ansatte kommer bort og spør meg om det var alle varene mine, noe jeg bekrefter. Han tar da opp flerbruksposen min, åpner den og kikker nede, og sier "Og du har ingenting i denne ?" Jeg ble rett og slett satt litt ut ! Mellom linjene var det det samme som å beskylde meg for å stjele. Jeg handler mye i denne butikken, og bruker alltid selvskanningskassen. Jeg har også vært kontrollert mange ganger, og aldri er jeg tatt for stjeling eller å fuske med skanningen på annen måte. Ettersom beløpet jeg skulle betale, og prisen for frukten som lå fremme til kontroll stemte, lurer jeg derfor på om den ansatte faktisk hadde lov til å løfte på posen min og kontrollere denne. Han hadde jo ingen objektiv grunn til å miste meg for å stjele. Hva han subjektivt mener om kunder, er selvsagt en annen sak (har merket meg at han generelt virker til å ha en litt mistenksom holdning overfor kunder). Anonymkode: 7e8d3...fcb Vesker og bagger kan de undersøkelse ved misstanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #83 Del Skrevet 22. april 2019 Dere sauser sammen to ulike ting her: 1. Avstemmingskontroll i selvbetjeningskassa Og 2. Kontroll ved mistanke om nasking Den som nasker og legger ting i veska si kan likegodt stå i vanlig kasse som i selvbetjeningskasse. Faktisk er det SMARTERE å bruke den betjente kassa, for der er det mindre sjanse for å bli spurt om å vise pose/veske. Avstemmingskontrollen i selvbetjeningskassa skal bare avdekke at man har scannet inn alle varene på disken korrekt, og ikke har 'hoppet over' noen varer. Dersom butikken BÅDE utfører en avstemmingskontroll OG en sjekk av veska di så mistenker de altså både 1. juks med scanningen og 2.mistanke om nasking. Avstemmingskontroll (1) er man innforstått med når man bruker selvbetjeningskassa, men å bli mistenkt for nasking (2) i tillegg er ikke noe butikken kan ta seg til rette med. De må i det minste spørre om å se posen først. Hvis butikken stadig mistenker kunder i selvbetjeningskassa for nasking, men ikke gjør tilsvarende i de betjente kassene er hadde ikke jeg ville brukt selvbetjeningskassene. Eller den butikken i det hele tatt. Anonymkode: 97b14...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #84 Del Skrevet 22. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere sauser sammen to ulike ting her: 1. Avstemmingskontroll i selvbetjeningskassa Og 2. Kontroll ved mistanke om nasking Den som nasker og legger ting i veska si kan likegodt stå i vanlig kasse som i selvbetjeningskasse. Faktisk er det SMARTERE å bruke den betjente kassa, for der er det mindre sjanse for å bli spurt om å vise pose/veske. Avstemmingskontrollen i selvbetjeningskassa skal bare avdekke at man har scannet inn alle varene på disken korrekt, og ikke har 'hoppet over' noen varer. Dersom butikken BÅDE utfører en avstemmingskontroll OG en sjekk av veska di så mistenker de altså både 1. juks med scanningen og 2.mistanke om nasking. Avstemmingskontroll (1) er man innforstått med når man bruker selvbetjeningskassa, men å bli mistenkt for nasking (2) i tillegg er ikke noe butikken kan ta seg til rette med. De må i det minste spørre om å se posen først. Hvis butikken stadig mistenker kunder i selvbetjeningskassa for nasking, men ikke gjør tilsvarende i de betjente kassene er hadde ikke jeg ville brukt selvbetjeningskassene. Eller den butikken i det hele tatt. Anonymkode: 97b14...29b TS her : Ja, det er vel dette jeg prøver å komme frem til. At det faktisk var feil av den ansatte å ta seg til rette ved å se i en pose jeg hadde med og som jeg tilfeldigvis la på disken mens jeg skannet og tok frem kortet for å betale. Så vidt jeg vet, var det ingenting, hverken ved min adferd eller ved posen som tilsa at her var det grunnlag for å mistenke nasking. Og jeg tror også du har helt rett i det du sier om hvor det evnt er smartest å gå om man ønsker å stjele. Når jeg skanner varer på min vei gjennom butikken, hender det at jeg ombestemmer meg og fjerner varen og legger den tilbake. Dette fremkommer med rød skrift på skjermen når jeg setter på plass skanneren og skanner medlemskortet mitt. Videre vil de ansatte få en oversikt over hva jeg har handlet, og kunne sammenholde det med den mengden varer jeg ser ut til å ha med meg (både det jeg har kjøpt der, og det jeg tilsynelatende har kjøpt andre steder). Er det noen ganger tilfeldige kontroller i de betjente kassene ? Har ihvertfall aldri opplevd det. Anonymkode: 7e8d3...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #85 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg var på extra nettopp og ble tatt i rutine kontroll. Flere som har opplevd dette? Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig.. Anonymkode: 17b20...1ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 Populært innlegg #86 Del Skrevet 24. mars 2022 Ja, jeg har blitt stoppet i stikkprøvekontroll. Det står det også på maskinen at jeg aksepterer hvis jeg ønsker å fortsette selvbetjeningen. Og nei, jeg syns ikke det er ubehagelig - hvorfor skulle jeg det? Stikkprøvekontroller må til for å begrense svinn. For folk stjeler hvis de kan. Anonymkode: 97c5c...478 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. mars 2022 #87 Del Skrevet 24. mars 2022 Ja, har blitt plukket ut til kontroll flere ganger. Jeg syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt. Hvorfor skulle jeg syns det? Jeg syns det er bra de har kontroller slik at de forebygger stjeling og dermed høyere priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Judy Grimes Skrevet 24. mars 2022 #88 Del Skrevet 24. mars 2022 Man blir plukket tilfeldig (så vidt jeg vet) av en maskin, så det er ingen grunn til å ta det personlig. Jeg har også blitt stoppet i kontroll i selvbetjeningen, og de ansatte har alltid pleid å være både raske og profesjonelle. Var det noe spesielt som gjorde at du følte det ubehagelig? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #89 Del Skrevet 24. mars 2022 Det går ikke på deg som person, samme om du er en god eller dårlig kunde. Stikkprøvekontroll er tilfeldig. Anonymkode: e6ef1...4b8 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #90 Del Skrevet 24. mars 2022 Blitt plukket ut i stikkprøvekontroll flere ganger, null stress! Det er jo tilfeldig, ikke basert på hvem du er. Anonymkode: 535b0...ebb 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #91 Del Skrevet 24. mars 2022 Det er ubehagelig hvordan? Har du betalt for alt, er det alt annet enn ubehagelig. Det er flott at de sjekker. Anonymkode: ecc88...47d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #92 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg synes at de bør sjekke etter at man har valgt antall poser, ikke før. Da får de sjekke hvem som betaler for posene og hvem som "glemmer" det eller tror at posene er gratis. Anonymkode: ecc88...47d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #93 Del Skrevet 24. mars 2022 Synes ikke stikkprøvekontroll er ubehagelig. Har scannet og betalt for varene, så da er det ikke noe å ta på vei for. Anonymkode: 93938...3ea 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #94 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg var på extra nettopp og ble tatt i rutine kontroll. Flere som har opplevd dette? Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig.. Anonymkode: 17b20...1ef Bygg opp din selvtillit. Anonymkode: f0fbd...7f3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #95 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var på extra nettopp og ble tatt i rutine kontroll. Flere som har opplevd dette? Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig.. Anonymkode: 17b20...1ef Ble du tatt eller stoppet? Om du ble tatt så tolker deg jeg som om du har stjålet noe. Om du bare ble stoppet forstår jeg det slik at du bare er kontrollert. Anonymkode: 584bc...fbb 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #96 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg var på extra nettopp og ble tatt i rutine kontroll. Flere som har opplevd dette? Er god kunde der men opplevde dette som ubehagelig.. Anonymkode: 17b20...1ef Hvorfor? Selvsagt må de kontrollere alle basert på matematisk logikk - hver X kunde blir tatt ut. Alternativet var jo å ta ut folk etter politiets statistikk for nasking - altså kontrollere pensjonister ofte, småbarnsforeldre relativt ofte og ungdommer sporadisk. Anonymkode: ef6ec...c25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #97 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg har blitt tatt ut i rutinekontroll i flere ulike kjeder, og har også sett at andre blir tatt ut til kontroll. Det må nesten være slik, hvis ikke ville det vært mye tyveri via disse kassene. Det er også bra at det er tilfeldig, slik at det ikke går på trynefaktor. Anonymkode: dbf09...142 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #98 Del Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes at de bør sjekke etter at man har valgt antall poser, ikke før. Da får de sjekke hvem som betaler for posene og hvem som "glemmer" det eller tror at posene er gratis. Anonymkode: ecc88...47d Ja, det burde de egentlig. Jeg betalte for poser helt til jeg skjønte hvordan kontrollen foregikk. Anonymkode: 7ac29...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 24. mars 2022 #99 Del Skrevet 24. mars 2022 Jeg har blitt stoppet flere ganger for kontroll, og synes det erhelt greit. Så lenge man ikke har nasket til seg mer enn man har betalt for, er det da ingen grunn til å være redd for kontrollen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #100 Del Skrevet 24. mars 2022 Opplevde d samme i dag. Ikke noe gøy Anonymkode: 1eca3...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå