Gå til innhold

Hva gjøre??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi klarer oss, men har ikke veldig god råd. Må jobbe fullt begge. 3 barn. Lån på 3 mill. Hus/småbruk verdi ca 5mill. Har lyst til å jobbe redusert pga endel utfordringer med ett av barna, og ønsker følge opp maksimalt. 

Selge og kjøpe noe billigere? Sitte da med mindre gjeld og mer å spare/ unne oss i mnd. ?

Takk for kloke tanker og svar 

Anonymkode: 6a869...79e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres lurt ut å selge, hvis dere føler at tiden og pengene ikke strekker til slik dere bor nå. En lettstelt leilighet med minimalt vedlikeholdsarbeid, lavere månedlige utgifter og mer penger til overs vil gi dere større valgfrihet og mer tid. Det er stress å flytte og det koster penger, men i din situasjon ville jeg absolutt vurdert det!

Anonymkode: 693a5...a74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye redusert, og hvor lenge? 

Hadde nok snudd hvert eneste sandkorn før jeg hadde tenkt tanken om å selge. 

Har dere foreldre i nærområdet som har nådd pensjonsalder? Søsken, dagmamma...Kanskje det er hjelp å få der. 

Har dere mulighet til å få tilpasset arbeidstiden hvis arbeidsgiver er behjelpelig? 

Anonymkode: 096e6...12d

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg tenker at det er bedre å eie noe rimeligere som gir dere bedre økonomi og bedre livskvalitet enn å bo dere ihjel. Så lenge dere har tak over hodet, nok plass og bor greit til i forhold til jobb/skole så hadde jeg definitivt valgt å bo billigere om det gir rom for mer frihet.

Skrevet

Hei trådstarter. 

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Elaine Marley, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...