Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt å være med kopmisen min. Vi har det gøy, vi kan diskutere om ting vi ikke er enige om, vi kan diskutere om ting vi er enige om og vi kan diskutere ting vi faen meg ikke har peiling på noen av oss.

Han sliter med litt forskjellige sykdommer, og noen ganger virker det desverre som han gir blanke faen i sin egen helse.

Jeg vet ikke om det er dette som er årsaken, men den siste tiden virker det som hygene har falt totalt på viktighets-skalaen. Tenner kan han umulig ha børstet daglig på en stund, og det er blitt så ille at det tidvis er helt utrolig ille å ha ham i bilen.

For et par uker siden var vi på kino sammen, og desverre ble mye av filmopplevelsen ødelagt fordi lukten av gammel svette og andre artige kroppslukter krevde mye oppmerksomhet. Etter å ha kjørt ham hjem, så hang lukten godt igjen i bilen min. Jeg hentet etterpå hun jeg er glad i, og hun var nærmest sjokket av lukten inne i bilen etter ham.

Dette høres ganske dramatisk og komisk ut, men jeg føler det hele begynner bli et irriterende og regelrett tåpelig problem å ha. Jeg greier ikke si noe til ham, hvorfor vet jeg egentlig ikke.

Men, det kan ikke fortsette slik, jeg liker fyren og har på ingen måte tenkt å slutte å ha kontakt med ham. Men det kostet 500 kroner å rense passasjersetet, så jeg synes dette begynner gå for langt.

Noen som har opplevd noe lignende? Hva gjør man? Er folk i stand til å ikke oppfatte problemet selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, noen er ikke i stand til å kjenne det selv, eller har ikke tanker for det.

Du må si ifra.

Er dere venner så tåler han å høre det (og det er vel bedre å få en oppvekker enn å bli foraktet bak sin rygg?)

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg tror du hjelper han med å si i fra. Kanskje du kan innlede med å spørre om han trenger hjelp med noe? Jeg mener ikke at du skal vaske han :ler: men heller at det er en grei måte å innlede en slik samtale på.

Du kan for eksempel si at du vet at det ikke alltid er lett å vite hvordan andre oppfatter deg, men at personlig hygiene er viktig for deg uansett.

Skrevet

Enig med andre her. Du er nødt til å si det til han. Kanskje han er klar over det, og det er en sykdom som gjør det? Da kan han i så tilfelle fortelle deg det. Kanskje han ikke er klar over det - da vil du gjøre han en stor tjeneste ved å fortelle han det...

Skrevet

Ja, du må nok fortelle han det. Prøv å snu på situasjonen, om det var du som luktet osv, og ikke var klar over det selv, da ville du vel at kompisen din skulle vært kompis nok til å si ifra? Men bare si det på en ordentlig måte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjæresten min har samme problemet med en av sine kamerater. Også en hyggelig fyr, men gir beng i hygiene og helsestell ellers. Kjæresten min og en av de andre nære vennene har sagt fra flere ganger opp gjennom årene, på skikkelige måter. Det hjelper ikke så veldig, men han skjerper seg i hvert fall periodevis.

Gjest Cerise
Skrevet

Ja,om du vil være en god venn, burde du si noe. Jeg vet det ikke er lett, men tror nok han vil være takknemlig for at du er ærlig om dette. lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...