Deseo Skrevet 20. april 2019 #1 Skrevet 20. april 2019 Hei! Jeg er ny her og ønsker gjerne å få litt råd fra dere med erfaringer ❤ Jeg ble gravid for første gang etter første fryseforsøk. Gleden varte dessverre kun i litt over en ukes tid da jeg idag tidlig opplevde SA. (5+4) Startet med en intens smerte (som først føltes som forstoppelse og mye luft i tarmene). Etter å ha forsøkt å gå på do ga jeg opp og satte inn crinone gelen som jeg har gjort hver morgen de siste 4 ukene. Da jeg tok ut tuben var den fullstendig dekket med blod og skjønte med en gang hva som hadde skjedd. 😥 Blødde utrolig mye og på legevakten bekreftet de at jeg hadde hatt SA. Det jeg lurte på er om noen her vet om jeg skal slutte å ta progynova og crinone nå som jeg har hatt SA? De på legevakta kunne ikke svare på dette og kan ikke finne noe svar på nettet angående dette. Riksen er ikke å få tak i før på tirsdag grunnet påske. Håper noen kan svare på dette. Takk ❤
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #2 Skrevet 20. april 2019 Det er nok ingen poeng i å fortsette å ta progynova og crinone nå som du har hatt en sa:( så leit å høre, håper du blir raskt gravid igjen❤️ Anonymkode: 0755c...52c 1
Wiley Skrevet 20. april 2019 #3 Skrevet 20. april 2019 Så trist å høre. Det høres veldig ut som SA men hvordan bekreftet legevakten dette? Med blodprøve? Om du ikke har noe HCG i blodet kan du slutte med crinone og progynova, men vanligvis pleier det å gå noen dager før nivået er helt nede så på riksen fikk jeg beskjed om å vente noen dager før de tok blodprøven og bekreftet SA. Jeg ville nok fått det bekreftet av riksen siden de er spesialister på dette. 1
Deseo Skrevet 20. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2019 (endret) Tusen takk for svar til dere begge. 🙏 De tok ingen prøve, kun for å sjekke blodprosent, men blødde kraftig nonstop fra ca 08.30 og til jeg kom inn til legen 13.45. I løpet av denne tiden kom det ut store "slimklumper" ( vet ikke helt hvordan forklare dette) Legen sa at det var en SA og så og si ingen sjans for at noe kunne overleve dette 😥 Edit: blødningen har forresten roet seg ned og nå er det som mildere menstruasjon Endret 20. april 2019 av Deseo
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 Jeg vanker normalt ikke på denne delen av forumet, men må si jeg får vondt inni meg av å lese igjennom innlegget ditt. Håper du får god støtte og trøst av de som står deg nær. Sender deg en internett-klem. Lykke til videre. Anonymkode: fa23a...a1d 2
Wiley Skrevet 20. april 2019 #6 Skrevet 20. april 2019 Vet det føles bortkastet men du må nok snakke med legene på riksen om dette med medisinen siden legevakten ikke kunne gi deg spesifikke svar på akkurat det, spesielt siden de ikke har målt HCG. Det er nok ingen på forumet her som kan gi deg noen definitive medisinske svar uansett, så selv om det føles utrolig kjipt ville jeg nok fortsatt tatt medisinene som avtalt til du har snakket med riksen. 1
Deseo Skrevet 20. april 2019 Forfatter #7 Skrevet 20. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vanker normalt ikke på denne delen av forumet, men må si jeg får vondt inni meg av å lese igjennom innlegget ditt. Håper du får god støtte og trøst av de som står deg nær. Sender deg en internett-klem. Lykke til videre. Anonymkode: fa23a...a1d Tusen takk for gode tanker og ønsker ❤
Deseo Skrevet 20. april 2019 Forfatter #8 Skrevet 20. april 2019 5 timer siden, Wiley skrev: Vet det føles bortkastet men du må nok snakke med legene på riksen om dette med medisinen siden legevakten ikke kunne gi deg spesifikke svar på akkurat det, spesielt siden de ikke har målt HCG. Det er nok ingen på forumet her som kan gi deg noen definitive medisinske svar uansett, så selv om det føles utrolig kjipt ville jeg nok fortsatt tatt medisinene som avtalt til du har snakket med riksen. Takk igjen for svar Wiley😊 Da fortsetter jeg som før helt til jeg får en kontrabeskjed fra riksen. Ja føles litt bortkastet, men bedre å være på den sikre siden ❤ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå