Gå til innhold

P-piller - årsak til liten sexlyst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Brukt Mercilon 28 i mange år. Har tenkt at jeg var normal, men når jeg har vært i forhold så har det for min del vært nok med sex 1 gang i uka, maks. Men har stilt opp for partnere sånn at det ble oftere. Nå har jeg vært singel noen måneder. Og kjenner aldri særlig lyst til onanering eller noe.. Blir aldri våt. Så har onanert kanskje 1 gang i mnd. 

Synes det er lite.. husker ikke om det var bedre før jeg begynte på pillen. Er jo så mange år siden. Vurderer å slutte med den, nå som jeg er singel. Hvor lang tid vil det kanskje ta før jeg merker noen endring?

Er i slutten av 20 årene.

Anonymkode: 3194d...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.... Jeg har prøvd mange typer prevensjon, og har fått beskjed om å gi alt et halvt år, fordi kroppen trenger tid til å omstille seg. Det gjelder også ved å slutte på prevensjon. Selv om noen føler dei merket forskjell allerede på dagen, så tror jeg det er dei mest ekstreme tilfellene. 

Jeg skal ta ut spiralen min pga kviser. Var hos en hudkonsulent, og hun hadde måtte bruke noen andre piller i 6 mnd før kroppen ble normal igjen😊

Skrevet

P-piller er dokumentert til å gi lavere sexlyst, ja. Men de fleste får den tilbake i løpet av 6 mnd, da kroppen må justeres for å tilpasse seg hormonene. De som ikke får tilbake sexlysten etter 6 mnd bør snakke med legen om å vurdere en annen type, eller bytte prevensjonsmiddel. Flere har fått tilbake sexlysten ved å slutte på p-piller, men dette er jo svært individuelt. Håper det løser seg for deg! :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Skal slutte og se hvordan det går. 

Usikker hva jeg skal bruke i stedet når jeg får kjæreste igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker stor forskjell! Gikk på yasmin i flere åår. Sluttet i høst da jeg ble singel. Og det var ikke måte på hvor kåt jeg plutselig ble. 

Veldig synd. Har ikke lyst å røre p-piller flere ganger... Hva velger jeg liksom ? Kviser, kondom og sexlyst? Eller pen, parat og knusktørr?

Vurderer pessar liksom!

Anonymkode: 16c54...b3f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dersom du reagerer på p-piller vil jeg anbefale spiral.

Jeg mister sexlysten helt på hormonpreparater.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja slutt, det ødelegger så sinnsykt mye ! 

Anonymkode: f08a8...9a8

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Har vært uten Mercilon i ca 3 mnd nå. Men kan ikke merke noen forskjell egentlig. Fått lit kviser på ryggen og nakken da. 

Tenker lite på sex, er singel da. Onanener kanskje 2 ganger i måneden. Føler det bare er "styr". 

Må kanskje jobbe med tankegangen? Dater ingen for tiden heller så har ingen forelskelsesfølelse..

Håper noen har tips. 

Skrevet

Jeg tror jeg hadde testet ut å onanere hver dag, jeg.. hehe. Kanskje å få orgasmer ofte hjelper. I perioder der det blir lite sex pga dårlig lyst, hjelper det av og til å ha sex ofte selv om jeg ikke er så gira 🤷🏻‍♀️ Kanskje meditasjon kan hjelpe? Litt egenpleie? 

AnonymBruker
Skrevet
På 20.4.2019 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Skal slutte og se hvordan det går. 

Usikker hva jeg skal bruke i stedet når jeg får kjæreste igjen. 

Be han om å ta på seg dong

Anonymkode: f3147...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet for 3-4 mnd siden. Merker egt ikke noen forskjell enda, men håper det bedrer seg

Anonymkode: de1b1...bc1

AnonymBruker
Skrevet

Hormonprevensjon er drepen på det meste. Skal aldri bruke det igjen! Null sexlyst, deprimert og følte meg generelt dritt. Nå snart et år etterpå, er kroppen fortsatt i ulage og jeg får ikke regelmessige menstruasjoner. Aldri mer hormoner på meg!!

Anonymkode: cbf90...f47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...